Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

BaseLinker, companie specializată în centralizarea și automatizarea proceselor de e-commerce din Polonia, și Postis, liderul din România în managementul și optimizarea serviciilor de livrare, anunță un parteneriat strategic prin care își integrează platformele în vederea unui acces simplu și rapid al comercianților români pe piețe internaționale.

În contextul economic actual marcat de inflație, incertitudini socio-politice și creșterea costurilor de operare, retailerii din estul Europei în general, și din România în particular, se confruntă cu o disponibilitate redusă de cumpărare din partea clienților și anticipează o posibilă contractare a piețelor locale, în anumite categorii de produse. Extinderea către noi piețe de desfacere devine o prioritate, iar e-commerce-ul cross-border reprezintă o modalitate de stabilizare a afacerii pe termen scurt și creștere pe termen mediu și lung.

Pentru a avea succes, scalarea unui business online la nivel internațional trebuie să dispună de câteva elemente esențiale:

Parteneriatul strategic încheiat de BaseLinker și Postis asigură retailerilor din România acces rapid și facil la aceste resurse integrate, testate și funcționale în întreaga regiune.

Printre principalele funcționalități pe care BaseLinker le pune la dispoziția magazinelor online care doresc să se extindă internațional se numără:

Complementar acestor funcționalități care asigură accesul imediat și eficient la canale de vânzare online la nivel european, Postis asigură un set complet de soluții pentru managementul integrat, optimizarea și automatizarea livrărilor:

„Ca parte a procesului de expansiune BaseLinker în România, ne bucurăm să adăugăm în portofoliul nostru integrarea cu Postis. Astfel, putem oferi utilizatorilor noștri soluții cât mai fiabile de expansiune a business-ului lor atât local, cât și cross-border. Atunci când setezi strategia de business pe termen lung și faci pasul următor în automatizarea proceselor, adaptarea business-ului în ecosistemul e-commerce european este cu atât mai simplă când ai la îndemană tool-urile potrivite, dar și suportul unor parteneri de încredere”, spune Ruxandra Geantă, co-CEO BaseLinker România.

Aduse împreună, tehnologiile celor două companii și funcționalitățile oferite asigură retailerilor online din România o expansiune rapidă în noi piețe, având posibilitatea să scaleze procesele deja utilizate în piața de origine, să beneficieze de expertiza pe care BaseLinker și Postis o au în regiune, să testeze resurse locale, noi mecanisme și interacțiuni specifice noilor teritorii vizate și să fie, mereu, în control.

„Ne bucură mult parteneriatul încheiat cu BaseLinker pentru că, împreună, oferim retailerilor din România tehnologia, resursele și experiența de business internațională care să le ofere în această perioadă plină de incertitudini sprijinul de care au nevoie pentru a transforma provocările în noi oportunități de creștere. Printr-o strategie internațională și cu implementări adaptate la specificul local, credem cu tărie că afacerile din România își vor găsi rapid locul în e-commerce-ul european”, spune Mircea Stan, Founder și CEO Postis. Având în vedere extinderea internațională rapidă vizată atât de BaseLinker, cât și de Postis, parteneriatul încheiat în România reprezintă un prim pas, urmând ca serviciile oferite împreună să devină disponibile și în alte piețe precum Polonia, Cehia sau Germania.

BeeFast, start-up tech de curierat expres, devine partener al Postis și oferă livrare în decurs de maximum două ore de la preluarea comenzilor. Timpul mediu de livrare în raza de acoperire – București și Ilfov – este de 55 de minute.

Peste 70% dintre români și-au dorit să poată opta pentru o livrare expres, atunci când au comandat online, arată datele unui sondaj recent al BeeFast, realizat în perioada 30 martie – 4 aprilie 2021 pe un eșantion de 1.175 respondenți. Mai mult de jumătate (54%) dintre aceștia au precizat că și-ar dori o livrare în 2-3 ore sau în aceeași zi a produsului comandat. Mai mult decât atât, 52% au și optat pentru această variantă de livrare, dacă a fost disponibilă.

„Clienții doresc să aibă un control total asupra comenzii, iar livrarea rapidă este un factor esențial de selecție a magazinului din care cumpără. Am resimțit cum această nevoie a devenit o tendință în ultimul an, evoluând în cele din urmă într-un comportament permanent al clientului. În acest context, parteneriatul cu Postis ne permite să oferim servicii de livrare ultra-rapidă unui număr mai mare de comercianți tradiționali sau online, fără a fi nevoie de dezvoltări IT sau de noi procese operaționale”, a declarat Cristian Grozea, co-fondator și CEO BeeFast.

BeeFast a crescut în 2020 accelerat, de la o medie de 16 comenzi/zi în ianuarie, la un maxim de  peste 700 comenzi/zi în prezent. Scalarea rapidă a fost posibilă datorită platformei tech pe care funcționează sistemul BeeFast, unde sunt înscriși în prezent peste 1.200 de curieri. Aceștia asigură livrarea ultra-rapidă, cu o medie de 55 de minute de la preluarea comenzii. De asemenea, platforma oferă o elasticitate mare a numărului de livrări în funcție de comenzi.

Integrarea BeeFast în platforma de management al livrărilor Postis creează un potențial de creștere semnificativ pentru ambii parteneri. Pentru a putea accesa serviciile de livrare expres prin BeeFast, retailerii ce utilizează platforma Postis pentru managementul, optimizarea și automatizarea proceselor de last-mile trebuie doar să își facă un cont BeeFast și să activeze serviciul deja integrat în platformă, livrările ultra-rapide devenind posibile imediat.

Funcționalitatea Postis Delivery Widget permite comercianților să ofere clienților finali posibilitatea de a alege chiar la finalizarea coșului de cumpărături opțiunea de livrare expres, standard sau programată. De asemenea, cumpărătorii pot alege nu doar viteza de livrare, ci și locul livrării. Comercianții pot oferi clienților informații în timp real despre stadiul livrării, prin SMS și e-mail, în timp ce Postis CX Tracker permite comercianților să afle care este percepția clienților lor cu privire la fiecare livrare, cu formulare integrate de scor și feedback.

Serviciul de curierat ultra-rapid este disponibil în prezent în București și în județul Ilfov, aria de livrare urmând să fie extinsă în următoarele luni.

Compania are în plan extinderea la nivel național, pe parcursul acestui an. Gama de produse livrate în prezent, inclusiv prin parteneriatul cu Postis, acoperă produse alimentare – proaspete sau ultra-proaspete – și nealimentare – documente, cadouri, ambalaje non-standard, echipamente IT, produse din segmentul fashion, beauty etc.