Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform DRPCIV, 4.116 semiremorci noi și 7.147 rulate, iar 12.445 au fost reînmatriculate, față de 2.306, 6.993, respectiv 10.341 în 2020 și 3.303, 6.035, respectiv 10.003 în 2019. Iar conform calculelor noastre este vorba de 4.792 de semiremorci noi, față de 2.879 în 2020 și 3.870 în 2019.

Lider de piață este Schmitz Cargobull, cu 1.823 de semiremorci noi înmatriculate (917 prelate, 594 de basculante, 199 cu temperatură controlată, 54 de furgoane, 37 pentru transport de containere, 23 de izoterme), față de 981 în 2020 și 1.404 în 2019. Urmează în clasament Krone, cu 806 (709 prelate, 44 cu temperatură controlată, 22 pentru transport de containere, 20 cu obloane rabatabile, 9 furgoane, 1 suprastructură deschisă și 1 DA99 pentru transport de încărcături lungi), față de în 531 în 2020 și 851 în 2019, și Kögel, cu 362 (350 de prelate, 7 basculante, 3 cisterne, 1 cu obloane rabatabile și 1 platformă), față de 130 în 2020 și 146 în 2019.

Wielton a vândut 304 semiremorci noi (247 de basculante, 54 de suprastructuri deschise, 2 prelate și 1 cu podea coborâtă), față de 272 în 2020 și 250 în 2019, Schwarzmüller 269 (128 de basculante, 102 prelate, 15 cu obloane rabatabile, 13 pentru transport de lemn, 7 platformă, 2 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de vehicule), față de 192 în 2020 și 218 în 2019, Mega a vândut 253 basculante și 2 pentru transport de lemn, față de 125 de semiremorci în 2020 și 146 în 2019, Kässbohrer a vândut 124 de semiremorci noi (51 de basculante, 26 de cisterne – din care 19 ADR – 23 pentru încărcături lungi DA99, 11 prelate, 10 pentru transport de containere, 2 platforme și 1 pentru transport de lemn), față de 137 în 2020 și 192 în 2019, iar Meiller a vândut 117 basculante, față de 99 în 2020.

Restul producătorilor au vândut mai puțin de 50 de unități.

Peste 50 de semiremorci noi au vândut Magyar (54 de cisterne ADR), Zaslaw (49 de basculante și 5 pentru transport de lemn) și D-Tec (51 pentru transport de containere).

Peste 10 unități au vândut Spitzer (35 de cisterne), Berger (32 de prelate și 1 suprastructură deschisă), Stas (19 DA99 și 12 basculante), Ardor (30 de cisterne), Max Trailer (27 cu podea coborâtă și 2 platforme), Bodex (28, dintre care 21 de basculante, 4 cisterne – 3 ADR – 2 pentru transport de furaje și 1 DA99), Benalu (19 basculante), Lider Lowbed (15 SK pentru încărcături excepționale și 1 platformă), Asam (15 cisterne ADR), Broshuis (14 pentru transport de containere și 1 platformă), Fliegl (10 prelate, 2 pentru transport de containere și 1 pentru transport de vehicule), Pezzaioli (11 pentru transport de animale) și Faymonville (3 cu podea coborâtă, 3 pentru transport de geamuri, 2 DA99 și 2 platforme).

Mai puțin de 10 unități au vândut Langendorf (5 cu podea coborâtă, 2 pentru transport de geamuri și 1 basculantă), Santi (8 cu temperatură controlată), BC-LDS (7 cisterne ADR), Meusburger (4 platforme, 2 pentru transport de vehicule și 1 prelată), Yhan Unsal (4 cu podea coborâtă și 2 platforme), Chéreau (5 pentru temperatură controlată), Indox (5 cisterne ADR), Menci (3 basculante și 2 cisterne), Ameridac (3 platforme și 1 pentru transport de vehicule), Doll (2 pentru transport de materiale lungi și 2 pentru transport de lemn), Eroglu (4 pentru transport de vehicule), Peischl (4 pentru încărcături lungi), Goldhofer (2 pentru încărcături excepționale, 1 pentru transport de vehicule și 1 cu podea coborâtă), Stu (4 basculante), Feldbinder (3 cisterne ADR), FGM (3 pentru transport de vehicule), Talson (3 furgoane), Trneka (2 pentru transport de lemn și 1 basculantă), Alim (1 pentru transport de containere și 1 basculantă), Alite (2 DA99), Gofa (2 cisterne ADR), Grapar (2 pentru încărcături excepționale), Hiarom (2 cu podea coborâtă), Kalepar (2 pentru transport de vehicule), Knapen (2 furgoane), Legras (2 furgoane), Schrader (2 cisterne ADR), Tecknocar (2 basculante), VPS (2 cisterne ADR) și Yalcin (2 cu podea coborâtă).

