Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din retrospectiva pieței europene de transport rutier din 2022 realizată de Upply reiese că anul care tocmai se încheie a fost neobișnuit și prin prima îngrijorărilor mai mari decât de obicei din rândul transportatorilor, cauzate de scumpirea combustibilului, și prin prisma protestelor operatorilor din multe țări.

În Spania mai ales aceste acțiuni au fost deosebit de acerbe. În martie, 20 de zile de grevă au provocat probleme grave de aprovizionare în întreaga țară, iar în noiembrie a avut loc o altă grevă, a cărei cauză a fost pasivitatea Ministerului Transporturilor în fața creșterii costurilor, dar și în ceea ce privește controlul și aplicarea legii. Mobilizarea din toamnă nu a avut însă succesul sperat și a fost întreruptă rapid.

În întreaga Europă, organizațiile profesionale au fost și ele mai active decât de obicei. UETR (Asociația Europeană a Transportatorilor Rutieri) a solicitat autorităților din toate țările să ia măsuri urgente și de anvergură pentru a contracara creșterea bruscă a prețurilor la combustibili. Organizația germană BGL a cerut autorităților o scădere temporară semnificativă a prețurilor motorinei/CNG-ului/LNG-ului, precum și actualizări săptămânale (nu lunare, ca până atunci) ale indicilor de preț ai Oficiului Federal de Statistică, astfel încât mecanismele de includere în tarife a modificărilor prețurilor combustibililor să își poată îndeplini rolul. În plus, BGL a solicitat termene de plată mai scurte pentru clienți, în vederea îmbunătățirii lichidității financiare a companiilor de transport amenințate de insolvență.

Într-un interviu acordat ziarului german Verkehrs Rundschau, asociația Elvis AG vorbește despre scăderea cererii de transport, avertizează cu privire la criza și recesiunea iminentă și le recomandă expeditorilor și transportatorilor de mărfuri să reconsidere deciziile de investiții pe termen lung, să le amâne dacă este posibil și să sporească urgent flexibilitatea capacității lor.

Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) chema la protest international in fata Parlamentului European toti transportatorii din Romania. Demersul este realizat in contextul procedurii de adoptare a Pachetului Rutier I de catre forurile de legiferare ale Uniunii Europene si in contextul amendamentelor adoptate prin abordare generala de catre Consiliul de Ministri al UE in data de 3 si 4 decembrie 2018 de la Bruxelles si in perspectiva dezbaterilor din Comisia TRAN din data de 10 ianuarie 2019.
 

Protestul este programat pentru 9 si 10 ianuarie si se anunta unul cu o prezenta masiva, avand in vedere ca APTE 2002 a invitat in jur de 30 de asociatii si confederatii patronale din Bulgaria, Cehia, Croatia, Cipru, Estonia, Grecia, Irlanda, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Slovacia si Ungaria. „Apel la protest international pentru toti transportatorii din Romania pentru data de 9 si 10 ianuarie 2019, de la ora 09:00, cu incepere in sensul giratoriu Schuman (Rond-point Robert Schuman) de la Bruxelles si cu expunerea manifestarilor in fata Parlamentului Europei“, se arata in solicitarea APTE 2002. Asociatia enumera mai multe motive pentru proteste, printre care faptul ca soferii transporturilor internationale nu sunt lucratori detasati, iar companiile romanesti nu fac dumping social, in timp ce pauza in cabina ar trebui sa se faca unde doreste soferul. Asociatia ii invita pe transportatorii care vor sa se uneasca protestului din 9 si 10 ianuarie sa confirme participarea pe adresa de e-mail office@apte2002.ro , urmand ca participantii sa primeasca mai multe detalii. Comunicatul integral poate fi citit AICI.