Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un grup de transportatori danezi plănuiesc un protest astăzi, 15 mai, împotriva planurilor guvernului local de a introduce o taxă rutieră pentru camioanele diesel.

Informațiile din presa daneză indică faptul că protestul ia amploare, iar unii transportatori intenționează să blocheze intrările pe principalele autostrăzi care duc spre Copenhaga.

Conform unui acord politic recent aprobat între guvernul danez și partidele de stânga, transportatorii danezi se vor confrunta cu o creștere a costurilor pentru utilizarea camioanelor de mare tonaj pe benzină sau pe motorină pe anumite drumuri daneze începând din 2025. Până în 2030, aceste tarife fi majorate, iar ulterior vor intra în vigoare pentru toate drumurile publice din rețeaua rutieră daneză.

Acordul vizează reducerea cu 70% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030. Începând cu 1 ianuarie 2025, vehiculele grele de marfă vor plăti o taxă bazată pe kilometrii parcurși și pe emisiile de CO₂, vehiculele ecologice plătind cea mai mică taxă.

Deoarece planurile includ o taxă pe kilometru parcurs, firmele de transport rutier din zonele îndepărtate vor fi cele mai afectate. Pentru a lupta împotriva acestui proiect de lege a fost creat un grup de protest, numit Comitetul pentru taxa rutieră. Potrivit asociației industriale daneze Dansk Erhverv, transportatorii vor participa luni la acțiuni de protest în întreaga Danemarcă.

Asociațiile de transport i-a îndemnat pe cei implicați să protesteze în mod legal. „În cadrul organizațiilor profesionale am făcut tot posibilul să avertizăm oamenii cu privire la orice activitate care este ilegală sau de nesupunere civilă. Nu credem că acest tip de activitate va fi de ajutor pentru munca bună pe care industria a făcut-o deja și pe care noi continuăm să o susținem.”, a declarat reprezentantul Dansk Erhverv, Jesper Kronborg într-o declarație publicată pe site-ul ATL.

Protestul șoferilor de camion georgieni și uzbeci din Gräfenhausen de pe autostrada A5 din Germania s-a încheiat, după o perioadă de aproape cinci săptămâni de inactivitate.

Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) a anunțat că a fost semnat acordul dintre șoferii de camion și angajatorul companiei poloneze de transport Mazur. Astfel, transportatorii afectați vor primi toate cotizațiile și, în schimb, li se vor returna cheile de la camioane.

Potrivit ETF, un grup de trei companii poloneze, asociate cu același antreprenor, s-a angajat să îndeplinească toate pretențiile financiare ale șoferilor, fiind vorba în principal de salarii restante, iar valoarea totală a acestora – împreună cu banii deja transferați ar depăși 300.000 de euro.

ETF a salutat deja întreaga afacere ca fiind un mare succes, demonstrând că până și șoferii nesindicalizați sunt capabili să sfideze o companiei mare de transport, reușind să își recupereze cu succes datoriile.

De asemenea, se vorbește despre faptul că protestul ar putea avea un impact asupra întregii industrii, deoarece a atras mai multă atenție asupra condițiilor de angajare a șoferilor din afara UE.

Mai mult, subiectul a ajuns și în Parlamentul European cu un interes larg din partea politicienilor și a presei germane, iar directorii de transport de marfă, adesea cele mai mari companii din Europa din sectorul comercial sau logistic, au fost nevoiți să dea explicații. Însă, subiectul nu va ușor încheiat, deoarece antreprenorul a depus în perioada protestului o sesizare oficială la Parchetul din Germania, acuzând șoferii că au sechestrat ilegal camioanele.