Iar câte o unitate au vândut Alm Damper, Ceylan Treyler, Demarko Special Trailers, General Service și Komodo (SK), Fruehauf, Janmil, Kempf și Tabarrini (basculante), Bertoja și GVN Trailer (cu podea coborâtă), Lintrailers și Vega (1 pentru transport de vehicule), Sahin Tanker și Stokota (cisterne ADR), Dogan Yildiz (pentru transport de ciment), Finkl (pentru transport de animale), Gsodam (1 pentru transport de lemn), Lamberet (cu temperatură controlată), Seyit Usta (1 pentru transport de containere).

În primele 11 luni din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPICV, 3.841 de semiremorci noi și 6.698 rulate, iar 11.323 au fost reînmatriculate, față de 2.092, 6.402, respectiv 9.467 în perioada similară din 2020, și de 3.058, 5.556, respectiv 9.153 în 2019. Iar conform calculelor noastre este vorba de 4.468 de semiremorci noi, față de 2.639 în 2020 și 3.578 în 2019. Cu alte cuvinte, în cazul semiremorcilor nivelul din 2019 a fost depășit, și nu numai pentru cele noi, ci și pentru cele rulate la prima înmatriculare și pentru cele reînmatriculate.

Schmitz Cargobull a vândut 1.725 de semiremorci noi (860 de prelate, 561 de basculante, 198 cu temperatură controlată, 54 de furgoane, 37 pentru transport de containere și 19 izoterme), față de 911 în 2020 și 728 în 2019. Krone a vândut 751 de semiremorci (661 de prelate, 40 cu temperatură controlată, 20 pentru transport de containere, 20 cu obloane rabatabile, 8 furgoane, 1 suprastructură deschisă și 1 DA99 pentru transport de materiale lungi), față de 424 în 2020 și 728 în 2019. Iar Kögel revine pe a treia treaptă a podiumului, cum era în urmă cu niște ani, având 342 de unități (331 de prelate, 7 basculante, 2 cisterne, 1 cu obloane rabatabile și 1 platformă), față de 119 în 2020 și 170 în 2019.

Urmează în clasament Wielton, cu 284 (233 de basculante, 50 de suprastructuri deschise și 1 cu podea coborâtă), față de 264/231, Schwarzmüller 245 (124 basculante, 90 de prelate, 15 cu obloane rabatabile, 8 pentru transport de lemn, 4 platforme, 2 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de vehicule), față de 186/198, Mega 224 (222 de basculante și 2 pentru transport de lemn), față de 118/136, Kässbohrer 108 (43 de basculante, 24 de cisterne – 18 ADR – 23 DA99, 10 pentru transport de containere, 6 prelate și 2 platforme), față de 135/183, Meiller (107 basculante, față de 90/42), Zaslaw 53 (48 basculante și 5 pentru transport de lemn), față de 90/42, D-TEC (51 pentru transport de containere), față de 5 în 2020 și 17 în 2019, și Magyar (51 cisterne ADR), față de 32 în 2020 și 26 în 2019.

Sub 50 de unități au vândut Spitzer (34 de cisterne), OMEPS (26 de cisterne și 5 basculante), Stas (19 DA99 și 12 basculante), Ardor (30 de cisterne), Berger (26 de prelate și 1 suprastructură deschisă), Bodex (21 de basculante, 3 cisterne ADR, 2 pentru transport de furaje și 1 DA99), Max Trailer (26 cu podea coborâtă și 1 platformă), Benalu (18 basculante), Asam (14 cisterne ADR), Broshuis (12 pentru transport de containere și 1 platformă), Fliegl (10 prelate, 2 pentru transport de containere și 1 pentru transport de vehicule), Lider Lowbed (12 SK pentru încărcături excepționale), Ozgul (8 cu podea coborâtă, 2 basculante, 1 pentru transport de containere și 1 platformă), Faymonville (3 cu podea coborâtă, 3 pentru transport de geamuri, 2 DA99 și 2 platforme).

Alți 62 de producători au vândut sub 10 semiremorci noi.