Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) semnalează situaţia apărută la Constanţa, în contextul demarării procedurii de atribuire a traseelor judeţene, în conformitate cu OUG 70/2020. „Consiliul Judeţean doreşte să înlocuiască actualii transportatori din judeţ (circa 300 de maşini) cu o firmă care ar opera pe aceleaşi trasee, dar cu numai 150 de maşini. Consiliile judeţene sunt în subordinea Ministerului Dezvoltării, care a preluat din atribuţiile Ministerului Transporturilor. Problema astfel creată va aduce prejudicii atât firmelor care au câştigat legal atribuirea traseelor, cât şi călătorilor”, se arată într-un comunicat de presă COTAR.

„Normal era să fie mai multe maşini, nu mai puţine, pentru că nevoia este foarte mare. Pe noi, transportatorii din Constanţa, ne-au invitat la dezbateri, dar n-au ţinut cont de absolut nimic din ce am specificat”, a declarat Marian Guţă, preşedinte COTAR-filiala Constanţa.

Reprezentanţii COTAR apreciază că situaţia creată este o anomalie legislativă, care va duce la eliminarea operatorilor rutieri de persoane de pe traseele judeţene, şi solicită sprijinul Guvernului pentru remedierea acesteia. COTAR susţine că încadrarea transportului judeţean în totalitate ca serviciu de utilitate publică, prin rapotare la regulamentul european 1370, este o greşeală. „Acest Regulament nu se referă la traseele comerciale, din care se scot bani, ci la cele necomerciale, adică acele trasee pe care nu vrea să le opereze nimeni, pentru că nu pot aduce profit, iar statul este obligat să acorde subvenţii, astfel încât să nu rămână zone din  ţară neacoperite de transport rutiere. O lege europeană care ar fi fost bună pentru România s-a interpretat pe dos. Legea ar fi trebuit să rezolve problemele de pe traseele care nu au transport public de persoane. A fost modificată însă în aşa fel încât să fie eliminaţi cei care au câştigat atribuirile de trasee şi care operează acum, având licenţă încă doi ani de acum încolo, iar alte firme să vină în locul lor şi să primească subvenţii de la statul român. În al doilea rând, prin această lege se acordă subvenţii pentru transporturile comerciale, deşi chiar regulamentul european prevede acordarea acestora doar pentru traseele neprofitabile”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Confederaţia solicită Executivului să analizeze această situaţie fără precedent, înainte de a se crea o situaţie foarte gravă în toată ţara.