Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Înmatriculările de vehicule electrice din 2021 le-au depășit pe cele realizate din 2011 până în 2019, iar octombrie a fost cea mai bună lună din an, cu peste 780 de noi înmatriculări, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, citate de Lektri.CO, companie care oferă soluții de încărcare a mașinilor electrice.

Lektri.CO unul dintre cei mai importanți jucători în domeniul mobilității electrice din România, prezintă indexul de e-mobilitate pentru primele 10 luni ale acestui an. Conform datelor DRPCIV centralizate în acest interval, specialiștii estimează că până la finele anului se va ajunge la un total de peste 10.000 de unități înmatriculate în total în România. În primele 10 luni ale anului au fost înmatriculate 3.018 noi vehicule electrice, depășindu-se, astfel, totalul înmatriculărilor realizate în perioada 2011-2019. În prezent, în România sunt 9.070 vehicule electrice, iar până la sfârșitul anului specialiștii se așteaptă la depășirea pragului de 10.000 de unități.

În primele 10 luni s-a raportat, de asemenea, o creștere de 52% față de aceeași perioadă a anului precedent, creșteri majore (+70%) fiind înregistrate în lunile martie, aprilie, august și octombrie.  Totodată, octombrie este și cea mai bună lună din an, cu 783 de noi înmatriculări (dintre care 17 sunt autoutilitare LCV), precum și cea mai bună lună per total, fiind depășită doar de decembrie 2020, cu numai patru unități.  

Dacia Spring este modelul electric cu cele mai multe înmatriculări în luna octombrie 2021 – 277 de unități. Modelul românesc a mai avut 65 de înmatriculări în luna iunie, ceea ce îl plasează pe primul loc în topul vehiculelor electrice înmatriculate anul acesta, cu 342 de unități.

Tot în octombrie s-a remarcat și Tesla Model 3, cu 64 de exemplare înmatriculate (cel mai mare număr lunar pentru un model Tesla), alături de Hyundai Kona, cu 56 de unități, VW ID 3 cu 53 și Renault Zoe, respectiv VW E-UP cu câte 48. Noi intrate sunt modelele Hyundai Ioniq 5 – 4 unități și Tesla Model Y – 2 unități.

Segmentul high-end însumează în luna octombrie 37 de noi înmatriculări, respectiv: 10 Mercedes-Benz (7 EQC 400 4Matic și 3 EQV), 7 Porsche Taycan (din care 5 sunt 4S), 7 BMW IX3, 6 Ford Mustang Mach-E, 5 Audi E-Tron și 2 Jaguar I-Pace.

Per total, dintre cele 9.070 mașini electrice din România, Renault Zoe este lider cu 1.730 de unități (19% din piața BEV din România). De menționat că, având la activ doar două luni cu înmatriculări, Dacia Spring a devenit deja lider pe anul curent, ceea ce înseamnă că pe termen mediu ar putea deveni un concurent al Zoe și în topul general.

Raportat la infrastructura de încărcare, dacă luăm în considerare doar încărcătoarele publice, fără restricții, cele mai utilizate sunt cele de tip fast charger CCS/CHAdeMO și încărcătoarele rapide Type 2. Potrivit portalului Plugshare, în prezent sunt 1.924 încărcătoare publice de aceste tipuri, dintre care 362 sunt CCS/CHAdeMO, iar Type2 avem 1.562. Totodată, numărul locațiilor publice de încărcare a ajuns la 951.

Renault și Nissan au semnat, în cadrul Alianței, un Memorandum de Înțelegere (MdI) cu Uber pentru electrificarea călătoriilor clienților săi în Europa. Companiile vor să ofere șoferilor parteneri Uber vehicule electrice „la prețuri accesibile pe piețele europene, în special în Regatul Unit, Franța, Olanda și Portugalia“.

Acțiunea vine ca urmare a unui proiect pilot între Nissan și Uber derulat în Marea Britanie, se arată într-un comunicat al producătorului. Memorandumul între companii a fost comunicat ieri, 8 septembrie, ca parte a anunțului Uber de a deveni o platformă de mobilitate cu emisii zero. Până în 2025, 50% din kilometrii parcurși pe platforma Uber în total, în șapte capitale europene (Amsterdam, Berlin, Bruxelles, Lisabona, Londra, Madrid și Paris), vor fi în vehicule electrice. Acest lucru va însemna că utilizatorii vor putea selecta un vehicul cu emisii zero în orașe care reprezintă 80% din afacerile europene Uber până la sfârșitul anului 2021.

Conform Memorandumului de Înțelegere, companiile vor explora acum modul în care colaborarea poate accelera adoptarea vehiculelor electrice și a ecosistemului electric în orașele europene, inclusiv eforturile de:

– a oferi șoferilor parteneri din aplicația Uber acces la vehiculele electrice Renault și Nissan: Renault ZOE și Nissan LEAF și la viitoarele modele electrice ale ambelor mărci.

– a extinde proiectul pilot din Anglia si în Franța până la sfârșitul anului 2020, în vederea aplicării ulterioare a programului și în Olanda, Portugalia și în alte piețe.

– a lansa planuri comune de marketing și educație pentru a promova ofertele și beneficiile vehiculelor electrice pentru șoferii parteneri Uber și de a oferi teste pentru a le permite să conducă si să cunoască mașinile.