Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trucks a adus pentru testare în România (inclusiv la Gala Tranzit din 4 noiembrie) un model E-Tech D Wide de 16 t pentru a prezenta carosierilor parteneri și clienților interesați oferta de autovehicule electrice produse în Franța.

Modelul Renault Trucks D E-TECH de 16 tone oferă o sarcină utilă de până la 8.743 kg cu caroserie de tip box (cu care vehiculul are o greutate proprie de 7.257 kg). Acest model poate fi configurat cu două ampatamente, de 4.400 mm și respectiv 5.300 mm. Modelul testat în România a avut 4.400 mm, fiind echipat cu patru pachete de baterii dispuse de o parte și de alta a șasiului, în timp ce motorul electric și cutia de viteze cu 2 rapoarte au fost montate pe șasiu între cele două baterii. În spatele motorului și cutiei se găsesc compresorul de aer și pompa de direcție, comandate de circuitul de 24 V.

Motorul electric dezvoltă o putere maximă de 185 kW (putere continuă de 130 kW) și un cuplu maxim de 425 Nm, care oferă posibilități de pornire de pe loc cu răspuns imediat, indiferent dacă vehiculul este încărcat sau nu. Accelerația este avantajată și de configurația cu o cutie de viteze cu două rapoarte, care permit optimizarea atât a cuplului – chiar și la viteze mici – cât și a vitezei.

Bateriile NMC (Nichel Mangan Cobalt), cu o capacitate de 200 kWh, pot fi încărcate cu curent continuu până la 150 kW, cu care vehiculul poate atinge o autonomie de până la 300 km.

Toate modelele Renault Trucks D și D Wide E-Tech permit adaptarea șasiului conform nevoilor clientului în materie de lungime de carosare și sarcină utilă. Sunt disponibile două prize de putere electrice – una de 69 kW (putere continuă de 47 kW) și cea de-a doua de 99 kW (69 kW putere continuă), cu un moment maxim de 240 Nm, respectiv 530 Nm.

Axa spate este mecanică, cu reducție simplă, Renault Trucks anunțând pentru 2024 câte o axă electrificată pentru fiecare aplicație.

Pentru configurația cu 4 baterii de 66 kWh (265 kWh), energia utilizabilă cu o singură încărcare de peste 168 kWh este garantată de Renault Trucks până la 300 MWh energie totală livrată

Renault Trucks deține 23% din piața europeană de autocamioane electrice, procent care nu înseamnă mult ca volum pentru moment, când sunt puține unități livrate pe piață, însă pentru viitor, dacă se păstrează tendința, va fi altceva. In regiunea de Est a Europei, care încorporează piețele din Ungaria, România, Bulgaria și Ucraina, Renault Trucks a reușit să vândă trei camioane Renault Trucks D E-Tech în Ungaria (integrate în flota Waberers) și alte patru vehicule Renault Master electrice în România, printr-un parteneriat cu Grădinariu. Aceste unități sunt foarte importante pentru această zonă, care nu beneficiază de nicio schemă de ajutor din partea statului la achiziția de vehicule comerciale electrice, așa cum se practică în unele țări din vestul Europei.

Potrivit reprezentanților producătorului francez, vehiculele electrice sunt mai aproape decât credem, astfel că piața trebuie să se pregătească pentru folosirea lor, de îndată ce și infrastructura va fi pusă în uz, sau poate chiar mai devreme, producătorii de autovehicule, transportatorii și clienții transportatorilor fiind gata să investească pe cont propriu în stații de alimentare cu energie electrică.

În 2022 la uzina din Blainville au fost produse o mie de șasiuri electrice, din care 600 sunt Renault Trucks D și D Wide. În total, vehiculele electrice produse de Renault Trucks și date clienților au depășit un million de kilometri, producătorul francez fiind implicat în producția de vehicule electrice din 2010.

Renault Trucks a anunţat pentru 2023 creşterea eficienței energetice a modelelor sale destinate distribuției și construcțiilor ușoare, reducând, în același timp, amprenta lor ecologică. Datorită optimizării motorului, unei noi cutii de viteze și pachetului Fuel Eco+, Renault Trucks D, D Wide și C 2.3 m 2023 permit reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 asociate cu până la 10%.

