Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Legislația națională solicită înregistrarea detașării transnaționale în registrul general de evidență a salariaților în cazul operatorilor de transport internațional de mărfuri. HG 905/2017 stabilește metodologia de completare și transmitere în registru a elementelor raportului de muncă.

Versiunea actuală a programului informatic care reglementează registrul general de evidență a salariaților nu prevede, însă, funcționalități de transmitere în cazul “țara angajator destinație” pentru angajatori multipli de tipul operatorilor de transport rutier care efectuează pluriactivitate, astfel cum se menționează pe documentul portabil A1 pentru certificarea în materie de securitate socială emis pentru lucrătorul detașat transnațional.

Ca urmare, unii inspectori de muncă solicită și chiar sancționează lipsa înregistrării detașării transnaționale a șoferilor, alții doar avertizează că aceste operațiuni vor fi posibile odată cu lansarea noii versiuni a programului Revisal.

Larisa Otilia Papp, director în cadrul Inspecției Muncii, va vorbi în cadrul conferinței Tranzit de la Suceava de vineri, 26 mai, despre cum sau când se poate îndeplini această obligație legală, aspect foarte important cu atât mai mult cu cât mulți transportatori nu știu cum să coreleze declarația Revisal cu Declarația 112, în care, de la 01.01.2023, în urma modificării art 76 din Codul Fiscal, trebuie identificate indemnizatiile de detasare transnationale atat impozabile, cât si neimpozabile.

De asemenea, reprezentanta Inspecției Muncii va oferi informații despre controalele pe detașare transnațională derulate prin IMI. Pentru a avea o privire de ansamblu asupra practicii inspectorilor de control din toată țara, îi rugăm pe toți cei care au fost controlați pe detașare de Inspecția Muncii de la noi din țară sau din alte țări să ne trimită informații despre derularea acestor controale pe email-ul redacției: office@traficmedia.ro.

Deși Germania este pe ultima sută de metri cu implementarea prevederilor legate de detașarea transnațională a șoferilor în legislația națională, autoritățile de muncă din această țară déjà aplică amenzi firmelor străine care detașează șoferi în Germania și nu le plătesc remunerația minimă aplicabilă pentru șoferii de camion de aici.

Daniel Jinga, consultant KPMG, vine la conferința Tranzit de la Suceava de pe 26 mai pentru a vorbi despre modul în care au transpus autorităţile statelor membre Regulamentul 1057, cum tratează fiecare ţară aspectele legate de detaşare în legislaţia naţională și ce include remuneraţia minimă în fiecare țară mai importantă pentru transportatorii români.

Țările cu focus pentru România sunt Germania, Franța, Olanda, Belgia, Danemarca, Spania, Austria și Polonia. Pentru aceste țări se va trece în revistă prevederile legate de detașarea transnațională, cu precădere practica fiecărei țări de a lua în calcul sau nu indemnizaţia de detaşare ca element al remuneraţiei minime. Acordarea alocației de hrană reprezintă un alt punct de interes, cu atât mai mult cu cât unele controale ale autorităților străine au cerut dovezi privind plata alocației de hrană separat de indemnizația de detașare.

Nu în ultimul rând, consultantul fiscal KPMG va prezenta și amenzile prevăzute pentru neînregistrarea șoferilor detașați sau înregistrarea greșită, precum și amenzile pentru neîndeplinirii condiției de plată a angajaților detașați cu remunerația minimă prevăzută în țara respectivă.

Aspectele legate de controalele pe Franța și Belgia vor fi tratate de Av. Smaranda Rugină și respectiv Av. Frederik vanden Bogaerde.Pentru mai multe detalii, vă rugăm să ne contactați pe email (office@traficmedia.ro) și tel. : 0732 131 353 (Andreea Matei)