Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În România în 2021 s-au înmatriculat aproximativ 150 de camioane IVECO alimentate cu CNG sau LNG. În cazul LNG infrastructura este o problemă reală, dar pentru 2022 există discuții referitoare la investiții, iar un producător a anunțat recent că a obținut toate autorizațiile necesare și că va deschide pentru început 2-3 stații de alimentare, astfel încât să poată fi tranzitată toată România.

Andrei Gagea, Business Director IVECO România, admite că scumpirea gazului poate influența negativ apetitul pentru camioanele care folosesc acest tip de propulsie, dar, de asemenea, există semnale că ea este temporară.

Soluțiile pentru un transport ecologic sunt numeroase, nu doar gazul, dar ele trebuie alese în funcție de aplicațiile la care vor fi folosite și de modalitatea de exploatare. IVECO a certificat deja reducerea emisiilor pe care o oferă vehiculele sale și le-a promovat mai devreme și mai susținut decât alți producători, și de aceea este lider de piață în domeniu.

Și camioanele diesel pot fi „ajutate“ să fie mai prietenoase cu mediul prin opționale ce reduc consumul. În cazul gamei de vehicule IVECO WAY care au Connectivity Box clienții pot beneficia gratuit de mentenanță predictivă, monitorizarea vehiculului și asistență de la distanță, diagnoză de la distanță sau actualizare automată a software-ului. Spre finalul anului trecut a fost lansat S-WAY de 490 CP echipat cu motor Cursor 13, proiectat pentru a obține niveluri mai reduse de consum (până la 3%) și în cazul căruia se estimează că pentru misiuni de transport de lungă distanță (120.000 km/an) se pot economisi aproximativ 3.600 de euro/camion/3 ani.

DB Schenker România a achiziționat recent primele sale semiremorci ultra ușoare cu prelată din gama Berger Ecotrail, care vor deservi sucursalele de transport rutier din București și Cluj-Napoca.

Aceste vehicule reprezintă o soluție inovatoare, care răspunde nevoilor industriei logistice de a transporta pe cale rutieră cantități mai mari de mărfuri, cu un impact pozitiv asupra mediului. Datorită greutății proprii reduse, de doar 5 t, semiremorcile cu prelată Berger Ecotrail permit încărcături de până la 27 t, ceea ce înseamnă că emisiile de dioxid de carbon se reduc cu aproximativ 10%, iar consumul de combustibil cu aproximativ 6%. Pe lângă efectul pozitiv asupra mediului, care constituie o prioritate pentru DB Schenker, creșterea sarcinii utile cu până la 8% duce la diminuarea costurilor operaționale, oferind beneficii și clienților companiei.

„Pe termen mediu și lung, semiremorcile ultra ușoare ne ajută să efectuăm transporturi rutiere mai ecologice, mai economice și mai eficiente. Triplul avantaj, fundamentat pe dorința companiei noastre de a oferi în mod sustenabil servicii de înaltă calitate, va fi amplificat progresiv, întrucât vom continua să extindem flota de semiremorci la nivel național cu vehicule din gama Berger Ecotrail”, declară Albin Budinsky, CEO DB Schenker România.