Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schmitz Cargobull a inclus problema sustenabilității în strategia sa și își asumă responsabilitatea ecologică și socială de-a lungul întregului lanț valoric, urmărind obiectivul de a face durabile atât procesele de producție, cât și portofoliul de vehicule. Strategia de sustenabilitate elaborată în 2022 este orientată către trei domenii de acțiune – produse și servicii, mediu și oameni – include toate locațiile companiei și se bazează pe opt domenii de acțiune prin care își definește prioritățile principale: soluții de transport durabile și economice pentru clienți, economie circulară și reciclare, energie, protecția climei, materiale, sănătate și siguranță, responsabilitatea lanțului de aprovizionare și conștientizarea durabilității.

Dr. Günter Schweitzer, COO și responsabil pentru strategia de sustenabilitate în cadrul Schmitz Cargobull, amintește că producția de semiremorci este încă la început în ceea ce privește reducerea impactului asupra mediului de-a lungul întregului lanț valoric și gândirea holistică a sustenabilității și se declară mândru de faptul că grupul a dezvoltat în 12 luni o strategie cuprinzătoare de sustenabilitate, stabilind obiective ambițioase cum ar fi reducerea emisiilor până în 2030 în întreaga rețea de producție cu 90% față de exercițiul financiar 2021/22. În 2022/23, compania a reușit – ajutată și de iarna mai blândă – să economisească deja 19,4% energie și din 2023 energia electrică verde certificată 100% a fost utilizată în toate unitățile de producție din Germania, iar emisiile de CO2 au fost reduse cu 29% per total și cu 24,5% per remorcă. Compania și-a publicat al doilea raport de sustenabilitate în conformitate cu standardul de raportare GRI, în care oferă informații despre direcția în care merge și modul în care s-a dezvoltat în ceea ce privește aspectele cheie și obiectivele importante din domeniul sustenabilității.

În condițiile în care Suedia a devenit recent a treia țară europeană, după Finlanda și Spania, care va permite transportul pe drumuri publice folosind combinațiile Super-Ecocombi (SEC, formate dintr-un un autotractor și două remorci conectate printr-un dolly), asociația olandeză de transport și logistică TLN se întreabă când se va întâmpla același lucru și în Olanda, date fiind beneficiile pe care aceste vehicule le aduc pentru mediu, prin reducerea emisiilor. SEC pot fi folosite mai ales în transport între hub-uri, dar și pentru partea rutieră a intermodalului și pentru optimizarea distribuției urbane.

TLN, împreună cu alte organizații, face lobby de mulți ani pentru un program pilot, iar prima cerere i-a fost respinsă, dar va mai încerca o dată la jumătatea anului viitor, când va dispune de o versiune îmbunătățită a primului SEC aprobat pentru drumuri publice. Guvernul și industria de transport din Olanda oricum se consultă deja pentru a ajunge la acorduri privitoare la acest pilot și dacă totul merge conform planului SEC ar trebui să poată fi folosit pe scară mai largă în Olanda până în 2025.

În ceea ce privește Suedia, după o perioadă extinsă de testare, guvernul a dat undă verde pentru această combinație și din decembrie va fi disponibilă o rețea rutieră de 590 km unde pot circula ansambluri cu lungime maximă de 34,5 m și greutate totală maximă de 74 t. Testele au avut rezultate foarte bune, SEC dovedindu-se un mijloc relativ ușor de a obține reducerea de CO2 dorită de Suedia din traficul de mărfuri, de 4-6%. Inițial a fost stabilită pentru aceste ansambluri o rețea rutieră de 450 km, dar apoi ea a fost întinsă. SEC a avut deja succes în Finlanda, unde este permisă din 2019 și unde există deja sute în uz, și Spania, unde circulă peste 250. Iar printre țările care mai analizează posibilitatea de a o folosi se numără și Danemarca, aflată într-un stadiu avansat pentru a demara un proiect pilot la 1 ianuarie 2024.