Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reglementările cehe referitoare la greutatea totală admisă a camioanelor este deja extrem de liberală. Nu numai că există o limită de 48 de tone, cea mai mare din întreaga Europă Centrală și de Est, dar șoferii au și dreptul să refuze să treacă pe cântar, acceptând o amendă moderat mare. Însă, acum s-ar putea adăuga o altă regulă în plus, sub forma unor reduceri de 50% a amenzii.

Guvernul ceh a pregătit un proiect în care amenda pentru supraîncărcare poate fi redusă la jumătate, relatează publicația 40ton. Condiția ar fi acceptarea imediată a acestei amenzi și plata acesteia pe loc, de către șofer, fără a iniția o procedură administrativă.

În prezent, reglementările cehe prevăd o amendă de 9.000 de coroane (1.840 de lei) pentru fiecare tonă de supraîncărcare sau o amendă de 100.000 de coroane (20.930 de lei) acceptată, fără a trece pe cântar. În cazul în care această reducere menționată mai sus intră în vigoare, amenda acceptată de către șofer va scădea la 50.000 de coroane (10.460 de lei).

Autoritățile cehe pleacă de la premisa că astfel de reguli vor permite o mai bună colectare a amenzilor, vor accelera veniturile bugetare și, în același timp, vor reduce povara polițiștilor, limitând numărul de proceduri administrative. În același timp, se dorește introducerea unor noi reguli privind distribuirea amenzilor între autoritățile naționale, locale și comunale.

Guvernul spaniol va acorda subvenții pentru combustibil camioanelor aparținând transportatorilor străini care operează în Spania, conform organizației spaniole de transport Fenadismer.

Aceste subvenții pot fi aplicate și retroactiv. Subvențiile pentru combustibil destinate transportatorilor spanioli au fost introduse în ianuarie 2023 ca rezultat al negocierilor dintre asociațiile naționale de transport și Ministerul Transporturilor. Guvernul a acordat până la 20 de cenți pe litru de combustibil pentru fiecare vehicul în prima jumătate a acestui an.

Spania a decis să extindă această asistență și către companiile străine și o face retroactiv. Acest lucru înseamnă că toate camioanele înregistrate în străinătate care au lucrat în Spania începând din ianuarie 2023 și care îndeplinesc condițiile pot beneficia de un bonus de până la 20 de cenți pe litru pentru combustibil.

Transportatorii rutieri spanioli nu sunt mulțumiți de această decizie. Însă, într-un comunicat de presă, FENADISMER și-a exprimat îngrijorarea că această mișcare agravează situația concurenței neloiale pe care transportatorii rutieri spanioli au întâmpinat-o în ultimii ani din partea companiilor străine, în special din țările din Europa de Est.

În unele cazuri, aceste companii aparțin întreprinzătorilor spanioli care și-au transferat flotele către aceste țări cu singurul scop de a avea costuri mai mici pentru forța de muncă și impozite, fără a avea o activitate reală acolo, ci rămânând în permanență în Spania. Aceste companii sunt cunoscute sub denumirea de „cutii poștale”.

Potrivit organizației, aproape 40% din transportul către și dinspre Spania este efectuat de companii străine, în principal din Polonia, Lituania, Portugalia, Bulgaria și România, care vor beneficia de finanțarea publică spaniolă cu aprobarea noii măsuri.