Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociațiile transportatorilor polonezi (TLP) și maghiari (MKFE) avertizează că în perioada 8-15 ianuarie 2024 transportatorii care operează în Germania se vor confrunta cu perturbări ale traficului din cauza protestelor fermierilor și transportatorilor germani împotriva măsurilor fiscale luate de guvernul federal.

Asociația Fermierilor Germani (DBV) și Asociația Federală pentru Transport Rutier, Logistică și Gestionarea Deșeurilor (BGL) au emis un comunicat comun în care solicită ca politicienii să nu pună în pericol competitivitatea și mijloacele de trai ale fermierilor și ale companiilor medii de transport, amenințate de creșterile planificate ale impozitelor și de reducerea sprijinului public pentru sectoarele agricol și de transport.

În același comunicat este prezentat și programul detaliat al acțiunilor de protest, împreună cu locațiile acestora.

Astfel, luni, 8 ianuarie, au loc manifestații în districtele Steinburg, Pinneberg, Segeberg, Dithmarschen și Hamburg, în zonele Hamburg, Bremen-Oldenburg, Göttingen, marșuri din diverse regiuni spre Bremen, o demonstrație la Potsdam în fața Cancelariei, un marș spre Magdeburg (Domplatz) și Halle/Saale (Riebeckplatz) cu miting la ora 11:00, o demonstrație la Erfurt, cu tractoare aduse începând de la ora 6.00, un miting în fața Cancelariei Hessian din Wiesbaden de la 12:00, un miting de închidere la 14:00 și mitinguri de la 11:00 în Ravensburg și la München.

Miercuri, 10 ianuarie, se vor organiza marșuri în districtele Friesland de Nord și Schleswig-Flensburg, Principatul Lauenburg, în Stormarn și Ostholstein-Lübeck, în Düsseldorf, în Piața Teatrului din Dresda de la 12:00, un miting la Kassel la Consiliul Regional și unul în Augsburg de la 10:00.

Pe 11 ianuarie vor avea loc un marș prin Cottbus, la care vor participa tractoare, și un marș la Frankfurt cu miting pe Opernplatz.

Pe 12 ianuarie vor fi organizate marșuri cu plecare din districtele Plön și Rendsburg-Eckernförde către Kiel, o vizită la membrii Bundestagului din zona Schleswig-Holstein și un miting de la 11:00 la Nürnberg.

Iar luni, 15 ianuarie, va avea loc un miting masiv în Berlin de la 11:00, deci drumurile care merg spre capitală vor fi probabil aglomerate și camioanele aflate în zonă ar trebui să se aștepte la timpi de tranzit mai mari. TLP și MKFE avertizează că, deși protestele vor avea loc în cea mai mare parte în centrele orașelor, inconveniente în trafic pot apărea și în alte părți ale Germaniei.

Sursă foto: MKFE

Transportatorii organizați în cadrul APTE 2002, APULUM și COTAR cer renegoierea de urgență a Planului Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR) și amenință cu proteste de amploare. Motivul nemulțumirii este anunțarea schimbării sistemului de taxare a infrastructurii rutiere din 2026 și impunerea unei roviniete plătită la număr de km parcurși, care se prefigurează a fi de 6 ori mai scumpă decât în prezent (de la 1.200 de euro la 7.000 de euro). Mai mult, aceeași rovinietă ar urma să se scumpească progresiv până în 2035, când ar putea ajunge la 16.250 de euro pe an, la care se vor adăuga alte taxe și impozite mărite, împingând transportatorii în faliment.

„Niciun transportator nu-și va permite să plătească taxele impuse prin PNRR. Am stat de vorbă cu anumite persoane din Guvern – după ce am fost invitați la o așa-zisă deazbatere publică, săptămâna trecută – iar unii încă nu pot să creadă că se poate aplica măsura prinsă prin PNRR. Unii cred că e o glumă sau că România poate evita creșterea acestor taxe, așa cum au fost impuzse. Îi cerem ministrului Boloș să renegocieze de urgență această componentă din PNRR, ca să nu îngroape România. Dacă ni se va spune deja că nu se poate – așa cum s-a întâmplat deja în cazul pensiilor, nu mai avem decât să blocăm toate drumurile până când se va găsi o rezolvare. Dacă am plăti aceste sume, prețurile produselor ar crește de 10 ori la raft și, oricum, nu le va putea cumpăra nimeni.

Lanțurile de aprovizionare vor fi afectate grav. Nu este vorba doar despre noi, transportatorii, ci de toată România. Asta nu înțeleg unii care susțin această aberație“, a declarat Miron Sporea, vicepreședinte APTE 2002/COTAR.

Reprezentanții asociațiilor profesionale au fost invitați la Ministerul Transporturilor săptămâna trecută pentru a fi informați, în cadrul unei ședințe de dezbatere publică, că îi este impusă României transpunerea în legislația națională a unor modificări substanțiale în sistemul de taxare, cu stabilirea unor costuri uriașe pentru transportatorii de marfă. Termenul este foarte scurt, de doar 3 luni.

„Compartiv cu situația României, vinieta în Bulgaria pentru un camion de 40 de tone ar ajunge la 10.000 de euro pe an, pentru distanțe parcurse similare, iar în Ungaria, la 26.000 de euro, potrivit simulării prezentate la MT. Dar Ungaria a respins ajutorul UE prin PNRR și a renegociat multe dintre taxele impuse sub masca ajutorului. Dacă se vor aplica astfel de taxe, toate mărfurile de import se vor scumpi la raft de peste 20 de ori. Nici exporturi nu se vor mai putea face, pentru că prețul cu transport inclus va fi necompetitiv pentru piețele externe“, se precizează într-un comunicat de presă trimis de către asociațiile patronale.