Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La sediul din Dortmund al grupului Rhenus va fi construit un centru logistic pentru oțel, pentru a transporta și manipula materialul în cel mai ecologic mod posibil.

Compania de logistică a anunțat, de asemenea, că depozitul se adresează companiilor producătoare de oțel, de comerț și de prelucrare a oțelului de pe piața oțelului laminat. Punerea în funcțiune a centrului este planificată pentru toamna anului 2024.

Pentru acest proiect, Rhenus modernizează unul dintre depozitele sale existente. Măsurile includ un acoperiș nou, pe care va fi instalat un sistem fotovoltaic de aproximativ 4.000 mp. Energia electrică generată va alimenta cu energie sistemele de macara, clădirea în sine și infrastructura de încărcare pentru camioanele electrice. Compania de logistică a comandat patru camioane electrice. Acestea vor fi utilizate pentru transportul last mile dintre terminal și destinatar. Produsele din oțel vor fi livrate clienților pe o rază de aproximativ 50 km de la Dortmund.

Pe lângă modernizarea ecologică a proprietăților logistice, compania spune că lucrează, de asemenea, la o flotă de nave de navigație interioară cu emisii și mai reduse. 

Terminalul trimodal din Mathieshafen, în Dortmund, este situat în mod convenabil la noduri importante din inima regiunii Ruhr, cu conexiuni bune la autostrăzi și căi navigabile, explică în continuare compania de logistică Acest lucru face posibilă aducerea oțelului din marile porturi maritime la Dortmund prin intermediul căii navigabile, care are deja emisii mai reduse decât alte moduri de transport, într-un serviciu de navetă.

Finanțarea KsNI a făcut posibil acest proiect Ministerul Federal al Transporturilor finanțează proiectul în cadrul liniei directoare KsNI privind promovarea vehiculelor utilitare ușoare și grele cu sisteme de propulsie alternative și ecologice, precum și a infrastructurii de realimentare și de încărcare aferente. Pentru acest proiect este disponibilă o finanțare totală de 1.580.781 euro.

Compania de logistică de origine germană, care a avut anul trecut o cifră de afaceri de 8,6 miliarde de euro, și-a sporit operațiunile în Europa Centrală și de Est prin achiziționarea expeditorului maghiar de marfă ITS Logistics Hungary KFT, la doar câteva luni după ce a integrat furnizorul croat de logistică Trans Integral d.o.o., așa cu, informează Transport Intelligence.
În Europa de Nord Rhenus și-a extins activitățile prin specialistul în transport și depozitare DKI din Danemarca, prin compania de logistică MTS din Suedia și prin Mannheimer Transport-Gesellschaft Bayer GmbH (MTG) din Germania, acesta din urmă activ în sectorul chimic.
Iar în sudul Europei Rhenus Logistics Spain țintește o creștere suplimentară determinată de activitățile near-shoring din Africa de Nord. În 2022, Rhenus a cumpărat compania spaniolă Aduanas Alié, specializată în furnizarea de servicii vamale, care are prezență în Maroc și Maghreb și ale cărei operațiuni implică trafic de mărfuri pe relația Maroc, o piață strategică pentru grup. Scopul principal al acestei operațiuni este de a stimula dezvoltarea și consolidarea serviciilor terestre interne și internaționale.
Rhenus s-a extins, de asemenea, în sectorul portuar european, cumpărând anul acesta 49,99% din acțiunile grupului olandez Rietlanden Terminals B.V. și transformând terminalul dintr-unul axat pe cărbune într-unul în care activează firme din mai multe industrii.
În afara Europei, Rhenus a achiziționat 51% din LBH Group, ceea ce, printre alte beneficii, îi va permite să acționeze ca agent portuar în America Latină, pe care o consideră o piață în creștere rapidă, mai ales datorită near-shoring în relație cu piața din SUA.