Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 6 iulie a avut loc, la sediul Volvo Trucks de lângă București, livrarea primului dintre cele două camioane electrice FH comandate de Routier European Transport.

Compania clujeană a demonstrat și înainte de această achiziție că își dorește o lume mai verde și mai conectată, așa cum subliniază Sales Supervisor-ul Radu Andreșan, iar investițiile sale în sustenabilitate – până acum în transport intermodal, dar de acum înainte și în transport electric – sunt bine cunoscut.

Routier are o flotă de 152 de camioane diesel, dintre care 146 sunt Volvo, și până la final de an intenționează să ajungă la 180 plus cele două electrice. Iar flota de semiremorci și de cutii mobile a ajuns la 900 de unități. Datorită eforturilor făcute până acum în direcția unui transport sustenabil, compania a reușit în 2022 să scadă cu 19.505 t emisiile de CO2.

La aceste rezultate nu se putea ajunge, așa cum declară reprezentantul operatorului clujean, fără încredere din partea clienților – „încredere inclusiv că îi putem face să fie mai sustenabili datorită echipamentelor noi și tehnologilor moderne pe care le deținem“.

Utilizând locomotive electrice, Routier face deja transport feroviar cu emisii zero, deci mai era nevoie, pentru un transport electric door to door, ca și segmentele rutiere de la începutul și finalul unei curse să se facă folosind vehicule electrice.

Și aici intervine noul camion livrat de Volvo Trucks, care va fi folosit între Baia Mare și terminalul feroviar din Curtici, pe o distanță ceva mai mare de 300 km, echivalentă cu autonomia declarată de producător. Iar al doilea camion electric urmează să lucreze în Germania, la celălalt capăt al cursei.

Volvo FH a fost ales datorită colaborării îndelungate pe care Routier o are cu producătorul suedez și încrederii în vehiculele sale și a fost și testat înainte de cumpărare. Reprezentantul Routier declară că în Europa mai sunt și alte firme care oferă transporturi door to door fără emisii de CO2, „dar sigur suntem și noi printre pionieri în această direcție“.

Routier European Transport oferă studenților din anul III, specializarea Ingineria Transporturilor și a Traficului, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, burse în valoare de 600-1.000 de lei/lună, pe perioada anului IV, care să le susțină dezvoltarea academică și profesională și să-i ajute să fie independenți financiar încă din perioada studiilor.

Bursele au fost acordate în urma unui concurs care a dus la alegerea studenților care au obținut punctaj maxim. Dar ele nu sunt singurul beneficiu oferit de Routier, ci studenții au acces și la practică în cadrul companiei sau chiar oportunități de angajare și suport în realizarea lucrării de licență.

Firma clujeană a avut această inițiativă pentru că înțelege că educația este baza pe care se clădește viitorul și este conștientă de faptul că societatea românească are nevoie de profesioniști în transporturi, care să ofere exemple și bune practici. În plus, compania este convinsă că angajații săi pot deveni modele de urmat pentru mulți tineri.

Managerii Routier, Rareș și Bogdan Retegan, care sunt mereu atenți la noile tehnologii din industrie, la camioanele viitorului sau la integrarea inteligenței artificiale în procesele de transport, știu că totul pornește de la tineri vizionari, pe care aleg să îi susțină încă din facultate. Astfel, ei dovedesc și de această dată că au o abordare de pionieri, prin care aduc un avantaj competitiv pe care îl livrează mai departe clienților sub forma optimizării operațiunilor de transport ale acestora.