Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schenker a avut în 2023 în România o pierdere de 29.343.390 de euro, acesta fiind singura pierdere înregistrată de companie în ultimii ani. Urmează în clasamentul pierderilor pe 2023 pe care le-au avut firmele de logistică din țara noastră Raben, liderul din 2022, cu o pierdere mai mică decât în anul anterior (1,52, față de 2,15 milioane de euro). Însă în cazul acestei companii vorbim de pierderi și în 2019-2021. Raben și-a crescut constant cifra de afaceri în cei șase ani de prezență pe piața din România, datorită creșterii numărului de centre de cross dock și a volumelor – cu circa 40%/an – dar profit încă nu a obținut, deoarece e greu de colectat în țara noastră mărfuri pentru export. Însă compania, care se axează preponderent pe transport de grupaje și vrea să dezvolte și Contract Logistics, estimează că va ajunge în curând, într-un an-doi, la profit. Fiind însă vorba despre un operator relativ nou pe piața noastră, se află în plină dezvoltare și nu a fost afectat de scăderile de volume pe care le au mulți dintre competitori.

Rohlig Suus Logistics este a treia, cu pierdere de 624.646 de euro, iar în 2022 a fost a 13-a, Mateo Tour este a patra, iar în 2022 a fost a noua, Romfracht este a cincea și nu a avut pierderi în niciun alt an din 2019 încoace, iar Ekol este a șasea, după ce în 2022, cu o pierdere mai mare, fusese a șaptea. Urmează patru firme care în 2020-2022 au fost pe plus: GP Intermodal, Sovtrans, DHL și Daio Logistik Line.

Alte 10 firme au avut pierderi de peste 100.000 de euro, alte 16 de peste 10.000 de euro, și alte patru, pierderi mai mici.

Ocupanta locului al treilea după pierderile din 2022, Haemmerling Group Logistic, a avut o pierdere mult mai mică în 2023 (134.915 euro, față de 1.135.205), deci nu mai este printre „fruntașe“, și la fel Nordic Logistic, pe locul al șaselea în 2022, cu 782.138 de euro, și în afara clasamentului în 2023, când pierderea a fost de 150.064 de euro, Englmayer, care a fost a opta în 2022, dar în 2023 a avut profit de 150.666 de euro, FM, care în 2022 a fost a 11-a, iar în 2023 a avut profit de 116.438 de euro, PG Complex Invest, a 12-a în 2022, dar cu profit de 332.797 de euro în 2023, Kami Europa, a 14-a în 2022 și cu profit de 290.992 de euro în 2023, și ILR Logistica, pe locul al 15-lea în 2022 și cu profit de 39.330 de euro în 2023.

Sursă foto: DB Schenker

Germania a fost de ani de zile cel mai important și cel mai mare partener comercial al României, ceea ce se reflectă în structura legăturilor europene ale Raben Group. Raben Logistics România oferă în prezent 8 linii zilnice care conectează depozitele din ambele țări.

Comerțul generează o cerere uriașă pentru transportul de mărfuri. Germania a fost primul partener comercial al României în ultimii 10 ani, atât la export, cât și la import, cu o pondere de aproximativ 20% din schimburile comerciale. Când vine vorba de bunuri importate în România, Germania este asociată în mod obișnuit cu mașinile pe care foștii proprietari le-au ținut cu grijă în garaje și cu produse de uz casnic, obiectul dorinței fiecărei gospodine perfecte. După cum se dovedește, aceste asocieri nu sunt nefondate: piesele de schimb, mașinile, medicamentele, echipamentele și dispozitivele de transport, bunurile industriale, produsele chimice și produse conexe sunt categorii de import căutate de români. Dintre produsele de export, piese și componente auto, cabluri și componente electronice, mașinile și echipamentele, fac parte din bunurile exportate de România. Bunurile tranzitate între cele 2 țări, se potrivesc perfect cu domeniul de aplicare al operațiunilor Raben Group, care deservește, printre altele, industriile alimentare, chimică, auto, tehnologie și retail.

Răspunsul la această situație este numărul tot mai mare de legături între depozitele românești și cele germane ale Raben Group. Dacă inițial existau 2 conexiuni directe zilnice, numărul lor a ajuns astăzi la 8. Practic, zilnic, mai multe camioane conecteză depozitele Raben din România cu 8 depozite Raben dispuse strategic în Germania. De aici ele ajung foarte rapid în toate depozitele Raben de destinație. Un avantaj uriaș al Raben Group față de concurența din Germania, este distanța medie de distribuție a transporturilor de grupaj de la depozitul de cross-dock. Aceasta este de aproximativ 50 km. Un sistem de grupaj organizat astfel, ajută la reducerea impactului operatorului asupra mediului. Remorcile pline și volumele planificate optim către anumite zone ale țării se traduc prin emisii mai mici de CO2, deoarece mărfurile nu sunt transportate de mai multe ori și vehiculele nu parcurg distanțele goale. În link-ul următor, poți descoperi mai multe detalii legate de conexiunea România-Germania gestionată de Raben Group, prin care tranzitul de marfă se poate face chiar și în 72 de ore: https://romania.raben-group.com/transport-marfa-germania

Desigur, un astfel de sistem elaborat nu a fost creat într-o lună sau chiar într-un an, ci este rezultatul anilor de muncă.

