Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai multe municipalităţi din nordul şi sud-estul Angliei au găsit o soluţie economică şi eficientă de ecologizare a flotelor mai vechi de vehicule de uz municipal, prin reconversia lor şi montarea de motoare electrice în locul celor diesel. Soluţia ar putea fi promovată pe scară largă.

Orașul englez Westminster, spre exemplu, şi-a propus să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2040. În aceste condiţii, Consiliul municipal Westminster – care a anunţat, separat, că se angajează să fie o instituţie neutră din punct de vedere a emisiilor de carbon până în 2030 – a prezentat recent unul dintre vehiculele sale de colectare a deșeurilor, convertit cu sistem de propulsie electrică (eRCV), cu prilejul unei parade pentru evenimentul SMMT Electrified 2021. eRCV, de 26 t, este operat de Veolia.

Reconversia a fost efectuată de firma britanică Magtec, specializată în producţia de sisteme de propulsie pentru vehicule electrice. Aceasta a mai convertit tehnologic alte două gunoiere aparţinând municipalităţii din în Sheffield. eRCV-urile vor fi alimentate chiar de deșeurile pe care le colectează, datorită valorificării acestora la fabrica de energie din oraș. Proiectul de „upcycling” face parte dintr-un sistem național inovator, sprijinit de Marea Britanie, de 2,6 milioane de lire sterline, pentru a accelera tranziția vehiculelor grele de marfă la tehnologii cu emisii zero. Iar acest lucru nu înseamnă neapărat scoaterea din uz vehiculelor vechi.

Reconversia efectuată de Magtec asupra camioanelor de gunoi vechi include demontarea trenului de rulare original, recondiţionarea caroseriei şi montarea unui motor electric cu cuplu ridicat şi 5 baterii, care, cu o singură încărcare, asigură funcţionarea vehiculului pe parcursul întregii zile. Odată cu reconversia, sistemul hidraulic cu motorină care acționează sistemele de compactare a gunoiului și de ridicare a coșurilor a fost înlocuit cu un alt sistem silențios, acționat electric.

Prin reconversie, durata de viaţă a vehiculelor se dublează şi, în plus, se realizează o economie semnificativă, estimată de reprezentanţii Magtec la 300.000 de lire sterline per vehicul, pe întreaga durată de viață a acestuia.