Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul italian a revenit pe regulamentul care prevede interzicerea producției și vânzării de autoturisme și camionete alimentate cu benzină și motorină începând cu anul 2035, în timp ce Bruxelles-ul încearcă să găsească soluții după opoziția Italiei, Germaniei, Poloniei și Bulgariei.

Prin urmare, într-o scrisoare adresată, în special, Vicepreședintelui Comisiei Europene, Frans Timmermans de către Adolfo Urso (ministrul Infrastructurii și Transporturilor), Matteo Salvini (ministrul Întreprinderilor și Made in Italy) și Gilberto Pichetto Fratin (ministrul Mediului și Securității Energetice) se subliniază că „Italia este pe deplin angajată în decarbonizarea sectorului transporturilor și în reducerea emisiilor provenite de la vehiculele ușoare” și este în favoarea principiului neutralității tehnologice „pentru a asigura o tranziție sustenabilă către o mobilitate cu zero emisii”.

Acesta este motivul pentru care a promovat utilizarea combustibililor neutri pentru a permite înmatriculările, chiar și după 2035.

De asemenea, scrisoarea subliniază că alegerea energiei electrice ca mod de alimentare a vehiculelor nu ar trebui să fie singurul mod de a obține zero emisii în faza de tranziție și își doresc mai degrabă o propunere a Comisiei Europene care să conțină „un act obligatoriu din punct de vedere juridic cu mult peste revizuirea din 2026”.

Urmează vremuri grele pentru transportul rutier spaniol și pentru companiile locale care sunt puse în mare dificultate de restricțiile impuse în ultimele luni și de situația transportului internațional, atrage atenția Freight Leaders Council (FLC), plecând de la un sondaj realizat de Asociația Transportatorilor Rutieri din Spania (Astic). Potrivit studiului, 40% din cei 102.000 de operatori din sector au pierdut între 35 și 50% din volume în timpul blocajului din martie și aprilie, iar călătoriile pe gol au crescut în medie cu 30%. Transporturile de materii prime, aparate de uz casnic și autovehicule au fost afectate în special de criză, în timp ce sectoarele alimentar și farmaceutic au rezistat.

În fața acestor pierderi, companiile iberice au solicitat un ajutor financiar de minimum 15% din cifra de afaceri anuală și o reducere a contribuțiilor de asigurări sociale, însă Planul Renove 2020, aprobat în 20 octombrie, sprijină industriile cu 250 de milioane de euro, excluzând însă de la finanțare companiile de transport structurate. Ca urmare, dacă o companie trebuie să cumpere un vehicul nou și se află, datorită dificultăților raportate în ultimele luni, într-o criză gravă de lichiditate, statul nu îi va acorda subvenții, cu riscul îmbătrânirii parcului și, prin urmare, al scăderii nivelului de siguranță pe șosele. Și asta în condițiile în care, în Spania, s-a constatat o creștere îngrijorătoare a numărului de accidente care implică transportatori rutieri. Potrivit unei cercetări Fenadismer, în perioada 15 martie – 6 mai 2020, numărul de accidente în care au fost implicate vehicule de peste 3,5 t a crescut cu 2,4% față de media din ultimii 5 ani.

Excluderea a fost motivată de guvernul hispanic prin faptul că Planul Renove are la bază articolele 107 și 108 din Regulamentul UE privind ajutorul de minimis, care are ca scop descurajarea achizițiilor de vehicule second-hand pentru transportul rutier de mărfuri. Însă principalele asociații spaniole de transport (CETM, Fenadismer, Fetransa și Astic) au considerat discriminatorii măsurile adoptate, răspunzând că „cele peste 54.000 de companii de transport în cont propriu existente în Spania vor beneficia de acest sistem în ciuda faptului că sunt mai puțin eficiente, având astfel posibilitatea de a-și reînnoi flotele“.