Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CLEAR International și-a actualizat previziunile pentru piața europeană a semiremorcilor. De la raportul din noiembrie, majoritatea țărilor din vestul Europei au avut previziuni pentru creșterea economică din 2020. Toate estimările arată acum o creștere negativă a PIB-ului între 4-11% în 2020, cu fiecare țară aflată în recesiune în 2020 (cu excepția Irlandei). Cauza a fost izbucnirea pandemiei de coronavirus, care a dus la închiderea parțială a tuturor economiilor vest-europene.

În 2020, toate țările au avut niveluri de creștere a investițiilor chiar mai negative decât scăderile cifrelor PIB. Ratele de creștere a investițiilor au scăzut din 2017/2018. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că 10 țări din Europa de Vest au înregistrat scăderi ale cererii de remorci în 2019 și toate țările au înregistrat scăderi și în 2020. În 2020, scăderea medie a înmatriculărilor de remorci noi a fost de 19%, iar în Belgia a scăzut cu 34%. (Scăderea medie în 2009: 51%.)

Presupunând că alte noi valuri de Covid-19 sunt ținute sub control, Clear prevede creșterea cu 8% a cererii de remorci în 2021. Cu toate acestea, această creștere ulterioară în 2022 nu va fi suficientă pentru a recupera vânzările pierdute în 2020 – vor mai trece câțiva ani înainte să vedem o revenire la nivelurile cererii de remorci din 2018.

În 2018 producția de remorci a fost la al treilea cel mai înalt nivel înregistrat, deși a depășit cu mult cifra din 2007. Prin urmare, înainte de 19 ani, industria obținea atât niveluri ridicate de producție, cât și stabilitate. Scăderea totală a înregistrărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 28%.

Dimensiunea flotei neutilizate în 2020 a crescut cu doar 0,2%. Odată cu avântul luat de vaccinare, recuperarea cererii de remorci în 2021 va fi mai lentă decât era prevăzută acum patru luni. Acest lucru se datorează unei redresări economice mai lente în 2021, în mare parte datorită blocării din ianuarie până în martie 2020. Prognoza pentru înmatriculările din 2022 nu se va modifica într-un grad substanțial. Orice vânzare pierdută în 2021 va fi compensată în 2022.

Cifrele comerțului cu mărfuri pentru 2020 au fost surprinzătoare. Comerțul a scăzut cu 24% în semestrul al doilea din 2020, dar a scăzut doar cu 3% în semestrul 4 din 2020. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților de a transporta mărfuri între Marea Britanie și UE ca urmare a Brexitului.

Perioada de prognoză din 2021 până în 2025 va fi o perioadă de scădere a cererii de înlocuire pentru remorci, ca urmare a înmatriculărilor scăzute în perioada 2009-2014. Prin urmare, creșterea prognozată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi peste nivelul de înlocuire.

Perioada de carantina, de peste o luna, a fost folosita de companie pentru a moderniza linia de fabricatie, a face intretinerea echipamentelor si a optimiza procesele, actiuni care vor duce la cresterea eficientei si a calitatii produselor.

Ca si la celelalte firme din grupul Wielton, Freuhauf si Lawrence David, redeschise la inceput de iulie, reluarea activitatii se va face treptat si la Wieluń, din cauza necesitatii de a implementa procedurile sanitare cerute. Iar pentru a se ajunge la capacitatea de dinainte de Covid-19 se vor introduce treptat mai multe schimburi.

Reprezentantii companiei poloneze se asteapta ca reluarea activitatii din tarile europene sa duca la cresterea cererii de vehicule, inclusiv de remorci si semiremorci. Un stimul in plus poate veni de la segmentele de piata care nici nu au fost afectate de pandemie, cum ar fi curieratul. Asa cum reiese dintr-un studiu al Institutului Economic Polonez, in unele domenii ale comertului electronic, inclusiv cel alimentar, livrarile au crescut in martie cu peste 100%.

In plus, noul coronavirus a schimbat multe in obiceiurile si stilul de viata ale fiecaruia, ceea ce inseamna ca si pe piata de transport si logistica vor avea loc transformari profunde, totul indicand faptul ca dezvoltarea dinamica a comertului electronic va impune aparitia de vehicule specializate, asa cum are in portofoliu si Wielton, grup care include diverse marci europene cu pozitie buna pe piata si experienta bogata. De exemplu, Lawrence David, din Marea Britanie, deja lucreaza pentru un contract cu unul dintre cele mai mari magazine online din lume.

Asa cum declara Mariusz Golec, presedintele Bordului Wielton SA, prezenta in mai multe zone geografice a garantat stabilitatea companiei, deoarece in timpul carantinei a beneficiat de sprijin guvernamental din diverse tari, ceea ce a redus efectele inchiderii temporare a fabricilor.