Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 3 septembrie, Schmitz Cargobull a organizat o conferință de presă on-line în care a prezentat contextul pieței actuale de transport din Europa, cu accent pe producția și vânzările de semiremorci în timpul și după perioada carantinei, dar și vehiculele noi pe care le-ar fi expus la IAA Hanovra și serviciile ce le însoțesc.

Printre noutăți se numără semiremorca robustă cu prelată S.CS Universal X-Light, cu greutate proprie de 4.975 kg, pentru transport de mărfuri generale grele, și cu șasiu galvanizat ce beneficiază de garanție extinsă de 10 ani împotriva coroziunii. În ciuda faptului că este mai ușoară, semiremorca are durabilitate și valoare reziduală mari.

The semi-trailer curtainsider with galvanized chassis

Greutatea proprie redusă a fost obținută datorită optimizărilor aduse șasiului, care însă este în continuare la fel de robust ca la generația anterioară.

X-Light dispune de prelată Power Curtain, ce permite încărcarea/descărcarea mai rapide și mai sigure, deoarece construcția nu mai prevede șipci de fixare. Prelata include sisteme de ancorare pentru fixarea mărfurilor în partea din spate și oferă și diverse posibilități de încărcare parțială.

Noua prelată are toate certificatele comune pe piața de transport: DIN EN 12642 Code XL standard și Băuturi, DL Guideline 9.5 și pentru anvelope opțional. În plus, semiremorca având prelată Power Curtain a fost îmbunătățită pentru transportul mărfurilor vrac, respectând cerințele legale referitoare la stabilitatea pereților laterali și ancorarea mărfurilor.

Schmitz Cargobull s-a înscris cu acest model și în competiția Trailer Innovation, la categoria Șasiu.

Philipp Reich, proprietarul firmei de transport Reich, a receptionat doua vehicule noi Schmitz Cargobull echipate cu Power Curtain la fabrica de semiremorci cu prelata din Altenberge, eveniment la care a participat si CEO-ul Schmitz Cargobull, Andreas Schmitz. Cele doua vehicule echipate special pot fi folosite pentru a forma o combinatie EcoDuo, din doua semiremorci standard conectate printr-un dolly si tractate de un camion. Combinatia va fi folosita in Finlanda, deoarece operatorul lucreaza acolo pentru Logistics Oy. EcoDuo a fost aleasa deoarece ruta pe care merg cel mai des vehiculele firmei are circa 600 km si un singur punct de descarcare, livrand la dus diverse componente auto pentru industria producatoare de masini si la retur cherestea, deci e nevoie de flexibilitate si de volum mare de incarcare. Iar clientii au fost si ei impresionati de acest concept, asa cum a declarat Philip Reich.
Fiecare dintre vehicule este echipat cu dispozitiv de cuplare sub podea in partea din spate, pentru dolly, sasiul este robust, iar prelata Power Curtain are in standard sistem anti-furt.
In Germania doua camioane cu semiremorca duc aceste vehicule spre feribot si dupa sosirea in Finlanda ele sunt conectate printr-un dolly si ajung pe sosea tractate de un singur camion, greutatea totala a acestuia si a primei semiremorci ramanand neschimbata, de 40 t, iar a celei de-a doua semiremorci fiind de pana la 36 t, pentru a respecta reglementarile din Scandinavia. 
Pana acum Schmitz a livrat circa 100 de astfel de combinatie in tarile nordice si Spania, fiind unul dintre promotorii acestui concept, care pe termen lung este o solutie de transport prietenoasa cu mediul si eficienta economic. 
Prin comparatie cu o combinatie conventionala de camion si semiremorca, avand o greutate totala de 40 t, avantajele EcoDuo sunt: reducerea consumului de carburant, deci si a emisiilor de CO2, pe tona transportata (de exemplu, are cu circa 25% mai putine emisii si o incarcatura pe axa single cu 14% mai mica), cresterea capacitatii de incarcare sau reducerea aglomeratie in trafic datorita folosirii unui numar mai mic de vehicule de capacitate mai mare, presiunea redusa asupra soselelor si podurilor datorita distributiei mai bune a greutatii pe axe, faptul ca reprezinta o solutie la criza de soferi, deoarece estre nevoie de un singur camion, deci de un singur sofer, pentru a tracta doua semiremorci, capacitatea de a folosi infrastructura existenta fara a-i aduce modificari prin investitii masive, inclusiv posibilitatea de a incarca semiremorcile pe trenuri fara ca ceva sa se schimbe in procedurile de incarcare si descarcare, respectarea tuturor standardelor legate de siguranta daca se folosesc doua semiremorci moderne, cu cele mai noi axe si tehnologii de franare, compatibilitatea cu conditiile actuale de trafic fara riscuri suplimentare si posibilitatea de a se adapta la mersul in convoi sau la condusul autonom.