Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Strategia Comisiei Europene de promovare a tehnologiei de propulsie pe hidrogen (H2) are la bază Alianţa Europeană pentru un Hidrogen Curat. Într-o primă fază, rețeaua de staţii de alimentare cu H2 – vitală pentru a încuraja achiziţia şi operarea de vehicule electrice cu energie produsă din celule de H2 – se va concenta pe „acoperirea” rețelei TEN-T, a declarat Artur Runge-Metzger, director DG Climate Action.

Astfel, până în 2030, 20% din transportul european ar putea fi propulsat de vehicule pe H2, iar jumătate din cantitatea de hidrogen alimentată ar putea fi furnizată în rețeaua TEN-T. „Daimler, Volvo și Iveco și-au luat angajamentul în direcția producției de camioane pe H2și se estimează ca până în 2030 să ajungă în piaţă 4.000 de camioane pe H2, care vor putea fi alimentate în 218 de stații de H2 la nivel european, pentru reducerea a 4,6 megatone de CO2”.

Directorul DG Climate Action este de părere că odată ce H2 va fi tot mai folosit, prețul de achiziţie ar trebui să fie mai accesibil. „Hidrogenul trebuie produs în Europa, iar tariful de referință la nivel mondial pentru acest combustibil ar trebui să fie în euro. Este șansa continentului nostru să recâștigăm supremația mondială pe un domeniu industrial strategic, pe care l-am pierdut”.

Hyundai Motor Company a expediat primul lot de 10 camioane grele XCIENT cu propulsie pe hidrogen catre Elvetia. Vehiculele sunt propulsate de un sistem hibrid pe celule de H2 care dezvolta 190 kW si confera o autonomie de aproximativ 400 km cu o singura alimentare. Aceasta a fost calculata pentru un camion frigorific de 34 t, in configuratie autotractor 4×2 + remorca. Constructorul sud-coreean, care a pus, anul trecut, bazele unui joint-venture cu compania elvetiana H2 Energy, va produce 50 de astfel de camioane pana la sfarsitul anului, iar obiectivul este ca pana in 2025 sa ajunga la 1.600 de unitati.
XCIENT este prevazut cu 7 rezervoare de H2, care au o capacitate totala de stocare de 32,09 kg. Timpul de incarcare pentru fiecare rezervor variaza intre 8 si 20 de minute.
Hyundai XCIENT este primul camion greu cu propulsie pe hidrogen care a intrat in productia de serie si urmeaza deja sa fie livrat catre operatorii de transport din Europa incepand cu septembrie 2020. A fost aleasa Elvetia intr-o prima faza, deoarece vehiculele comerciale cu zero emisii sunt exceptate de la plata taxelor de drum in aceasta tara, ceea ce reduce seminificativ costul de operare. In acelasi timp, Elvetia este recunoscuta pentru productia sa de energie verde, iar Hyundai doreste ca vehiculele sale sa fie propulsate cu H2 provenit doar din surse regenerabile.
Obiectivul constructorului sud-coreean in perioada urmatoare, pe langa cresterea vanzarilor, este dezvoltarea unui model de camion si mai performant, care sa aiba o autonomie de pana la 1.000 de km.
Hyundai mai are in portofoliu si autoturismul Nexo cu propulsie hibrida pe H2, ajuns deja la a doua generatie.