Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Pentru continerea Covid-19, mai multe tari conectate pe calea aeriana si pe mare cu Italia au suspendat transportul de persoane, in timp ce marfurile pot fi in continuare incarcate si descarcate.
Malta este printre natiunile care au suspendat conexiunile pentru pasageri cu Italia, atat aeriene, cat si navale, in timp ce liniile Ro-Ro pot ancora, imbarca si debarca marfurile. Insa coborarea navigatorilor sau a personalului din Italia pe mal este interzisa. Prin urmare, in Malta, conexiunile Ro-Ro Grimaldi si Tirrenia, care leaga insula cu Italia de Sud si de Nord, au permisiunea de a intra in portul Valletta.
Tunisia a luat o masura similara, intrerupand conexiunile aeriene si navale pentru transportul pasagerilor cu Italia. In acest caz, sunt afectate Grandi Navi Veloci, grupul Grimaldi si tunisianul Ctn. 
Masuri similare ar trebui sa se aplice si pentru feriboturile care conecteaza Italia cu Maroc. Prim ministrul marocan
a anuntat suspendarea tuturor conexiunilor cu Italia. In acest caz, compania de transport maritim cea mai afectata de restrictii este Grandi Navi Veloci.
Apoi, Albania a interzis conexiunile maritime si aeriene cu Italia, masura ce vizeaza liniile de feribot intre Durres, Ancona si Trieste. Mai exact, pasagerilor li se permite sa calatoreasca din Albania in Italia, in timp ce calatoria inversa nu este acceptata. Autoritatea maritima si portuara din Albania a explicat ca „feriboturile de pasageri vor avea voie sa transporte camioane si marfuri din Italia fara restrictii. In plus, toate navele comerciale din Italia vor fi autorizate in porturile deschise ale Albaniei, echipajele si soferii urmand sa fie supusi unor controale stricte in porturile albaneze".

Incepand din septembrie se va infiinta o noua linie Ro-Ro care va transporta marfurile dintre Turcia si portul Constanta. Proiectul, care a fost expus cu ocazia conferintei ExpoTranzit de la Cluj de Alexandru Craciun, directorul comercial al portului Constanta, include o nava care va pleca zilnic din portul Constanta incarcata cu 100 de semiremorci.
Un alt proiect important aflat in derulare in portul romanesc este legat de o investitie intr-un spatiu de depozitare pentru marfurile containerizate de circa 60.000 m2 care sa transforme portul intr-un centru de distributie pentru Europa de vest. Aici sunt vizate in special marfurile care vin traditional in Bulgaria si in portul Koper din Slovenia, care astfel ar putea fi atrase catre portul Constanta.

Autoritatile din port lucreaza in prezent si la rezolvarea problemelor fiscale cu care se confrunta operatorii de aici. Astfel, obiectivul acestora este ca in urmatorii doi ani sa implementeze un sistem digitalizat care sa cuprinda toate operatiunile de transport, dar si pe cele vamale care sunt legate de portul Constanta. De asemenea, pentru usurarea traficului din port, un alt proiect in care este implicat un operator privat este schimbarea sistemului de scanare al containerelor, care sa nu mai opreasca intregul trafic pentru efectuarea acestei operatiuni.