Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Războiul din Ucraina a afectat cel mai important port de containere din Europa, Rotterdam, care în 2022 înregistrează o scădere a manipulării de 5,5% în TEU și 9,5% în tone. În valori absolute, portul olandez a manevrat 14,455 milioane de teu, care au transportat 139.657 de tone de mărfuri. Diferența de evoluție între teu și tone arată un dezechilibru între traficul de intrare și cel de ieșire.

Autoritatea portuară explică faptul că diferența dintre cele două cifre se datorează creșterii puternice a sosirilor de containere pline din Asia în primele nouă luni ale anului, din cauza cererii ridicate de bunuri de consum. În același timp, exporturile au scăzut și, prin urmare, mult mai multe containere goale au fost trimise înapoi.

În ceea ce privește tendința generală, scăderea s-a datorat atât consecințelor pandemiei de Covid-19 din China, care a încetinit fluxul de containere din țara asiatică în primele luni ale anului, cât și sancțiunilor împotriva Rusiei, care au anulat transbordarea din Rotterdam către porturile rusești. Înainte de războiul din Ucraina, 8% din traficul de containere din Rotterdam era legat de Rusia, cu o cotă de piață de 40% în ceea ce privește transbordarea. Volumele vor dispărea practic după martie 2022. În cele din urmă, inflația a redus consumul în Europa, erodând alte tipuri de trafic.

În schimb, traficul ro-ro al Rotterdamului a crescut cu 13,5%, ajungând la 27.252 de tone. Și în acest caz, apare un dezechilibru între traficul ro-ro de ieșire (16 368 de tone) și cel de intrare (10 884 de tone). Autoritatea portuară consideră că această creștere a fost cauzată în principal de sfârșitul perioadei de tranziție Brexit pe 1 ianuarie 2021. Acest lucru a dus la o creștere a transporturilor la sfârșitul anului 2020 și la o scădere a transporturilor ro-ro la începutul anului 2021.

Autoritatea Maritimă și Portuară din Singapore (MPA) și Portul Rotterdam au semnat un memorandum de înțelegere (MoU) pentru a crea cel mai mare coridor verde și digital din lume.

Memorandumul de înțelegere va reuni părțile interesate din întregul lanț de aprovizionare pentru a livra primele nave sustenabile care vor naviga pe această rută până în 2027.

Fiecare combustibil alternativ are propriile provocări în ceea ce privește costurile, disponibilitatea, siguranța și limitările de autonomie din cauza densității energetice mai mici în comparație cu combustibilii fosili.

Pentru a aborda aceste provocări, cele două autorități portuare au convenit să reunească o coaliție largă de expeditori, furnizori de combustibil și alte companii pentru a lucra în colaborare la soluții potențiale.

Memorandumul de înțelegere vizează, de asemenea, optimizarea eficienței transportului maritim, a siguranței și a fluxului transparent de mărfuri prin crearea unui culoar comercial digital în care datele relevante, documentația electronică și standardele sunt puse în comun.

Cele de mai sus vor facilita circulația fără probleme a navelor și a mărfurilor și vor optimiza sosirea la timp a navelor din port în port.

Autoritățile portuare vor colabora cu Centrul global pentru decarbonizare maritimă și cu Centrul Mærsk Mc-Kinney Møller pentru transport maritim cu zero emisii de carbon, în calitate de parteneri de acțiune, precum și cu alți parteneri din industrie din întregul lanț de aprovizionare, printre care bp, CMA CGM, Digital Container Shipping Association, Maersk, MSC, Ocean Network Express, PSA International și Shell pentru început.

„Prin reunirea părților din întregul lanț de aprovizionare de-a lungul uneia dintre cele mai mari rute comerciale din lume, le putem permite transportatorilor să treacă la combustibili cu zero emisii de dioxid de carbon și să accelereze tranziția către un transport maritim mai sustenabil”, a declarat Allard Castelein, CEO al Portului Rotterdam.

Acest lucru va permite proiectului coridorului verde și digital să sporească încrederea în investiții, să atragă finanțare ecologică și să lanseze proiecte pilot de realimentare comună și teste pentru digitalizare și utilizarea combustibililor cu emisii reduse și zero de carbon de-a lungul rutei.

Acest memorandum de înțelegere consolidează și mai mult parteneriatul puternic dintre Singapore și Rotterdam. El reafirmă angajamentul Singapore de a facilita o tranziție la alimentarea cu combustibil multiplu, ca parte a Planului de decarbonizare maritimă a Singapore 2050, și accelerează eforturile noastre de digitalizare pentru a optimiza eficiența maritimă și a îmbunătăți rezistența lanțului de aprovizionare.

Proiectul pilot va completa eforturile întreprinse de industria maritimă, inclusiv de parteneri precum Google Cloud, și de OMI pentru a sprijini tranziția spre decarbonizare și digitalizare pentru transportul maritim internațional, în timp ce lucrăm la dezvoltarea și extinderea soluțiilor ecologice și digitale pentru o adoptare pe scară mai largă.