Schmitz Cargobull a organizat de curând un eveniment pre IAA în care a prezentat, printre alte modele noi sau optimizate, și noua S.KO Cool, compatibilă cu TAPA TSR1, deci care dispune de sistem acustic de avertizate integrat în TrailerConnect, care se declanșează când la dubă are acces o persoană neautorizată, și de sistem electronic de blocare a ușilor TL4 care se activează prin simpla apăsare a unui buton în TrailerConnect sau în aplicația beSmart. Toate blocările și deblocările de uși sunt documentate 100% și oferă astfel dovada că semiremorca a fost închisă pe parcursul transportului. În plus, vehiculul poate fi echipat cu cabluri de alarmă în panourile laterale și sub acoperiș pentru a respecta cerințe care le depășesc pe cele de la TAPA TSR1. Iar clienții își pot primi din fabrică, dintr-o singură sursă, toate componentele hardware și funcțiile din portal.
Semiremorcile frigorifice Schmitz primesc automat toate echipamentele necesare pentru transport de produse farmaceutice, în cazul cărora menținerea temperaturii în intervalele predefinite are prioritate. Pentru a permite detectarea din timp a oricăror fluctuații sunt instalate dispozitive de înregistrare a datelor, dar și distribuția optimă a aerului și a temperaturii sunt importante, ca și respectarea cerințelor speciale de igienă a caroseriei. Iar agregatul Schmitz oferă o performanță mare de răcire și încălzire datorită celor doi sau patru senzori de temperatură special calibrați, potriviți pentru produsele farmaceutice. În plus, sunt disponibile și agregatele altor furnizori.
S.KO Cool este 100% Smart, adică are TrailerConnect® în dotarea standard, pentru o mai mare transparență a datelor despre folosirea flotei, dar și pentru a defini locațiile de încărcare/descărcare unde sistemele de blocare a ușilor se deschid/închid automat. Iar noul tablou de bord FleetHealth din TrailerConnect® oferă dintr-o privire toate informațiile relevante pentru agregat și atrage atenția din timp asupra lucrărilor de întreținere necesare pe viitor.
Pentru transport MultiTemp peretele despărțitor poate fi acum poziționat fără eforturi suplimentare și sigilează eficient conductele de aer, distribuind automat aerul numai în zona frontală. Iar montarea inovatoare a conductelor de aer permite curățarea ușoară și igienică. Fiabilitatea noului sistem de distribuție a aerului a fost confirmată de DEKRA și securizarea eficientă a sarcinii este și ea garantată datorită barelor verticale de prindere care pot fi poziționate rapid și ușor între conductele de aer, pentru a ancora mărfurile.
CIS (Cargobull Interface System) este utilizat pentru a monitoriza date precum nivelul de încărcare a bateriei agregatului, astfel încât să se garanteze că funcționarea lui nu este întreruptă. Dacă nivelul de încărcare este critic, primele sunt oprite dispozitivele de la periferie, urmate de TrailerConnect®, pentru a ajuta la menținerea performanței de răcire cât mai mult timp. CSI se folosește și pentru recunoașterea camionului prin semnal radio, dacă are etichetă RFID corespunzătoare, informațiile fiind afișate în TrailerConnect®. În plus, un panou solar de pe agregatul Schmitz ajută la prevenirea descărcării în foarte mare măsură a bateriei de pornire, care se poate întâmpla din cauza timpilor lungi de mers la ralanti, în special iarna, sau prin adăugarea de dispozitive suplimentare, cum ar fi cel de înregistrare a temperaturii. Or, folosind panoul solar, bateria de pornire este încărcată și păstrată gata de drum pentru o perioadă lungă de timp. Modulul solar (care poate fi montat și retrofit) este instalat direct pe agregat, astfel că înălțimea totală a remorcii nu este afectată, iar datorită unghiului de înclinare sunt limitate acumulările de murdărie, zăpadă și gheață.
În așteptarea IAA Hanovra, Schmitz Cargobull a organizat, pe 22 și 23 iunie, o conferință de presă în care și-a prezentat atât noutățile tehnologice – începând cu bena basculabilă S.KI Solid, mai ușoară cu până la 230 kg, a cărei producție se estimează că va începe la finalul primului trimestru din 2023 – cât și rezultatele financiare și estimările legate de 2022, un an fără precedent inclusiv pentru industria de semiremorci.
Evenimentul a avut loc la fabrica Schmitz din Gotha, care aniversează 25 de ani de activitate.
Cu această ocazie, CEO-ul companiei, Andreas Schmitz, a subliniat faptul că, după doi ani în care producția a scăzut mult (până la 46.124 de unități în anul fiscal 2019/2020 și până la 42.470 de unități în 2020/2021), activitatea s-a reluat în forță și s-a ajuns la 60.785 de unități produse în 2021/2022, aproape de nivelul din 2017/2018 și 2018/2019. Estimările pentru 2022/2023 însă, din cauza contextului geopolitic și economic neobișnuit și imprevizibil, se întind pe o plajă mai mare decât oricând în istoria firmei, de la 55.000 la 65.000 de unități.
Andreas Schmitz a subliniat însă faptul că, deși în 2021/2022 producția a crescut semnificativ față de cei doi ani anteriori, EBITDA a scăzut până la 40,8 milioane de euro (rezultate preliminare), comparativ cu 102,3 milioane de euro în anul anterior și 83,6 milioane de euro în 2019/2020. Ca să nu mai vorbim de valorile record din 2018/2019, de 120,9 milioane de euro, și mai ales din 2016/2017, de 130,9 milioane de euro. Scăderea a fost cauzată mai ales de scumpirea materiei prime și de perturbările aduse de război, de criza de materiale și componente și de lanțurile fragile de supply chain.
Mai mult decât atât, pentru prima dată în ultimii ani, 2021/2022 nu a mai adus profit, ci pierdere, de 15,1 milioane de euro, în condițiile în care chiar și în anul mai slab 2019/2020 compania a avut profit de 25,4 milioane de euro, iar în 2018/2019 a avut chiar 85 de milioane de euro. Pierderea este cauzată de faptul că scumpirea semiremorcilor, deși semnificativă, nu a fost suficientă pentru a acoperi scumpirea materiei prime. „Nu am mai experimentat niciodată o asemenea creștere a costurilor, de aproape 35%, din 1949 încoace, de când ținem aceste evidențe.“
Compania s-a regrupat însă și și-a propus ca până în 2025 să își consolideze poziția de lider european și aibă vânzări duble față de al doilea clasat, să ofere noi tehnologii inovatoare și să atingă o cifră de afaceri de trei miliarde de euro și un profit operațional de 5%.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit