Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum aflăm de la asociația olandeză de transport și logistică TLN, companiile Jan Bakker și Millenaar & van Schaik au început să folosească în septembrie câteva camioane alimentate cu hidrogen pentru construcția de drumuri, fiind printre primii operatori din această țară care au în exploatare vehicule grele fără emisii poluante.

Jan Bakker și Millenaar & van Schaik au plasat o comandă comună la Hyzon Motors Europe în 2021 și camioanele au fost livrate după un an de așteptare. Inițial firmele le folosesc pentru a se obișnui cu ele, iar din ianuarie 2023 vehiculele vor lucra la întreținerea A1.

Ele pot merge aproximativ 520 km cu o singură alimentare. Hidrogenul este transformat în energie electrică de către o așa-numită pilă de combustie, iar emisiile conțin numai vapori de apă, nu și monoxid de carbon, oxizii de azot sau particulele în suspensie.

Dar pentru a conduce aceste camioane șoferii au nevoie de pregătire pentru a se obișnui cu modelul Hyzon, fiind diferențe față de un vehicul diesel în special în ceea ce privește accelerația.

Jan Bakker lucrează în construcții civile, la transport de asfalt, nisip și materiale de construcții, și în sectorul agricol și în industria alimentară, comercializând toate tipurile de grăsimi, subproduse, produse reziduale lichide și gunoi de grajd, pe care le transportă cu propria flotă. Iar Millenaar & van Schaik Transport este specializată în construcții de drumuri.TLN laudă curajul celor două firme de a investi în camioane cu hidrogen în ciuda faptului că încă nu există studii de caz concludente referitoare la cât de rentabilă este o astfel de soluție.

Pentru a reduce emisiile poluante ale vehiculelor comerciale, Volvo Trucks joacă pe 2 fronturi, cel al autocamioanelor diesel tradiționale și cel al autocamioanelor electrice inovatoare, prezentând inovații importante. În ceea ce privește motorizarea diesel, producătorul suedez anunță reînnoirea motoarelor sale cu scopul de a reduce consumul de combustibil și emisiile. Proiectanții au lucrat la 7 componente pentru a îmbunătăți combustia: piston, injector, arbore cu came, turbocompresor, ECU, pompă de ulei și sistem de post-tratare. De asemenea, au reproiectat unele agregate ale motorului, cum ar fi pompa de direcție, compresorul de aer, filtrul de aer, alternatorul și releul.

Aceste modificări sunt aplicate la 3 motoare: D11 eScr, D13 eScr și D13 TC, acesta din urmă cu o nouă calibrare a puterii la 420 CP. Potrivit producătorului, primele 2 reduc consumul de motorină cu 3,9% față de generația anterioară (dar cresc consumul de AdBlue cu 10%), iar a treia cu 2,5% (cu 6% mai mult AdBlue).

Volvo a îmbunătățit, de asemenea, transmisia I-Shift, care dispune de un nou sistem de gestionare a cuplului (I-Torque) care reduce cuplul în funcție de condițiile de funcționare a vehiculului. De asemenea, producătorul a îmbunătățit aerodinamica prin includerea unor elemente de cauciuc flexibil care închid unele spații. Din acest punct de vedere, principala inovație va avea loc în viitorul apropiat, cu o cabină alungită în conformitate cu noile standarde UE și cu introducerea de camere de luat vederi în locul oglinzilor retrovizoare.

În ceea ce privește partea electrică, Volvo Trucks anunță începerea producției pentru extinderea gamei la modelele rutiere și de șantier cu tractoare de până la 44 de tone greutate totală maximă autorizată. Producția tractoarelor 4×4, 6×2 și 6×4 va începe în septembrie 2022, iar cea a șasiurilor 4×2, 6×2, 6×4, 8×2 și 8×4 ale modelelor FM, FH și FMX din martie 2023. Tractoarele vor putea avea 5 sau 6 baterii cu o autonomie de până la 300 km, iar șasiurile vor putea avea între 2 și 6 baterii, cu o autonomie de până la 380 km.