Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Group a anunțat succesul celei de-a doua campanii a planului său Renaulution Shareplan, care a avut loc între 18 septembrie și 2 octombrie 2023 și a fost destinată colaboratorilor Grupului.

În cadrul acestui plan, s-au alocat 8 acțiuni gratuite către toți salariații eligibili din 30 de țări. De asemenea, în 23 de țări, salariații eligibili au avut posibilitatea de a cumpăra acțiuni în condiții avantajoase.

Numărul total de acțiuni oferite gratuit de către Renault Group în cadrul acestei operațiuni a fost de aproximativ 861.500 de acțiuni, ceea ce reprezintă 0,29% din capitalul Renault SA.

De asemenea, peste 37.800 de colaboratori, reprezentând 36% din salariații eligibili, au participat la oferta de subscripție propusă în cadrul Renaulution Shareplan 2023. Investiția totală a salariaților a fost de peste 33.379.000 de euro, iar valoarea medie subscrisă per salariat a fost de 881 de euro. Aceasta a dus la subscrierea a peste 1.270.100 de acțiuni, reprezentând 0,43% din capitalul Renault SA.

În România, peste 15% din salariații eligibili ai Renault Group au subscris la achiziția de acțiuni, înregistrând o creștere de 2,4 puncte procentuale față de prima operațiune Renaulution Shareplan, desfășurată în 2022.

În total, operațiunea Renaulution Shareplan 2023 va permite transferul către salariați a aproximativ 2.131.700 de acțiuni, adică 0,72% din capitalul Renault SA. Aceste acțiuni vor fi deținute prin intermediul unui fond comun de plasament de companie (FCPE) sau, în unele țări, direct într-un cont nominal.

La data livrării acțiunilor emise în cadrul acestei operațiuni, programată pentru 22 noiembrie 2023, salariații vor deține aproximativ 5,25% din capitalul Renault SA.

„Promovarea acționariatului salariat se înscrie pe deplin în transformarea Renault Group într-o companie auto de viitoare generație. Cu Renaulution Shareplan depășim o nouă etapă. În urma acestei operațiuni, salariații Grupului vor deține circa 5,25 % din capitalul companiei. Acest succes de etapă dovedește încrederea colaboratorilor în orientările strategice pe care le-am angajat în ultimii 3 ani. Vom continua pentru atingerea obiectivului de a ajunge până în 2030 ca 10% din capitalul Renault să fie deținut de salariați. Este unul din cele mai ambițioase planuri de acționariat de întreprindere din toate sectoarele de activitate.”,

a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.

Cifra de afaceri a producatorilor locali de cosmetice a crescut cu 11% fata de 2016, la 104,8 milioane de euro in 2017, in timp ce comertul cu produse cosmetice a inregistrat un ritm sustinut, avansand cu peste 4% fata de 2016, la aproape 1,5 miliarde de euro in 2017, arata o analiza KeysFin, ce indica un business care se apropie semnificativ de 2 miliarde de euro in 2019, incluzind atat productia cat si comercializarea de cosmetice.

Evolutia semnificativa a pietei trebuie pusa in legatura directa si cu importurile de produse cosmetice, care au crescut cu 9,7% fata de anul 2017 si au fost cu 102% mai mari decat in 2010, la 525,5 milioane de euro in 2018, arata sursa citata. Pe subcomponente, companiile au importat in principal produse de infrumusetare sau de machiaj (35% din total in 2018), urmate de parfumuri, produsele de igiena corporala si cele de ingrijire a parului. „La capitolul exporturi, performanta sectorului este una semnificativa, raportat la nivelul de acum 7 ani. Astfel, datele financiare arata ca exporturile de cosmetice din Romania au avansat cu 276% fata de 2010, la 327,5 milioane de euro in 2018. Fata de 2017, exporturile de cosmetice au scazut insa usor, cu 1,3% fata de 2017. Companiile romanesti au exportat cel mai mult produse de ingrijire a parului (70% din totalul exporturilor de cosmetice in 2018) urmate de cele de igiena corporala, infrumusetare sau machiaj si parfumuri“, se arata in raportul KeysFin. Raportat la cifra de afaceri, compania Farmec ramane cel mai importat jucator din piata, cu o cifra de afaceri de 46,9 milioane de euro in 2017, care reprezinta 45% din totalul pietei. In topul producatorilor de cosmetice, locul secund este ocupat de Detergenti SA, cu o cifra de afaceri de 22,1 milioane de euro in 2017 (21% din totalul pietei). Locul trei este ocupat de Papillon Laboratoires Cosmetiques SRL, cu afaceri de 11,8 milioane de euro in 2017 (11% din total).
Din punct de vedere regional, cele mai mari afaceri, aproape 70% din total, au fost realizat de firmele din judetul Cluj. Topul este completat de companiile din Bucuresti, Prahova, Timis si Sibiu, mai arata analiza KeysFin. Impreuna primele 5 judete au inregistrat 98% din cifra de afaceri totala a producatorilor de cosmetice.
Judecand din punct de vedere al profitabilitatii, datele vin sa sustina evolutia semnificativa a acestui sector. Dintre cele 145 de companii producatoare de cosmetice analizate, 73 au inregistrat profit, 52 au avut pierdere restul inregistrand un rezultat nul. Rezultatul net a crescut cu 2% fata de 2016 si este cu 163% peste nivelul din 2013 la 7,8 milioane de euro in 2017. Datoriile comerciale ale producatorilor de cosmetice au reprezentat 50% din total, ceea ce indica o dependenta crescuta de creditul furnizor, mult peste media economiei din 2017 de 32%.
Pe ansamblu, sectorul cosmeticelor din Romania angaja, in 2017, aproape 14.000 de angajati, cei mai multi in sectorul comertului. Daca producatorii raportau 1654 de angajati, cu 6,4% peste nivelul din 2016 si cu aproape 50% fata de 2013,  comerciantii de cosmetice aveau 12.100 de angajati de angajati in 2017, mai multi cu 44,5% fata de anul 2013. Analiza KeysFin arata, totodata, ca, in sectorul de productie, costul cu forta de munca a crescut cu 6% la 14,3 mii de euro per angajat in timp ce productivitatea a avansat cu 5% la 63 de mii de euro in 2017. In cazul comertului, datele financiare din 2017 indica cel mai scazut raport intre cost si productivitate, de doar 7,8%, la polul opus avem productia cu un nivel al costului per angajat de 22,6% din productivitatea medie.