Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
In iunie 2020, cererea de vehicule comerciale noi din UE a ramas slaba (-20,3%), desi rata de declin a incetinit fata de aprilie si mai. Trei dintre cele mai mari patru piete din regiune au inregistrat scaderi procentuale de doua cifre luna trecuta: Germania (-30,5%), Spania (-24,2%) si Italia (-12,8%), in timp ce Franta a inregistrat o crestere modesta (+ 2,2% ). In prima jumatate a anului, inmatricularile de vehicule comerciale din UE s-au contractat cu 33,7% din cauza pierderilor inregistrate in lunile anterioare. Fiecare dintre cele 27 de piete ale UE au inregistrat scaderi procentuale de doua cifre, inclusiv cele patru mari: Spania (-44,8%), Italia (-35,4%), Franta (-2,0%) si Germania (-28,6%).
Cererea de autoutilitare a scazut in iunie cu 10,4%, pana la 142.799 de unitati. Totusi, aceasta este o imbunatatire notabila in comparatie cu scaderea accentuata de 41,3% inregistrata in mai. Franta – cea mai mare piata a vehiculelor comerciale usoare – a avut o contributie semnificativa, marcand o crestere de 7,8% in iunie, cu 51.849 de unitati inmatriculate. Cresterea a fost inregistrata si in Belgia (+ 8,4%), Romania (+ 6,4%) si Luxemburg (+ 3,1%). Pe de alta parte, Spania (-19,8%) si Germania (-17,7%) au suferit in continuare pierderi de doua cifre, urmate de Italia cu o scadere mai modesta (-5,3%).
In primul semestru, piata UE a vanurilor noi s-a redus cu 31,8%. Dintre cele patru piete majore, Spania a inregistrat cea mai mare scadere a cererii (-45,7%), urmata de Italia (-35,9%), Franta (-31,2%) si Germania (-25,1%).
Segmentul camioanelor grele a fost puternic afectat in iunie (-55,6%), Estonia si Letonia inregistrand pierderi procentuale de peste 80%. Cele patru piete majore ale UE au inregistrat, de asemenea, rezultate negative, in special Germania (-57,4%), Spania (-55,7%) si Italia (-5,8%). In schimb, Cipru a fost singurul stat membru al UE care a inregistrat crestere luna trecuta.
In prima jumatate a lui 2019, 92.727 de camioane grele au fost inmatriculate in UE, in scadere cu 44,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Cererea a scazut cu 41,3% in Germania, urmata de Franta (-40,6%), Spania (-37,3%) si Italia (-34,2%).
Pe segmentul mediu, de peste 3,5t, cererea de camioane noi a scazut pentru a douasprezecea luna consecutiva. Inmatricularile s-au redus cu mai mult de jumatate (-54,3), de la 43.876 de unitati in iunie 2019, la 20.064 de unitati luna trecuta. Germania – piata de top pentru acest segment – a inregistrat o scadere procentuala mai mare (-56,4%) decat in  mai, dar si celelalte piete mari s-au contractat: Spania (-54,7%), Italia (-48,3%) si Franta (-33,8%).
In primul semestru, in UE s-au vandut 115.224 de camioane medii noi, cu 42% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut. Cele patru piete majore ale UE s-au contractat semnificativ: Franta (-39,4%), Germania (-38,5%), Spania (-36,2%) si Italia (-33,7%).
 
Pe cele trei piete nationale din Franta, Italia si Spania, vanzarile de vehicule usoare au scazut cu 55% in luna mai, comparativ cu anul trecut, dupa o scadere de 75% in martie si o contractare uimitoare de 93% in aprilie.
„Dupa inchiderea din martie si aprilie a pietelor, acesta este un semn binevenit din primele zone afectate de focarul de Covid-19. Franta a inregistrat cele mai bune rezultate, cu o scadere de 47,3% de la un an la altul la vanzarile de vehicule usoare, Italia a scazut sub 53%, iar Spania cu 70,6%“, a comentat Calum MacRae, analist auto la GlobalData. 
Dintre cele trei piete, Spania a fost cel mai aproape de asteptarile GlobalData pentru mai, cu 3.000 de unitati vandute peste previziuni. Vanzarile Frantei au fost duble fata de asteptari, in timp ce Italia a inregistrat mai mult cu 40.000 de unitati. „Sunt zile de inceput, dar performantele inregistrate in mai ar putea face ca previziunile GlobalData sa fie revizuite in sus. Pietele care au raportat au reprezentat 36,5% din vanzarile europene de vehicule usoare in 2019, astfel incat ar fi curajos sa facem prea multe estimari pe baza acestui esantion, dar sunt rezultate incurajatoare. In prezent, prognozam o scadere de 25,1% a vanzarilor europene de vehicule usoare in 2020, la 15,4 milioane de unitati. Insa rezultatele depind de modul in care pietele se stabilizeaza in saptamanile urmatoare. Suntem inca departe de cifrele anterioare crizei, dar cel putin piata auto incepe sa se ridice de jos.”