Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru Routier European Transport 2024 a fost un an de consolidare și optimizare, în special pe segmentul de intermodal, un an în care volumele transportate au crescut susținut și fluxurile logistice au fost optimizate, așa cum declară Bogdan Vescan, Intermodal Manager în cadrul companiei clujene.

Strategia pentru 2024 a presupus stabilizarea și consolidarea activității de intermodal și eficientizarea rutelor, astfel că Routier a intrat mai profund în transportul intermodal și a preluat pe cont propriu operarea, relația Oradea-Venlo a devenit mult mai fluidă, iar problemele operaționale s-au redus considerabil, datorită acestui control integral asupra terminalului, prin gestionarea directă a întregului proces.

Mutarea în noul terminal din Oradea cu șapte luni mai devreme decât se anticipase a necesitat un efort deosebit, „dar agilitatea și capacitatea de adaptare rapidă ne-au permis să maximizăm beneficiile, ducând la creșterea capacității operaționale și la o flexibilitate îmbunătățită. De exemplu, am constatat o reducere a numărului de trenuri anulate cu aproximativ 85% față de 2023, succes care nu s-a datorat exclusiv mutării de la Curtici la Oradea, ci mai ales unei gestionări mult mai eficiente a întregului flux operațional.“

Această mutare a operațiunilor i-a oferit companiei un avantaj strategic important, în special datorită controlului direct asupra operabilității terminalului, ceea ce i-a permis să gestioneze mai eficient întoarcerea trenurilor, indiferent de întârzieri, și să optimizeze fluxurile logistice.

Numărul de trenuri operate a crescut în 2024 până la cinci/săptămână pe ruta Oradea-Venlo, infrastructura a fost adaptată la cerințele operaționale ale firmei și coordonarea cu partenerii feroviari a fost mai bună. Au existat totuși și provocări, printre care lipsa resurselor umane specializate în terminal, drept pentru care Routier a trebuit să investească mult în instruire, pentru a asigura un nivel optim de competență operațională.

Volumele de transport intermodal nu au scăzut per total în ultimul timp, dar trenurile publice între terminale au fost afectate la nivel european. Compania însă a continuat să crească deoarece a investit în resurse proprii, în optimizarea fluxului și în servicii mai fiabile pentru clienți.

Routier a închiriat recent 40 de vagoane noi, ceea ce i-a permis să lanseze pe 1 ianuarie al șaselea roundtrip săptămânal, iar ulterior își propune să ajungă la șapte, cu 22-23 de vagoane în fiecare tren, după ce va închiria alte 25 de vagoane noi. „Un obiectiv important pe care l-am atins deja este optimizarea disponibilității vagoanelor, reușind să ajungem la o încărcare de 99% datorită certificării noastre ECM pentru reparații vagoane, care ne-a permis să maximizăm eficiența și să reducem la minimum timpul de indisponibilitate.“

Routier își propune și să-și extindă serviciile oferite în terminal și să optimizeze operațiunile și infrastructura.

În plus, 2025 va fi dedicat consolidării și optimizării operațiunilor intermodale, după ce a luat decizia strategică de a renunța la terminalul din Stuttgart și de a prelua integral administrarea și operarea terminalului din Venlo. „Astfel, ne vom concentra toate resursele și investițiile în propriile terminale, din Oradea și Venlo.“

La Venlo se vor face investiții de aproximativ un milion de euro pentru achiziția a două noi utilaje, reorganizarea infrastructurii și optimizarea depozitului feroviar, care va permite descărcarea simultană a 10 vagoane în interior. În plus, se va investi în resurse umane și digitalizare.

