Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trailer Dynamics și Krone au încheiat un parteneriat strategic care are ca scop dezvoltarea unei semiremorci electrificate pentru producția de serie, care va reduce semnificativ consumul de combustibil și emisiile de CO2 și va crește autonomia semiremorcilor pe baterii.

Prototipul eMega Liner a fost deja prezentat de curând, în cadrul Krone Executive Logistics Summit, desfășurat la Krone Future Lab din Lingen. În timpul primelor teste care au avut loc sub supravegherea SGS TÜV Saar GmbH, eMega Liner a dovedit că poate deja să atingă țintele de reduceri de consum și de emisii, de până la 20%, mai ales datorită axei electrice dezvoltate de Trailer Dynamics, care conduce semiremorca și în același timp recuperează energia la frânare. Bateria eTrailer se pretează mai ales la transport pe distanțe lungi, de peste 500 km, iar dacă infrastructura de încărcare de pe traseu nu este suficientă există un încărcător la bord.
Un alt sistem dezvoltat de Trailer Dynamics este un soft inteligent de control care folosește și distribuie optim energia bateriei electrice pe întreaga rută și este independent de producătorul semiremorcii.
Întreaga semiremorcă devine un plug-in hibrid electric prin combinarea inteligentă a eTrailer și a camionului diesel.

eTrailer de la Trailer Dynamics se poate combina cu orice semiremorcă, indiferent de marcă, deci compania poate face ca cele aproximativ două milioane de semiremorci diesel din Europa să se apropie de țintele Logistici Verzi cu emisii scăzute.

Reprezentanții companiei sunt încrezători în faptul că pe viitor, până când semiremorcile vor intra în producția de serie, vor fi aduse îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește eficiența Trailer Dynamics GmbH este o companie inovatoare fondată în 2018 în Aachen, care are ca scop decarbonizarea și o logistică sustenabilă pentru semiremorcile diesel destinate transportului pe distanțe lungi și extinderea autonomiei semiremorcilor electrice pe baterii. În centrul dezvoltărilor sale se află un tren de rulare electric integrat care poate conecta eTrailer la orice semiremorcă tradițională prin plug-and-play.

Inițiat în 2017, proiectul Falcon de camion flexibil și aerodinamic pentru CONsum redus – condus de Renault Trucks și de un consorțiu de parteneri printre care Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, BeNomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École Centrale de Lyon (LMFA) și IFSTTAR și finanțat de Banca Franceză de Investiții Publice – și-a propus să scadă cu 13% consumul unui ansamblu autotractor+semiremorcă din categoria grea.

După 18 luni de dezvoltare, 6 luni de teste pe piste cu circuit închis și pe drumuri publice și 15.500 km – realizați pe un traseu din care 68 km au oferit condiții similare celor din transportul regional, iar 136 km, condiții de autostradă – dar și simulări care au permis analiza și corelarea măsurătorilor, Renault Trucks și-a confirmat presupunerile, obținând o reducere de 12,5% a consumului de combustibil comparativ cu un autotractor din seria T cu semiremorcă standard, ceea ce înseamnă o economie de 3,75 l de și 9,8 kg CO2 la 100 km. Comparația a fost realizată cu un ansamblu testat în paralel, Renault Trucks T 480, cu semiremorcă acoperită Fruehauf, al cărui camion a avut caracteristici similare ale geometriei și lanțului cinematic. Tehnologiile dezvoltate în cadrul proiectului au fost evaluate întâi independent, apoi ca ansamblu.

Lanțurile cinematice ale Optifuel Lab 3 și ale vehiculelor de referință au fost rulate în prealabil, pentru a asigura faptul că ambele camioane sunt reprezentative.

Câștigul în ceea ce privește frecarea cu aerul a fost evaluat utilizând procedura oficială din regulamentele vizând CO2. Cuplul la nivelul roților a fost măsurat la două viteze constante: redusă (circa 15 km/h) și ridicată (circa 90 km/h), conform secvenței de testare definite de Comisia Europeană. Procedura a fost utilizată pentru a evalua contribuția aerodinamicii autotractorului singur și apoi a întregii combinații Optifuel Lab 3. Beneficiile legate de coeficientul de frecare au fost apoi convertite în câștiguri în ceea ce privește consumul de combustibil prin simularea unui ciclu de utilizare reprezentativ definit în proiect, înainte de a fi confirmate de testele pe drumurile publice.

Îmbunătățirea rezistenței la rulare a anvelopelor dezvoltate pentru Optifuel Lab 3 a fost măsurată de Michelin în conformitate cu standardul ISO 28580. Anvelopa este comprimată sub o încărcătură care corespunde la 85% din indicele de încărcare, pe un banc de rulare cu un diametru echivalent de 2 m și într-o încăpere cu o temperatură menținută la 25 gr C. Forța de frecare generată de anvelopă este măsurată la o viteză de 80 km/h după trei ore sub regim termic stabilizat.

Lubrifianții cu viscozitate redusă pentru motor, cutie de viteze și axe, dezvoltați împreună cu Total, au redus consumul de combustibil la nivelul lanțului cinematic, aspect măsurat pe bancurile de testare a motoarelor și a componentelor, unde a fost confirmat și faptul că noile generații de lubrifianți nu cauzează uzură prematură a pieselor, în special datorită activării în strat subțire (Thin Layer Activation – TLA).

Iar sistemul Rankine de recuperare a căldurii aduce economii de combustibil evaluate pe un banc pentru componente, în cooperare cu Universitatea din Liège, prin compararea a două arhitecturi diferite (evacuare și recuperare în circuitul de răcire) și a mai multor tipuri de fluide de răcire.

Suportul predictiv în timpul conducerii și funcțiile de management al energiei au fost evaluate în condiții reale de operare în cadrul unui ciclu reprezentativ de utilizare.

Noile strategii optimizate ale sistemului de cruise control utilizând datele de navigație BeNomad, strategia de control inteligent al alternatorului și noile actuatoare ale sistemului de răcire au fost testate și comparate cu strategiile și actuatoarele utilizate pe vehiculele din producția de serie.

Deși Optifuel Lab 3 nu este destinat comercializării în această formă, cele mai eficiente tehnologii ale sale pot fi încorporate în camioanele de serie.