Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solaris Bus & Coach şi-a prezentat autobuzul Urbino 12 pe hidrogen în cadrul unui eveniment desfăşurat, în mai, la Villach (Austria). Vehiculul se află în teste în pitorescul oraş situat la poalele munţilor Alpi, în apropiere de graniţa cu Italia şi Slovenia, după ce operatorul ÖBB Postbus şi-a anunţat planurile de a cumpăra autobuze pe hidrogen (H2).

„Autobuzele cu emisii zero reprezintă viitorul transportului public. Ne bucurăm că tot mai multe țări iau în considerare hidrogenul ca o soluţie ecologică fiabilă în drumul lor spre electro-mobilitate“, a declarat Javier Calleja, CEO Solaris Bus & Coach.

În cadrul unui proiect mai larg, elaborat de Autoritatea Regională din provincia Carinthia – din care face parte şi Villach – se urmăreşte crearea unei infrastructuri de alimentare cu H2 pentru transportul public şi pentru alte aplicaţii industriale. Comparativ cu autobuzele electrice pe baterii, cele pe H2 au autonomie crescută, menţinând avantajul propulsiei cu zero emisii.

„Autobuzele pe hidrogen au un potențial imens în Carintia, în vederea asigurării unui transport public neutru din punct de vedere climatic. Sunt încrezător că propulsia pe hidrogen își va dovedi valoarea în exploatarea de zi cu zi. Dacă totul merge conform planului, o stație de alimentare cu hidrogen va fi înființată în Carintia în 2022, astfel încât primele autobuze să poată funcționa regulat anul următor ”, a declarat Sebastian Schuschnigg, ministrul Regional pentru Economie și Mobilitate, prezent la eveniment.

Solaris Urbino 12 pe hidrogen a fost lansat oficial în 2019, la UITP.

Autobuzele cu sistem de propulsie pe hidrogen (H2) reprezintă o alternativă interesantă în faţa vehiculelor electrice pe baterii, graţie autonomiei crescute, cu condiţia ca hidrogenul să provină din surse regenerabile. Practic, şi unele, şi altele, sunt autobuze electrice, doar că în cazul primelor, energia este produsă la bord, din celulele de H2.

Deşi prezintă numeroase avantaje operaţionale, tehnologia de propulsie pe celule de H2 este foarte scumpă, astfel că investiţiile în infrastructură şi vehicule nu sunt posibile fără sprijinul autorităţilor centrale. Astfel, în cadrul proiectelor europene JIVE 1 şi JIVE 2 („Joint Initiative for Hydrogen Vehicles across Europe”) au fost comandate peste 200 de autobuze pe H2, cu co-finanţare din partea FCH JU (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking). Iar primele 50 de unităţi sunt deja în operare.

11 oraşe europene şi regiuni – Aberdeen, Birmingham şi Londra (Marea Britanie), Auxerre şi Toulouse (Franţa), Barcelona (Spania), South Holland, Groningen şi Emmen (Olanda), Tirol (Italia) şi Wiesbaden (Germania) – vor recepţiona autobuze pe H2 până la finalul lui 2021.

„În 2010, când a fost prezentat primul autobuz pe H2, preţul acestuia era de 1,8 milioane de euro. Astăzi, Consorţiul H2Bus şi-a propus să obţină reducerea preţului de achiziţie la 650.000 de euro”, a declarat Bart Biebuyck, director executiv al FCH JU.

Primele 50 de autobuze urbane cu propulsie pe H2 sunt deja în operare în Köln, Wuppertal (Germania) şi Pau (Franţa). Astfel, prin intermediul proiectului JIVE, compania de transport public din Köln a recepţionat 35 de autobuze, iar alte 15 vor fi livrate până la sfârşitul anului viitor.

Finanţarea acordată prin JIVE contribuie la atingerea obiectivelor climatice asumate de Uniunea Europeană. Potrivit unui studiu al Asociaţiei Internaţionale de Transport Public (UITP), 22,5% din totalul autobuzelor comandate anul viitor ar trebui să fie cu zero emisii pentru a se putea respecta noua legislaţie europeană.