Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sancționarea exportului de nichel rusesc va încetini adoptarea vehiculelor electrice (EV) și va împiedica decarbonizarea economiilor occidentale, potrivit GlobalData. Astfel de acțiuni vor însemna pur și simplu că țările occidentale vor fi mai dependente de petrolul și gazele rusești pentru mai mult timp.

Potrivit GlobalData’s Mining Commodity Analyzer, Rusia a fost al treilea cel mai mare producător de nichel în 2021, producând peste 200.000 de tone. Întrucât nichelul este utilizat în producția de baterii pentru VE, orice sancțiuni impuse asupra nichelului rusesc va face ca prețurile de fabricație a VE să crească și mai mult, amenințând adoptarea și decarbonizarea.

Daniel Clarke, analist specializat în domeniul bateriilor în cadrul echipei de cercetare tematică de la GlobalData, comentează că “Probleme geopolitice precum situația din Rusia-Ucraina perturbă echilibrul fin al lanțurilor de aprovizionare cu metale pentru baterii. O creștere vertiginoasă a prețului nichelului ar avea repercusiuni majore asupra ambițiilor climatice ale țărilor din întreaga lume și, în cele din urmă, va împiedica adoptarea vehiculelor electrice. Costurile suplimentare se vor resimți undeva, fie că vor afecta profiturile producătorilor de automobile, fie că vor fi transferate clienților. Acum este un moment critic pentru adoptarea VE, în condițiile în care economiile avansate urmăresc să accelereze procesul de decarbonizare.”

Cu toate acestea, sancțiunile nu ar fi un dezavantaj pentru toată lumea. Clarke continuă: “Se pare că Rusia a căutat să reducă impactul sancțiunilor, orientându-se către Asia pentru comerț. Companiile de vehicule electrice și de baterii din China ar putea foarte bine să intervină și să cumpere această marfă la prețuri mai mici. China are deja o poziție puternică în lanțul de aprovizionare cu metale pentru baterii, iar cumpărarea de nichel rusesc la preț redus ca urmare a sancțiunilor ar consolida și mai mult poziția sa competitivă la nivel mondial.”

Dr. Lil Read, analist tematic la GlobalData, adaugă: “Este posibil ca o altă națiune producătoare de nichel, cum ar fi Indonezia sau Filipine, să intervină și să furnizeze nichel producătorilor auto occidentali, dar acest lucru ar duce la 2 consecințe negative pentru companiile din aval.

“În primul rând, constructorii de automobile occidentali ar înregistra o creștere a emisiilor în lanțurile lor de aprovizionare – deoarece aceste 2 țări producătoare sunt mai îndepărtate din punct de vedere geografic și se angajează frecvent în practici neprietenoase cu mediul. În al doilea rând, acest lucru ar duce la o creștere a dependenței de China pentru companiile din aval, deoarece companiile chineze joacă un rol cheie în principalele mine de nichel din aceste țări. Reshoring-ul și ESG-proofing-ul lanțurilor de aprovizionare cu baterii sunt 2 provocări cu care constructorii de automobile se luptă în ultimii ani.”

Luând în considerare alte tipuri de baterii care ar putea avea potențialul de a crește în popularitate ca urmare a acestei situații, Read comentează: “Inovația în materie de baterii a fost uluitoare în ultimele decenii, dar nicio inovație nu se va întâmpla peste noapte. Ne așteptăm ca bateriile litiu-ion fosfat (LFP), care nu conțin nichel sau cobalt, să înregistreze o creștere a popularității și adoptării pe termen mediu dacă conflictul continuă. Cu toate acestea, litiul are propriile sale limitări.”

Sancționarea nichelului rusesc va încetini adoptarea vehiculelor electrice (EV) și va împiedica decarbonizarea economiilor occidentale, potrivit GlobalData. Astfel de acțiuni vor însemna pur și simplu că țările occidentale vor fi mai dependente de petrolul și gazele rusești pentru mai mult timp.

Potrivit GlobalData’s Mining Commodity Analyzer, Rusia a fost al treilea cel mai mare producător de nichel în 2021, producând peste 200.000 de tone. Întrucât nichelul este utilizat în producția de baterii pentru VE, orice sancțiuni impuse asupra nichelului rusesc va face ca prețurile de fabricație a VE să crească și mai mult, amenințând adoptarea și decarbonizarea.

Daniel Clarke, analist specializat în domeniul bateriilor în cadrul echipei de cercetare tematică de la GlobalData, comentează că “Probleme geopolitice precum situația din Rusia-Ucraina perturbă echilibrul fin al lanțurilor de aprovizionare cu metale pentru baterii. O creștere vertiginoasă a prețului nichelului ar avea repercusiuni majore asupra ambițiilor climatice ale țărilor din întreaga lume și, în cele din urmă, va împiedica adoptarea vehiculelor electrice. Costurile suplimentare se vor resimți undeva, fie că vor afecta profiturile producătorilor de automobile, fie că vor fi transferate clienților. Acum este un moment critic pentru adoptarea VE, în condițiile în care economiile avansate urmăresc să accelereze procesul de decarbonizare.”

Cu toate acestea, sancțiunile nu ar fi un dezavantaj pentru toată lumea. Clarke continuă: “Se pare că Rusia a căutat să reducă impactul sancțiunilor, orientându-se către Asia pentru comerț. Companiile de vehicule electrice și de baterii din China ar putea foarte bine să intervină și să cumpere această marfă la prețuri mai mici. China are deja o poziție puternică în lanțul de aprovizionare cu metale pentru baterii, iar cumpărarea de nichel rusesc la preț redus ca urmare a sancțiunilor ar consolida și mai mult poziția sa competitivă la nivel mondial.”

Dr. Lil Read, analist tematic la GlobalData, adaugă: “Este posibil ca o altă națiune producătoare de nichel, cum ar fi Indonezia sau Filipine, să intervină și să furnizeze nichel producătorilor auto occidentali, dar acest lucru ar duce la 2 consecințe negative pentru companiile din aval.

“În primul rând, constructorii de automobile occidentali ar înregistra o creștere a emisiilor în lanțurile lor de aprovizionare – deoarece aceste 2 țări producătoare sunt mai îndepărtate din punct de vedere geografic și se angajează frecvent în practici neprietenoase cu mediul. În al doilea rând, acest lucru ar duce la o creștere a dependenței de China pentru companiile din aval, deoarece companiile chineze joacă un rol cheie în principalele mine de nichel din aceste țări. Reshoring-ul și ESG-proofing-ul lanțurilor de aprovizionare cu baterii sunt 2 provocări cu care constructorii de automobile se luptă în ultimii ani.”

Luând în considerare alte tipuri de baterii care ar putea avea potențialul de a crește în popularitate ca urmare a acestei situații, Read comentează: “Inovația în materie de baterii a fost uluitoare în ultimele decenii, dar nicio inovație nu se va întâmpla peste noapte. Ne așteptăm ca bateriile litiu-ion fosfat (LFP), care nu conțin nichel sau cobalt, să înregistreze o creștere a popularității și adoptării pe termen mediu dacă conflictul continuă. Cu toate acestea, litiul are propriile sale limitări.”