Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ieri, 29 august, a fost inaugurat un nou terminal portuar de 144.000 mp în portul Göteborg. Investiția, care se ridică la aproximativ 60 de milioane de euro, a fost în construcție în ultimii șase ani și a fost realizată pentru a răspunde nevoilor crescute de transport ale industriei suedeze.

„Acest terminal a început planificarea încă din anii 1990 și atunci am vorbit despre asigurarea viitorului. Acum, acel viitor este aici, iar acest terminal este necesar pentru a satisface nevoile de transport ale industriei suedeze de astăzi, care, de asemenea, se așteaptă să continue să crească în timp”, spune Göran Eriksson, CEO al Portului Göteborg

Denumit „Arendal 2”, terminalul face parte, de asemenea, din strategia portului de a-și concentra operațiunile de terminal în zona exterioară a portului, mai departe de centrul orașului, și cu conexiuni directe la infrastructura rutieră și feroviară a portului, precum și la clusterul industrial local în creștere.

Relocarea Stena Line, un factor important

O parte din noile spații vor fi utilizate de Stena Line atunci când compania de transport maritim va începe să își mute operațiunile locale din locațiile sale actuale din părțile centrale ale orașului în zona exterioară a portului. Proiectul a inclus pregătiri privind umplerea, canalizarea și purificarea apei pentru un viitor terminal de feriboturi.

„Este încă departe, dar construcția acestui terminal a luat cu siguranță în considerare relocarea Stena Line. Stena Line va utiliza părți din noua zonă a terminalului, în timp ce alte zone adiacente terminalului pot fi, de asemenea, puse la dispoziție în procesul de relocare”, spune Göran Eriksson.

În cadrul construcției Arendal 2, 180.000 de metri cubi de materiale contaminate provenite din dragarea râului Göta au fost încapsulate. Aceste materiale au fost conținute, stabilizate și solidificate pentru a forma fundația zonei terminalului, care a fost apoi asfaltată.

„Am făcut doi iepuri dintr-un foc aici, unde am reușit atât să curățăm râul, cât și să eliminăm materialele de dragare la nivel local, fără transport inutil. Acest lucru a fost realizat într-o manieră sigură și ecologică, în cadrul unui program strict de control. Obiectivul de a reutiliza cât mai mult material posibil a fost foarte reușit în acest proiect.”

Un port mai optimizat și mai competitiv

Deja, părți importante din Arendal 2 au început să fie utilizate de operatorul terminalului Gothenburg Roro Terminal, care anterior își împărțea operațiunile între două zone adiacente diferite. Cu Arendal 2, operatorul terminalului obține o zonă de terminal contiguă mai mare, cu un hinterland mai accesibil către importantele dane 712 și 713.

„În general, Arendal 2 este o soluție în care actorii implicați beneficiază de condiții și mai bune pentru a-și desfășura operațiunile respective, în timp ce portul Göteborg în ansamblu este optimizat și devine mai competitiv”, conchide Göran Eriksson.

Portul Göteborg, Portul Mării Nordului și DFDS urează bun venit Portului Antwerp-Bruges în Coridorul maritim verde și consolidează ambițiile ecologice ale proiectului. Până în 2030, se așteaptă ca două nave ro-ro alimentate cu amoniac să opereze pe rutele dintre Suedia și Belgia, iar porturile își vor intensifica eforturile în ceea ce privește electrificarea și alimentarea cu amoniac, ceea ce ar putea face din acest coridor primul coridor de transport maritim ecologic cu amoniac din lume pentru navele de marfă.

2.500 de kilometri – aceasta este distanța dintre punctul cel mai nordic și cel mai sudic al coridorului de transport maritim verde dintre Suedia și Belgia, pe care Portul Göteborg, North Sea Port, DFDS și Portul Anvers-Bruges doresc să îl creeze pentru a promova transportul cu emisii aproape zero.

Coridorul ar putea conecta 11 țări europene prin rute maritime, terestre și feroviare, de la Norvegia, în nordul Europei, până în Spania, în sud. În acest coridor, porturile Göteborg, North Sea Port și Anvers-Bruges funcționează ca noduri de transport, precum și ca importante zone de origine și destinație a activității industriale.

Obiectivul este de a avea cel puțin două nave DFDS alimentate cu amoniac în exploatare pe coridor începând cu 2030, parte a ambiției DFDS de a avea șase nave cu emisii reduse sau aproape zero până în 2030.

Navele cu amoniac vor fi completate de camioane electrice și de transportul feroviar pe uscat, precum și de alimentarea cu energie electrică pe uscat pentru nave Prin urmare, porturile își intensifică eforturile pentru a facilita operațiunile cu terminale electrice și pentru a permite alimentarea cu amoniac în condiții de siguranță.

În plus, partenerii intenționează să înceapă să producă cantități semnificative de energie electrică din surse regenerabile.

Cei trei parteneri inițiali au semnat un memorandum de înțelegere în 2022 pentru a colabora în vederea decarbonizării coridorului maritim dintre Suedia și Belgia și pentru a crea o soluție scalabilă. Adăugarea portului Antwerp-Bruges la această coaliție consolidează acest angajament. DFDS a depus o cerere de finanțare pentru un total de patru nave alimentate cu amoniac și, în cazul în care finanțarea va fi acordată, se preconizează că proiectul, inclusiv electrificarea porturilor, va reduce 328.000 t de emisii de CO2e pe an, ceea ce corespunde la aproximativ 11% din emisiile de GES din domeniul de aplicare 1 ale DFDS, comparativ cu 2023.

sursa foto: Gothenburg Port Authority