Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gigantul feroviar și logistic Deutsche Bahn (DB) a revenit pe profit anul trecut datorită unei performanțe record la filiala sa de expediție DB Schenker.

Filiala de expediție, pe care DB ia în considerare posibilitatea de a-l scoate la vânzare, a raportat anul trecut un profit înainte de dobânzi și impozite (Ebit) de 1,8 miliarde de euro – o creștere de aproape 50% față de recordul anterior, atins în 2021. Între timp, veniturile totale au crescut cu 20,3%, la 27,6 miliarde de euro, iar volumele de transport aerian au scăzut cu 7,8%, la 1,3 milioane de tone.

Transportatorul a precizat că cererea de transport aerian a început anul în forță, dar a fost ulterior afectată de condițiile economice mai slabe, de războiul din Ucraina și de restricțiile impuse de coronavirus în China.

„În lunile de vară ale anului 2022 existau deja semne că se va observa o slăbire a cererii. Această tendință a continuat și s-a accelerat în ultimul trimestru din 2022″, a declarat compania. Scăderea cererii a coincis cu creșteri de capacitate care au afectat echilibrul dintre cerere și ofertă.

În pofida scăderii volumului, directorul financiar al DB, Levin Holle, a declarat că unitatea de expediție a avut o „contribuție extrem de pozitivă” la performanța generală a grupului. În pofida evoluțiilor actuale ale pieței, care au inclus recent o scădere considerabilă a tarifelor de transport aerian și maritim, filiala de logistică s-a dovedit a fi în formă maximă.

„DB Schenker este o poveste de succes cu o poziție puternică în toate sectoarele industriale relevante. Cu programul de transformare pe care DB Schenker l-a lansat în 2022, aceasta pregătește calea pentru o creștere mai constantă. DB Schenker are potențialul de a continua să livreze rezultate excelente în anii următori”, a declarat Holle. În ansamblu, grupul a raportat un Ebit de 1,3 miliarde de euro pentru anul în curs, comparativ cu o pierdere de 1,5 miliarde de euro în 2021.

Samsung SDI intenționează să investească 1,2 miliarde de euro în Europa pentru a-și extinde producția de baterii pentru vehicule electrice. Aceasta își va extinde fabrica de baterii pentru vehicule electrice din Ungaria și va crește capacitatea de producție. În acest fel, se așteaptă să asigure o capacitate de producție de baterii pentru 1 milion de vehicule electrice pe an. Pe lângă extinderea fabricii din Ungaria, aceasta va extinde capacitatea de producție la 60GWh pe an până în a doua jumătate a anului viitor. 60GWh este cantitatea de producție care îi va permite să instaleze baterii de mare capacitate la peste 1 milion de VE. Producția ar putea crește cu 70-80% față de capacitatea de producție actuală a uzinei din Ungaria.

Samsung SDI va face și alte investiții de mare anvergură în străinătate în funcție de viitoarele condiții de piață. Investiția la scară unică se estimează a fi cea mai mare din toate timpurile. 

Investiția Samsung SDI în Europa este un răspuns la cererea de baterii EV din partea industriei auto globale. Cererea de baterii pentru VE a crescut brusc în principal în Europa, unde se află mulți producători de automobile. De asemenea, constructorii de automobile la nivel mondial încep să își fabrice propriile baterii din cauza lipsei de aprovizionare cu baterii. Se crede că investițiile pe scară largă au fost făcute ca răspuns la deficitul de aprovizionare, care a fost atât de sever încât a fost dificil să se producă câte vehicule electrice ar fi fost cerute.

Această investiție este văzută ca o schimbare față de strategia Samsung SDI, care a prioritizat creșterea orientată spre profitabilitate. Samsung SDI a reușit să obțină profituri record în al doilea trimestru al acestui an. Compania și-a extins activitatea în domeniul bateriilor pentru vehicule electrice, axată pe „PRiMX”, o marcă independentă de baterii pentru vehicule electrice cu valoare adăugată mare. Marja de profit operațional a fost de 6% în prima jumătate a acestui an, cea mai mare din industria națională a bateriilor. Samsung SDI și-a asumat provocarea unei creșteri durabile prin investiții pe scară largă. Numărul tot mai mare de comenzi de baterii EV de la Samsung SDI este un alt efect pozitiv. PRiMX va fi instalat în noile EV-uri premium, cum ar fi Volkswagen, BMW, Audi, Stellantis și Volvo. Se preconizează extinderea produselor PRiMX cu valoare adăugată mare în jurul noilor mărci de vehicule electrice ale acestor companii.