Despre oportunităţile şi soluţiile pe care le oferă, mai nou, transportul intermodal pentru cărăuşii români vom discuta la Oradea, pe 10 aprilie, împreună cu Eugen Sucea, reprezentantul Helrom, cel mai nou şi mai inovativ organizator de transport intermodal din Europa, Istvan Wagner, managerul celui mai mare terminal intermodal din România, Railport Arad, Maarten Moller, responsabilul diviziei de transport intermodal a H.Essers, compania care a oferit primele soluţii de transport intermodal din România, şi Nicuşor Pisică, reprezentantul Grupului Renault, Dacia fiind şi unul dintre primii clienţi ai serviciilor de transport intermodal.

Cu această ocazie veți afla care sunt noutăţile în transportul intermodal şi cum se transformă acesta pentru a atrage volume mari de marfă şi a face serviciul cât mai eficient şi profitabil.

Programul întregului eveniment poate fi consultat pe pagina evenimentului:

Routier European Transport crește capacitatea de transport intermodal din noul terminal de la Oradea la cinci roundtrip-uri pe săptămână, pentru a optimiza timpii de tranzit și fiabilitatea livrărilor, și anunță că de acum trenul nu mai este închis, ci public. Deci compania este deschisă spre noi colaboratori și parteneri, inclusiv companii de transport care vor să beneficieze de avantajele intermodalului, să-și optimizeze lanțul de aprovizionare în relație cu Europa de Vest și să scadă costurile operaționale.

Reamintim că primele operațiuni Routier din noul terminal intermodal din zona gării CFR Episcopia Bihor au avut loc în mai 2024, cu șapte luni mai devreme decât fusese programat inițial, și la acel moment era vorba de patru plecări săptămânale, pe relația Venlo (Olanda), unde firma clujeană operează, de asemenea, un terminal intermodal.

Terminalul din Oradea este localizat strategic, în apropiere de Autostrada Transilvania și de drumul expres Oradea-Arad, are o suprafață de 14,5 ha și două linii de 700 și 715 m lungime, și va fi conectat printr-un drum de legătură la E60/DN1. Iar electrificarea căii ferate Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor va spori și mai mult eficiența acestui centru logistic. Terminalul dispune de pasaje la nivel care vor permite semnalizarea traversării autovehiculelor peste căile de rulare din incintă, de punct de control cu acces pe patru benzi de circulație (două pe sensul de intrare și două pe sensul de ieșire), de două parcări auto pentru camioane (una exterioară de 36 de locuri și una interioară de 30 de locuri) și două pentru autoturisme (32+20 de locuri), de platformă betonată care poate găzdui un grup social de 10×10 m destinat conducătorilor auto, de platformă betonată pentru birourile administrației terminalului și pentru un grup social de 18x11m și de drumuri interioare și trotuare pietonale pentru circulație.

Liniile terminalului au, așa cum esplică Rareș Retegan, managing partner Routier, lungimea optimă pentru a manipula un tren fără a-l împărți, iar parcările de camioane au fost dimensionate ținând cont de mai mulți factori, inclusiv durata medie de staționare a vehiculelor, frecvența sosirilor și plecărilor, precum și eficiența proceselor de încărcare și descărcare, „deci actuala capacitate este suficientă pentru a susține operațiunile planificate fără a compromite eficiența sau timpul de răspuns“.

Pentru a-și atinge obiectivele legate de flexibilitate și eficiență și a răspunde nevoilor diverse ale clienților, compania are în vedere o abordare mixtă, care să includă folosirea atât de semiremorci, cât și de containere.

Terminalul aparține Primăriei Oradea, care a delegat gestiunea serviciului de administrare către Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO), care la rândul său a organizat o licitație câștigată de asocierea dintre Routier European Transport (lider) și Cabooter Intermodal BV (Asociat 1). Contractul a fost semnat pe 10 ani cu posibilitate de prelungire, valoarea chiriei este de 301.000 de euro/an (fără TVA) și valoarea investițiilor asumate de Routier de 2.484.850 de euro, pentru modernizarea infrastructurii, achiziționarea echipamentelor specializate (două reach-stacker-e), sistemelor de securitate și de acces și stației de încărcare pentru camioanele electrice.