Astfel, modelele 2023 Renault Trucks D Wide și C 2.3 m vor fi echipate cu noul propulsor DE11, ce dispune de tehnologia patentată a pistoanelor cu design ondulat, care, prin redirecționarea flăcărilor în interiorul camerei de combustie, optimizează utilizarea oxigenului, îmbunătățind combustia. În plus, motorul este echipat cu pistoane noi, cu precizie îmbunătățită. Pentru a crește eficiența, Renault Trucks a lucrat și la reducerea pierderilor cauzate de fricțiune: bielele, pistoanele și arborele cotit au fost redesenate și controlul gazului în carter a fost optimizat. A fost dezvoltat, de asemenea, un nou turbocompresor de înaltă performanță, cu rulment cu bile, cu timp de răspuns îmbunătățit și cu pompă de ulei cu debit variabil, combinată cu un ulei cu viscozitate redusă. Nu în ultimul rând, constructorul francez a instalat un sistem optimizat de post-tratare și o nouă unitate de control a motorului.

Renault Trucks D Wide și C 2.3 m sunt echipate cu noua generație de cutii de viteze Optidriver, al cărei modul Eco permite o reducere suplimentară a consumului de combustibil.

În plus, o economie de încă 5% poate fi obținută cu pachetul Fuel Eco+, ce include deflector de acoperiș, deflectoare laterale, un compresor care poate fi decuplat și sistem de oprire automată a motorului după 3 minute.

Toate aceste tehnologii combinate asigură un consum de combustibil mai mic cu 10% comparativ cu generația anterioară Renault Trucks D Wide și C 2.3 m.

Separat, modelul Renault Trucks D, cu motoare de 5 și 8 l, dispune de o nouă cutie de viteze cu 8 trepte, denumită Optishift. Complet automată, aceasta oferă un confort sporit în conducere şi manevrabilitate mai bună la viteze reduse, precum şi eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil. Noua cutie automată de viteze Optishift este disponibilă ca opțiune pe modelul Renault Trucks D 4×4, iar modul Eco sau pachetul Eco+ Fuel pot fi comandate suplimentar.

Combinația tuturor acestor tehnologii permite economii de combustibil de 9% comparativ cu generația anterioară a modelului Renault Trucks D.

Pentru siguranță crescută, Renault Trucks D, D Wide și C 2.3 m sunt echipate cu sistemul BirdView: patru camere plasate în afara vehiculului oferă o vedere panoramică în timp real, pe un ecran LCD de 7 inch. Aceasta permite șoferului vizualizarea zonei de jur împrejurul camionului într-o singură imagine și fără unghiuri moarte, reducându-se riscul unei coliziuni. De asemenea, interiorul modelelor Renault Trucks D, D Wide și C 2.3 m a fost reproiectat. Scaunele, paturile și băncile sunt tapițare cu un nou material, potrivindu-se cu armonia cabinei, iar butoanele de control au o nouă lumină albă.

Pentru a ajuta transportatorii să-și crească profitabilitatea prin scăderea costurilor operaționale, vehiculele pot fi cuplate cu un abonament Optifleet, instrumentul Renault Trucks de monitorizare și management în timp real al flotelor. În practică, Optifleet optimizează rutele (timpul și distanța acoperită), datorită monitorizării în timp real a livrărilor, prin utilizarea modulului Map. Modulul Check al instrumentului monitorizează consumul energetic al vehiculelor, în timp ce funcțiunea Ecoscore permite monitorizarea la distanță a datelor tehnice per șofer (consum de combustibil, procentaj de timp la relanti, utilizarea pedalei de frână etc.). Scopul este optimizarea consumului de combustibil și reducerea emisiilor de CO2, prin analizarea performanțelor șoferului și depistarea celor care au nevoie de training în domeniul conducerii economice. Renault Trucks oferă contracte de service personalizate Start & Drive, care le permit cărăușilor să maximizeze disponibilitatea vehiculelor și să-și administreze bugetele în liniște.