Noriel amână deschiderile de magazine, dar continuă să se dezvoltă în online, iar pentru editura Nemira vânzările pe internet reprezintă 60% din cifra de afaceri. Cei doi retaileri omnichannel și-au împărtășit din experiența acumulată în ultimul an în cadrul unui eveniment online organizat de platforma Postis.
Cu afaceri preponderent offline – 83 de magazine în țară – cea mai mare provocare pentru retailerul de jucării Noriel a fost să mute business-ul din offline în online. Dacă piața online a crescut anul trecut cu 30%, creșterea pe zona online a fost de peste 100% pentru Noriel. „Pandemia ne-a prins pregătiți, pentru că aveam o infrastructură scalabilă, aveam stocuri suficiente și procese logistice scalabile și parteneriate cu firme de curierat care s-au descurcat extrem de bine să realizeze livrările. Ne doream o experiență de omnichannel foarte bine pusă la punct. Clienții au rămas alături de brand și au început să cumpere din online”, a declarat Cristina Popa, Board Member & E-commerce Director Noriel, în cadrul unui webinar e-commerce organizat de Postis. Oficialul a mai spus că 2021 a avut un start bun pentru companie, pe online creșterile se păstrează destul de mari, însă offline-ul încă suferă. „Începe să crească partea de click & collect – clienții își aleg produsele online și le ridică din magazine. Dacă înainte de pandemie ponderea online era destul de mică, acum am ajuns la două cifre. Traficul pe mobil a fost peste 80% anul trecut și s-a menținut la cote ridicate. În ceea ce privește categoriile de produse, în 2020 am observat o creștere a vânzărilor de jocuri și a consumabilelor pentru bebeluși (pamperși, biberoane, lapte praf etc.). Anul acesta, ne-am întors la aceleași tendințe din 2019 și nu mai vedem aceleași accelerări ale acestor categorii”, a mai afirmat Cristina Popa.
Pentru editura Nemira, luna martie a anului trecut a adus o scădere a vânzărilor de 70-80%, odată cu închiderea librăriilor. Dacă înainte de pandemie, 50% din cifra de afaceri venea din vânzările online, în prezent ponderea este de 60% din vânzări. Cu toate acestea, oricât de mult a crescut zona de online, aceasta nu a putut compensa vânzările din librării. De asemenea, târgurile de carte au fost amânate și mutate în online. „Am amânat multe titluri noi, însă din toamnă am reluat toată producția. Am crescut focusul pe online, am extins capacitatea de fulfillment și am diversificat soluțiile de livrare prin intermediul platformei Postis. În online, avem mereu câte 3-4 proiecte în paralel și le vom continua”, a afirmat Cătălina Nicolau, Project Manager Nemira Publishing House, în cadrul aceluiași eveniment.
Nu în ultimul rând, pandemia a ajutat start-up-ul LogTech Postis să accelereze proiectele pe care le avea în plan. În 2020 și 2021, Postis a încheiat mai multe parteneriate cu platforme de e-commerce, portofoliul extinzându-se, pe lângă companii mari, și cu clienți mai mici, antreprenoriali, care au fost ajutați să-și înceapă activitatea de vânzare în online.
„Nevoia de trecere rapidă în online și de diferențiere a deschis apetitul pentru digitalizare și optimizare. Au venit către noi companii care doreau să-și creeze o amprentă în e-commerce – cum ar fi zona pharma, brico, fresh food sau zona de coșuri cadou – dar și antreprenori care aveau nevoie de know-how pentru a se conecta și a-și lansa business-ul. Au conștientizat necesitatea digitalizării, și-au dat seama că trebuie să se diferențieze în piață și au găsit acest lucru la Postis”, a spus Valerica Motoc, Business & Sales Development Postis.
Postis, primul startup LogTech din România, a lansat un instrument ce permite cumpărătorilor finali să aleagă modul în care doresc să le fie livrate comenzile, aceștia putând să opteze unde, când și cum să fie efectuată livrarea. Magazinele online care utilizează deja Delivery Widget-ul Postis se bucură de o rată scăzută de abandon a coșului de cumpărături și de creșterea ratei de conversie datorată flexibilității îmbinate cu ușurința de a alege.
Noul tool poate fi integrat ușor în orice site de eCommerce, plug&play și fără dezvoltări semnificative. Acesta deschide către cumpărătorii online posibilitatea de a alege modul în care vor să le fie livrate comenzile, în funcție de program, obiceiurile de cumpărare, locul în care se află la un moment. În funcție de opțiunile de livrare pe care le are active retailerul respectiv în Platforma Postis, clienții finali aleg:
„În acest fel, retailerii online pot îmbunătați experiența de cumpărare și închidere a coșului și cresc retenția și loialitatea clienților lor. Livrarea și post-livrarea au devenit parte din experiența de cumpărare și modul în care coletele se livrează poate influența decizia de cumpărare. Se întâmplă de multe ori ca un colet întârziat sau cu ambalajul rupt să fie refuzat, ceea ce transformă o vânzare care aparent s-a încheiat cu succes într-un generator de costuri cu returul, reintroducerea produselor în stoc, reambalarea și revânzarea, uneori la preț redus“, arată compania într-un comunicat.
Delivery Widget-ul face parte din suita de aplicații IT dezvoltate de Postis pentru a transforma procesele de logistică și livrare în instrumente puternice de marketing, customer engagement și loializare. Printre acestea, mai amintim:
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit