Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Traficul aerian a înregistrat o scădere de 55% la finalul lunii august, în raport cu previziunile efectuate de Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene (Eurocontrol) în 24 aprilie, a arătat directorul Eurocontrol, Eamonn Brennan, miercuri, 2 septembrie, în cadrul unui schimb de puncte de vedere cu membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European, referitor la Impactul COVID-19 asupra traficului aerian din Europa.

Între 1 martie și 31 august, industria aeronautică europeană a pierdut 4 milioane de zboruri, potrivit datelor Eurocontrol, iar de la începutul anului și până pe 2 august se estimează că 970 de milioane de pasageri au renunțat să mai zboare, în timp ce Asociația Internațional de Transport Aerian (IATA) estimează că în 2020 traficul aerian va pierde circa 60% din numărul de pasageri înregistrat în 2019. „Dacă în iunie am observat o recuperare treptată a numărului de zboruri, în ultimele 10 zile cifrele s-au plafonat, nu au mai crescut. Dacă ne uităm la cifrele de acum  an, avem o scădere de 55% în ceea ce privește zborurile, iar asta înseamnă o scădere și la pasageri și la traficul prin aeroporturi. Este o situație cu care industria aeronautică nu s-a mai confruntat niciodată“, a punctat directorul Eamonn Brennan în fața membrilor TRAN.

Potrivit datelor Eurocontrol prezentate de directorul organizației, cifrele privind primele 5 companii aeriene din Europa arată că Ryanair are o scădere de 54%, Easyjet 67%, Turkish Airlines 58%, AirFrance 43% și Wizz Air de 28%. „În plus, situația nu pare să se îmbunătățească, deoarece se așteaptă reduceri suplimentare a orarelor de zbor pentru Wizzair, Ryanair și Easyjet, de fapt anunțul a fost făcut chiar astăzi (n.r. – 2 septembrie). Asta înseamnă o scădere cu încă 5-10%, deci pe iarnă lucrurile vor sta forte prost“, a continuat directorul general al Eurocontrol.

În privința aeroporturilor, datele sunt la fel de slabe și arată că în aeroportul din Amsterdam, care este cel mai ocupat în momentul de față, activitatea a scăzut cu 49%, Paris Charles de Gaulle -58% , Frankfurt -68%, London Heathrow -66%, o scădere care se reflectă la nivelul tuturor celor 40 de aeroporturi analizate“, a mai spus acesta.

Dupa o lunga negociere, guvernul german a ajuns la un acord cu conducerea Lufthansa pentru o finantare publica de aproximativ noua miliarde de euro, pentru a se putea recupera dupa restrictiile impuse de pandemia de Covid-19. Potrivit agentiei DPA, acordul ar include transferul a 20% din capitalul companiei catre Guvern, cu intrarea a doi reprezentanti ai guvernului in Consiliul de Supraveghere, desi cu drepturi de vot limitate. In plus, banca publica KfW ar activa un imprumut de trei miliarde si va fi emisa o obligatiune care s-ar putea transforma in inca 5% din actiuni. Insa acest ajutor de stat a starnit controverse in mediul concurential. 
Compania aeriana low cost Ryanair a declarat ca finantarea Lufthansa este un ajutor de stat ilicit, care va denatura concurenta, solicitand Comisiei Europene sa ia masuri. Cu toate acestea, si alte companii aeriene europene, precum Air France-KLM si Alitalia, au solicitat si ajutor de stat, asa cum se intampla de altfel si in Statele Unite cu American Airlines, United Airlines si Delta Air Lines.