Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tesla a redus prețurile pentru unele dintre vehiculele sale electrice Model Y și Model 3 în Statele Unite, se arată pe site-ul său de internet, marți 2 mai, fiind a șasea oară când reduce prețurile în SUA în acest an, pe fondul îngrijorărilor legate de efectul asupra marjelor sale de profit.

Tesla urma să prezinte miercuri rezultatele trimestrului ianuarie-martie, însă au surprins cu reducerea prețurilor la vehiculele sale Model Y „long range” și „performance” cu câte 3.000 de dolari fiecare și pe cel al Modelului 3 „cu tracțiune spate” cu 2.000 de dolari, la 39.990 de dolari.

Totodată, compania condusă de Elon Musk a redus prețurile pentru Modelul 3 de bază cu 11% până acum în acest an și pe cel al Modelului Y de bază cu 20% – măsuri care vin în contextul în care Statele Unite, cea mai mare piață a sa, se pregătește să introducă standarde mai stricte care vor limita creditele fiscale pentru vehiculele electrice.

Recent, compania a redus prețurile în Europa, Israel și Singapore, precum și în Japonia, Australia și Coreea de Sud, extinzând o campanie de reduceri pe care a început-o în China în ianuarie pentru a stimula cererea.

Cu toate acestea, Tesla, la începutul acestei luni, a raportat o creștere secvențială de 4% a livrărilor în primul trimestru, mult mai puțin decât creșterea secvențială de 17,8% din trimestrul al patrulea.

De asemenea, reducerile agresive de prețuri au ridicat îngrijorări cu privire la marjele de profit ale companiei cu sediul în Austin, Texas, care este și lider în industrie.

În timp ce Tesla este așteptată să raporteze o creștere de 24,2% față de anul precedent a veniturilor din primul trimestru, la 23,29 miliarde de dolari, estimarea medie a profitului analiștilor a scăzut cu aproape 2,4% în ultimele trei luni, potrivit datelor Refinitiv.

Prețul acțiunilor Tesla a crescut cu puțin sub 50% în acest an până marți.

Tata Motors, cel mai important producător de vehicule din India, a anunțat că va majora marginal prețul vehiculelor sale de pasageri începând cu 1 mai 2023.

Potrivit unui comunicat de presă, creșterea medie va fi de 0,6% în funcție de variantă și model.

Compania a declarat că a absorbit o parte semnificativă a costurilor mari din cauza creșterii costurilor cu inputurile și a modificărilor de reglementare care fac tot mai costisitoare producția de mașini, fiind pentru a doua oară în acest an când ia o astfel de măsură.

În luna ianuarie, Tata Motors a majorat prețul autoturismelor sale cu 1,2% invocând același motiv.

Vehiculele din India au devenit tot mai scumpe deoarece guvernul a impus producătorilor auto să își echipeze vehiculele cu un dispozitiv special pentru monitorizarea emisiilor, ceea ce a dus la costuri suplimentare.

Aceste norme privind emisiile de combustibil, cunoscute sub numele de normele Bharat Stage VI, au intrat în vigoare la începutul lunii. Cu toate că prețurile au crescut de-a lungul anului, India a înregistrat cele mai mari vânzări de autoturisme din istorie în anul fiscal încheiat la 31 martie. SUV-urile Nexon și Punch de la Tata au fost printre cele mai bine vândute mașini din India în 2022.