Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2023 au fost înmatriculate în România circa 1.760 de semiremorci noi Schmitz, dintre care aproape 1.000 de prelate, 400 de basculante, 300 cu temperatură controlată și câteva unități din alte categorii, la care se adaugă și circa 100 de caroserii basculabile pe șasiu.

Producătorul german este nu numai lider tradițional de piață, ci are, așa cum explică Roland W. Schacht, directorul regional Schmitz Cargobull pentru Europa Centrală, 45% din vânzările din România pe toate segmentele unde are vehicule disponibile. La prelate are o cotă de circa 50%, „ceea ce dovedește competitivitatea modelelor noastre”, pe piața semiremorcilor frigorifice și a boxurilor izoterme continuă să domine detașat, și la fel și la basculante, în ciuda unei competiții mai puternice decât în anii trecuți.

Deci 2023 a fost un an foarte bun pentru Schmitz România, în ciuda situației dificile de pe piață, „deoarece am avut de livrat multe comenzi primite în 2022, care, așa cum ne amintim, a fost, ca și 2021, un an foarte bun pentru vânzările de semiremorci, în care capacitatea de producție a fost cu mult sub cerere. În martie 2023 comenzile au revenit la normal, iar cele pe care le avem acum acoperă livrările din primul trimestru al lui 2024.”

85-90% dintre comenzile din 2023 au fost deja livrate, în condițiile în care Schmitz produce aproape numai la cerere, cu livrare în 2-3 luni – față de 6-8 luni la final de 2022 – iar pe stoc sunt mai ales variante demo.

Compania a livrat în 2023 mai ales flote de prelate, dar și 2-3 de construcții și câteva frigorifice.

Pentru CTE Trailers scăderea față de 2022 a înmatriculărilor de semiremorci noi cu prelată a fost mai mare decât scăderea pieței românești pe acest segment, „dar s-a situat la nivelul la care ne așteptam“, așa cum explică Ovidiu Pintilie, directorul comercial al companiei. „Asta din cauza faptului că în primul semestru din 2023 termenele de livrare și prețurile au continuat să crească, după care s-au stabilizat când au apărut primele semne de scădere a cererii. De vândut am vândut mai mult, mai ales că am făcut eforturi de destocare, dar nu toate unitățile au fost înmatriculate până la final de an.“ Un număr consistent de prelate livrate fuseseră comandate în 2022, când termenele de livrare ajunseseră uneori mai mult decât duble față de normal. În a doua jumătate a lui 2023 ele au început să scadă, pentru ca la final de an să revină la normal: 5-6 săptămâni pentru prelate (față de 3-4 luni, cât a fost cel mai lung termen de livrare pentru unele modele), 2-3 luni pentru frigorifice, unde cererea încă este mare, patru luni pentru basculante – care însă se vând, în mare parte, din stoc, fiind specificații standardizate – și mai mare în cazul trailerelor.

Pentru basculantele Meiller de construcții în schimb, 2023 a fost un an foarte bun, în care CTE Trailers și-a consolidat locul al doilea pe piață, pe care l-a obținut în premieră în 2022. Înmatriculările totale din România au fost mai mici cu 10-15% decât în 2022, dar în cazul CTE ele au crescut, „și probabil suntem singurul producător care a reușit asta. Este o creștere organică, pe care am atins-o pentru că am convins mulți clienți noi să cumpere Meiller pentru prima dată, după ce le-au văzut la alte firme și au înțeles că serviciile noastre post-vânzare – foarte importante pe acest segment – sunt cel puțin la nivelul pe care și-l doresc.“ Trailerele Faymonville și Max Trailer au atins în 2023 un vârf istoric după mai mult de 10 ani de prezență în România, „peste așteptările noastre“, inclusiv datorită unor proiecte deosebit de interesante.

De exemplu, CTE a livrat, în urma unor licitații câștigate în 2022, primele peridocuri Faymonville specializate pentru transport de lemn lung, un model care în mod tradițional era furnizat în România de un alt producător. Acestea au intrat deja în exploatare și reacțiile sunt pozitive, „astfel că sperăm să fie doar primele livrări ale noastre pe această nișă“.