Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În condițiile crizei de șoferi din Europa, sindicatele care reprezintă șoferii conform contractului colectiv național de transport rutier din Franța (CCNTR) cer al 13-lea salariu pentru toți acești angajați și creșterea substanțială a salariilor din toate grilele. În caz contrar, ele amenință participanții la negocieri că vor suporta toate consecințele, așa acum relatează Les Routiers.

CFDT (Confederația Democratică a Muncii din Franța), CGT (Confederația Generală a Muncii), FO (Forța de Muncă), CFTC (Confederația Franceză a Lucrătorilor Creștini) și CFE-CGC (Sindicatul de Încadrare) recunosc că expeditorii au o politică de preț tot mai agresivă, ceea ce duce la o lipsă de considerație față de acești actori esențial din transport, care permit continuarea schimburilor economice și a aprovizionării populației.

Iar FO Transporturi amintește că doar 150.000 de șoferi de camion din Franța au un salariu mai mare de salariul minim brut, și numai cu puțin mai mare: 10,49, față de 10,48 de euro/oră.

Tensiunea din transportul de containere a atins punctul culminant, ceea ce a dus la anuntarea posibilitatii opririi furnizarilor de servicii. Pe 10 iunie, asociatiile de transportatori rutieri Confartigianato, Fai Conftrasporto si Fiap au anuntat oprirea activitatilor din Genova, in perioada 1 – 5 iulie 2020, ca raspuns la „cererile continue de reducere si de amanare a termenelor de plata, situatie care a dus companiile la limita supravietuirii”.
Decizia de declarare a grevei a fost luata la o adunare care a avut loc la Genova pe 5 iunie. Platforma soferilor de camioane subliniaza trei revendicari. Prima, care se refera transportul rutier in ansamblu, consta in reintroducerea si publicarea costurilor minime, de siguranta. Cea de-a doua priveste timpii de plata a facturilor si nedeductibilitatea facturilor care nu sunt sterse de companiile de transport in saizeci de zile. A treia revendicare se refera la controale, solicitand „introducerea de proceduri standard de catre organismele de control, dar si efectuarea controalelor cu organisme speciale sau dedicate, in scopul eliminarii unor practici ilegale care favorizeaza dumpingul si concurenta neloiala".