Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producătorul francez de anvelope Michelin sprijină demararea proiectului european de reciclare a anvelopelor scoase din uz, împreună cu Scandinavian Enviro Systems și Antin Infrastructure Partners.

Proiectul de tip joint venture va crea ceea ce se numește primul grup din lume dedicat reciclării anvelopelor la scară largă, potrivit unui comunicat.

Michelin s-a angajat întotdeauna să reducă impactul asupra mediului al anvelopelor înlocuite. Chiar și atunci când anvelopele se află la sfârșitul duratei lor de viață utilă, se pot obține noi materii prime și energie. Datorită sprijinului rețelei de distribuție Michelin, societatea mixtă își propune să construiască fabrici de reciclare a anvelopelor scoase din uz în întreaga Europă, începând cu prima fabrică dezvoltată în Suedia care va deveni operațională în anul 2025.

Acordul cu Michelin include tehnologiile brevetate de Michelin Enviro pentru extragerea fumului negru și a uleiului de piroliză din anvelopele scoase din uz. De asemenea, Michelin va contribui cu know-how-ul dobândit în urma dezvoltării de anvelope durabile, iar Antin va ajuta la dezvoltarea industrială a tehnologiilor de susținere a reciclării.

Investiția inițială a joint venture va fi finanțată de platforma NextGen a lui Antin, care va fi și proprietarul majoritar. Participația Enviro este de aproximativ 30% din acțiuni, iar tehnologia patentată de Enviro este licențiată în exclusivitate pentru joint venture în întreaga Europă. Acordul cu Michelin include furnizarea de fum negru recuperat și de ulei de piroliză pentru anvelope (TPO), însă producătorul intenționează să participe și la construcția unor instalații ce vor fi construite în viitor.

O treime din anvelope vor fi recuperate în Europa până în 2030

Prima fabrică comercială, care va fi construită la Uddevalla, în Suedia, va avea o capacitate inițială de reciclare de 34.500 de tone de anvelope scoase din uz, echivalentul a 40% din volumul anual de anvelope scoase din uz din Suedia. Construcția fabricii va începe în prima jumătate a anului 2023, însă este supusă sub rezerva unei decizii finale de investiție a joint venture, urmând ca aceasta să fie complet operațională până în 2025.

Odată cu finalizarea și punerea în funcțiune a fabricii din Uddevalla, joint venture plănuiește să accelereze lansarea și în Europa. Obiectivul este de a ajunge la o capacitate de reciclare de până la aproximativ un milion de tone de anvelope scoase din uz până în 2030, ceea ce corespunde unei treimi din toate anvelopele aruncate anual în Europa.

ABB E-mobility, liderul mondial de tehnologie în domeniul electrificării și automatizării, a anunțat dezvoltarea unor noi concepte optimizate pentru încărcarea camioanele electrice cu transport de marfă mediu până la sfârșitul anului 2025.

Proiectul NextETRUCK face parte din programul de cercetare „Horizon Europe”, finanțat de UE, ce va permite cea mai bună integrare în operarea vehiculelor la cele mai mici costuri.

De asemenea, conceptul NextETRUCK va aduce îmbunătățiri adaptate pentru transportul de marfă regional, având ca scop creșterea eficienței energetice cu cel puțin 10% față de vehiculele electrice de referință existente.

Liderul mondial în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice vine în ajutorul companiilor cu flote mai mari pentru tranziția complexă a vehiculelor electrice. Totodată, soluțiile sunt folosite în cele mai critice domenii ale managementului modern al flotei, respectiv planificarea încărcării și integrarea flotelor de vehicule electrice în operațiunile de transport. Proiectul își propune să joace un rol de pionierat și să demonstreze conceptele de mobilitate electrică de ultimă generație.

De asemenea, NextETRUCK intenționează să prezinte demonstrații ale activității sale la Istanbul, Barcelona și Utrecht.

„Suntem mândri să fim responsabili în cadrul acestui consorțiu de un proiect revoluționar pentru domeniile de gestionare și de control al încărcării, două domenii cruciale pentru managementul durabil și al eficientizării costurilor pentru flotele electrice”,

a declarat Frank Muehlon, CEO al ABB E-mobility.

„Sectorul transporturilor se află sub presiunea de a reduce emisiile și timpul se scurge: European Green Deal stabilește un obiectiv de reducere a emisiilor din transport cu 90% până în anul 2050. Strategia noastră pentru mobilitate durabilă și inteligentă stabilește clar că atingerea acestui obiectiv va necesita o eficiență operațională superioară.”,

a precizat Adina Vălean, comisarul UE pentru transport.