Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carosierul francez propune un prototip de semiremorcă frigorifică pentru transport pe distanțe lungi, cu posibilitate de recuperare a energiei, și se înscrie astfel în tendința globală de protejare a mediului și reducere a amprentei de carbon, dar o și ia înaintea unor modificări legislative care vor apărea, cel mai probabil.

Prototipul combină diverse soluții energetice pertinente care înlocuiesc motorina ce alimentează de obicei agregatul frigorific. În primul rând, bateria se încarcă prin intermediul unei axe cu recuperare de energie (care face să fie nevoie de patru ore de funcționare pentru o încărcare completă), iar această sursă de energie este completată de o acoperite totală a suprafeței de deasupra cu panouri solare.

În plus, alte soluții tehnologice brevetate de Chéreau contribuie la realizarea de economii de energie. De exemplu, kitul aerodinamic permite ca autotractorul să consume cu circa 2 l/100 km mai puțin și se compune din trei elemente detașabile, din aluminiu: Aero Top, un deflector pentru pavilion de 50 mm înălțime, Aero Flap, dispozitive integrate în cadrul ușilor spate care se pliază automat la deschiderea acestora, și fusta Aero.

La acestea se adaugă izolația pe care o oferă panourile de vid și care face posibil un consum de energie cu 25% mai mic pentru a menține temperatura dorită în spațiul de marfă, comparativ cu un panou sandwich convențional. Iar multiplexarea contribuie și ea la economii, permițând, de exemplu, luminii să se stingă automat.

Ca primă etapă, Delanchy va închiria pentru testare acest prototip și va comunia Chéreau informațiile care vor permite optimizarea lui și dezvoltarea unui model de serie.