Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform analizei obținute de compania Cebia care monitorizează piața de publicitate auto, jumătate dintre mașinile rulate vândute în 2022 nu au avut menționată țara de origine.

Aproximativ 51,61% din ofertele mașinilor nu specificau în reclamă de unde provin acestea. Analiza a fost efectuată pe un eșantion de 252.000 de mașini listate. Printre cele mai predominante în rândul mașinilor care nu aveau proveniența declarată la momentul vânzării au fost BMW-urile, urmată de Volkswagen.

„Pe piața din România, mașinile Volkswagen sunt cele mai vândute, urmate de mașinile BMW. Cu toate acestea, în cazul mașinilor pentru care vânzătorii nu au indicat proveniența, ponderea mașinilor BMW a depășit-o pe cea a mașinilor Volkswagen (14,8% vs. .13,2%). Sunt în majoritate mașini importate din străinătate. Este logic ca BMW-urile să fie predominante în rândul mașinilor pentru care cumpărătorii nu cunosc țara de origine. Este cea mai căutată marcă de mașini de lux din România, ceea ce face posibil să câștigi mai mulți bani din vânzarea lor.”,

a declarat Martin Pajer, CEO al Cebia, o companie care îi ajută pe șoferi să verifice istoricul mașinilor uzate pentru a evita să fie victimele fraudelor.

În funcție de țara de origine, diferența de preț a unui vehicul BMW, vechi de 10 ani poate ajunge la 15.000 de lei, a completat Martin Pajer. Următoarele locuri pentru care dealerii nu au precizat originea l-a ocupat Mercedes-Benz cu 11,68% și marca Audi cu 8,75%.

Martin Pajer punctează că atunci când mașinile nu își au originea precizată, cu siguranță, există de cele mai multe ori un motiv. De asemenea, chiar dacă dealer-ul nu cunoaște țara reală de origine, nu este neobișnuit ca dealerii să nu o menționeze pentru a mării prețul vehiculului. Țara de origine nu este prevăzută pe certificatul de înmatriculare, însă poate fi aflată verificând istoricul mașinii. Totodată, tara de origine poate fi cunoscută, datorită înregistrărilor producătorului în sistemul de verificare a istoricului mașinii uzate de la Cebia.

„Clienții ar trebui să întrebe dealerii de unde a venit mașina și unde a fost condusă. În ceea ce privește uzura, există adesea o diferență între dacă un vehicul a fost condus pe drumurile germane sau, de exemplu, pe coasta Spaniei. Mai mult decât atât, mașinile sunt adesea importate din Europa de Vest, moriv pentru care ar fi mai greu de vândut în Germania, de exemplu. Dacă un dealer ascunde adevărata origine a unei mașini, este foarte probabil ca el să ascundă altceva, cum ar fi un vitezometru dat înapoi, sau accidente și avarii. Și asta poate fi o problemă serioasă.”,

a adăugat Martin Pajer.

Pe lângă verificarea istoricului autovehiculului, puteți afla și un turometru fals, dacă a fost accidentat serios sau avariat și câte avarii s-au produs, puteți vedea fotografii cu mașina după un accident, anul real de fabricație și prima înmatriculare, pentru a descoperi dacă mașina a fost furată sau multe alte informații de interes. Datele din sistem datează de până la 30 de ani. Mai mult, Cebia oferă și verificarea auto direct pe portalurile de publicitate Autovit, OLX, Carzz și Lajumate.

Platforma globală online pentru vehicule comerciale rulate, Tradus.com, beneficiază de tendința puternică de creștere a mediului online, raportând aproape de două ori mai mulți vizitatori din România, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.  

Aproximativ 720.000 de vizitatori unici din România au generat 12,8 milioane de afișări ale paginilor website-ului între ianuarie și august. Creșterea a fost puternică și pe plan internațional: aproape de două ori și jumătate mai mulți utilizatori au vizitat platforma, în comparație cu anul trecut. 

România, o piață importantă pentru cumpărătorii de camioane second-hand și utilaje grele pe platformă, a avut una dintre cele mai spectaculoase creșteri. „Cu 2,7 milioane de vizite pe site în ultimele 12 luni, România este numărul unu în Europa în ceea ce privește vizitele pe platforma noastră. Acest interes puternic pentru camioane, utilaje de construcții sau tractoare arată că, pe plan local, industria agricolă, cea a construcțiilor și transporturile sunt robuste. De asemenea, putem vedea cum criza nu numai că a accelerat procesul de digitalizare în aceste industrii, ci a ajutat oamenii să găsească alternative mai sigure și mai eficiente pentru activitățile offline”, spune Nadja Sörgel, Director General al Tradus. 

Vizitatorii din România sunt interesați în principal de achiziția vehiculelor comerciale. Majoritatea caută utilaje din industria transporturilor (55%), în timp ce echipamentele pentru sectorul construcțiilor sunt pe locul doi, cu 31% din cerere, iar agricultura, care a cunoscut o creștere puternică în acest an, este pe locul trei (13%). Deși transportul conduce în topul celor interesați de achiziție, în rândul vânzătorilor înregistrați în România, 36% provin din sectorul construcțiilor, iar 34% provin din sectorul agricol. În domeniul transportului sunt înregistrați 24% dintre vânzătorii de pe plan local.