O astfel de dezvoltare a afacerii este susținută în mod semnificativ de achizițiile pe care Raben Group le-a realizat pe piața germană în ultimii ani. De exemplu, în 2021, Raben Grup a achiziționat 100% din acțiunile Luible Logistik GmbH, o companie de familie din Suvabia Superioară. Astfel și-a extins rețeaua de grupaj în Germania și și-a consolidat poziția în transportul rutier, având în prezent 39 de locații proprii. Acest rezultat excelent a fost posibil, printre altele, prin flexibilitatea și disponibilitatea companiei de a asigura afacerile clienților chiar și în cele mai dificile momente. În perioada pandemiei, serviciul de grupaj nu a fost oprit nici măcar o zi, în ciuda incertitudinilor prezente.

Germania este o piață importantă pentru România, iar acest parteneriat comercial este apreciat de ambele țări.

Dezvoltarea legăturilor între depozitele românești și germane ale Raben Group este valoroasă pentru economiile ambelor țări. De asemenea, reprezintă valoare pentru Grup în ansamblu, deoarece a inițiat un proiect paneuropean de extindere a rețelei de conexiuni pentru o mai mare flexibilitate și competitivitate. În urma acestei experiențe, ca parte a proiectului său de conexiuni internaționale, Raben Group intenționează să creeze o rețea globală care să conecteze țările europene și cele cincisprezece țări în care compania își are depozitele.

Toate conexiunile directe pe care Raben Logistics Romania le are cu depozitele Raben Group din alte țări, pot fi văzute aici: https://romania.raben-group.com/servicii/transport-marfa-romania-si-europa/transport-marfa-international.

Depozitul din Sibiu este nodul central al operațiunilor Raben în România, dar și punctul de plecare a mai multor rute externe. Cu o suprafață de 4.000 de metri pătrați, 32 de rampe și o capacitate de procesare de 4.500 de paleți zilnic, este unul din cele mai moderne depozite Raben. Depozitul Raben din Sibiu oferă servicii de transport marfă în regim de grupaj și dedicat, servicii de logistică contractuală și alte facilități. Descoperă toate beneficiile în link-ul următor https://romania.raben-group.com/transport-marfa-sibiu.

Raben Group

Raben Group este un operator logistic care oferă servicii complete TFL: logistică contractuală, rețea rutieră (internă, internațională și către Est), Fresh Logistics, FTL și transport intermodal, transport maritim și aerian.

Peste 90 de ani de experiență și recunoaștere pe piață permit construirea și menținerea unor relații pe termen lung cu clienții. Compania oferă logistică „cu chip uman” pentru întreprinderile mici, mijlocii și mari. Parteneriatul și încrederea fac parte din acest stil de cooperare. În afaceri, Raben respectă principiile fair-play-ului, deoarece consideră că relațiile bazate pe onestitatea reciprocă construiesc un mâine mai bun.

Grupul are peste 160 de filiale proprii în 15 țări europene (Polonia, Germania, Olanda, Cehia, Slovacia, Ucraina, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria, România, Bulgaria, Grecia, Italia și Austria), gestionând aproximativ 1.400.000 m2 de capacitate de depozitare, iar în fiecare zi trimite peste 9.000 de camioane pe drumuri. Totuși, totul a pornit de la o mică afacere de familie olandeză. Astăzi, valorile caracteristice organizațiilor de familie sunt încă importante pentru companie, ceea ce afectează pozitiv angajamentul salariaților și relațiile cu clienții.

Raben sunt „People with Drive”. Este o echipă care iubește provocările și joacă întotdeauna pentru un singur obiectiv. Fiecare dintre cei peste 10.000 de angajați are propriul impuls individual care face ca echipa să avanseze. Ne distingem prin antreprenoriat, energie și căutăm mereu mai mult.

Grupul vrea să fie motorul care nu numai că va menține lumea în funcțiune, ci și o va face mai bună și mai ecologică. Prin urmare, își implementează în mod constant strategia de dezvoltare durabilă bazată pe trei piloni: organizare responsabilă, protecția mediului și impact social. Mai multe informații disponibile la: www.raben-group.com.