Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca de la lansare, Setra ComfortClass 500 a atras numai aprecieri pozitive, incepand de la designul exterior si interior si terminand cu inovatiile in termeni de consum de carburant si eficienta in exploatare. La sfarsitul lui octombrie, jurnalistii din presa de specialitate au avut ocazia sa testeze modelele S 515 HD, S 516 HD/2 si S 517 HD in conditii variate de trafic, de la autostrada la drumurile de tara din frumoasa Bavarie, prin orasele si catune. Autocarele au confirmat conditiile excelente de calatorie pe care reprezentantii constructorului german pun atat de mult accent.

Cum scurta perioada de timp avuta la dispozitie nu permitea si efectuarea unui test de consum, Daimler a organizat, in aceeasi perioada, Record Run Buses 2012,  rezultatul, dupa o saptamana de teste, demonstrand ca noua serie CC 500 vine cu o economie de combustibil de 8,5% fata de generatia anterioara.

Setra ComfortClass S 515 HD, S 516 HD/2 si S 517 HD au fost testate de reprezentantii presei de specialitate pe traseul dintre aeroportul München si traditionalul orasel bavarez Aying, recunoscut pentru productia de bere, intr-o frumoasa zi de toamna de la sfarsitul lui octombrie. Cu o pauza de pranz la muzeul Buchheim, amplasat pe malul lacului Starnberg, intreaga zi a fost dedicata testarii noilor modele din seria 500, in conditii de drum dintre cele mai diverse.
S 515 HD, de 12,2 m lungime, a fost echipat cu propulsorul OM 470 de 428 CP, cu un cuplu motor de 2.100 Nm, atins la 1.100 rpm. Transmisia GO 250-8 PowerShift 3 este disponibila optional, in standard vehiculul fiind livrat cu cutia de viteze manuala cu sase trepte plus marsarier GO 210. Transmisia automatizata a putut fi testata pe S 516 HD/2, de 13 m lungime, propulsat de acelasi motor OM 470, precum si pe cel mai mare model dintre toate, S 517 HD. Acesta din urma beneficiaza de motorul OM 471, de 476 CP, al carui cuplu este insa tot de 2.100 Nm la 1.100 rpm. Toate cele trei autocare corespund standardului de poluare Euro 6.
La capitolul siguranta, vehiculele au fost echipate cu ABS, ASR, EBS, ESP, asistenta la franare si sistem de limitare continua a franarii. Optional, sistemul cruise-control adaptiv, livrat impreuna cu ABA 2, face ca sofatul sa fie, cel putin pe autostrada, destul de banal. Practic, nu trebuie setata decat viteza maxima de deplasare si stilul de mers, in functie de care computerul franeaza de la o distanta mai mare sau mai mica fata de obstacolele dinaintea autocarului. Si, pentru ca soferul sa nu adoarma la volan, incepand cu seria 500, vehiculele pot fi echipate optional si cu sistem de detectare a gradului de atentie al acestuia (ATAS). Astfel, atunci cand constata ca reactiile lui auto nu sunt suficient de prompte si adaptate la conditiile de trafic, soferul este atentionat ca ar fi mai bine sa se odihneasca. Camera de luat vederi pentru mersul cu spatele, luminile tip LED, sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri, cel de stingere automata a incendiului aparut …