Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 1 octombrie, în cadrul târgului virtual MFB 2020, au fost desemnați și premiați câștigătorii competiției Trailer Innovation 2021, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit.

La ediția din acest an s-au înscris, la cele șapte categorii (Șasiu, Caroserie, Concept, Smart Trailer, Siguranță, Componente și Mediu), 50 de inovații.

Astfel, la categoria Șasiu au concurat cinci sisteme, aparținând la cinci producători: BPW, Krone, Scheuerle (cele trei companii au deja patent pentru aceste echipamente), Schmitz Cargobull și Schwarzmüller. Învingătorul a fost Scheuerle, cu Sistemul de Transport al Rotoarelor turbinelor eoliene (RBTS), care răspunde provocărilor din domeniu și sporește siguranța și eficiența operațiunilor, permițând încă de pe acum – datorită faptului că la realizarea sa compania a colaborat cu cei mai mari producători de turbine eoliene din lume – transportul rotoarelor viitorului, care, pentru a fi mai eficiente, vor fi mai lungi, de peste 80 m.

La categoria Caroserie s-au înscris în competiție opt inovații, aparținând Humbaur, TMT Tanks & Trailers, Kässbohrer (ultimele două patentate), KH-Kipper, Knapen (în curs de obținere a patentului), Kögel, Schmitz Cargobull și Schwarzmüller. A câștigat Knapen, cu semiremorca EXSIDE cu podea mobilă, secțiuni laterale care se pot deschide complet și șine liftabile în partea de sus (deasupra ușilor laterale), care poate fi încărcată din lateral și permite transportul oricăror altor mărfuri în afară de cele vrac (paleți, lăzi, saci mari și mărfuri indivizibile).

Pentru premiul categoriei Concept au concurat nouă inovații, aparținând Fliegl, H&W, Humbaur, Kässbohrer, Kögel, Krone, Mitsubishi, Schmitz Cargobull și Schwarzmüller.Pe primul loc s-a clasat Fliegl, cu soluția deja patentată Swap Train, o combinație lungă ce crește capacitatea de transport de la două la trei cutii mobile (C745) cu un singur autotractor, fără a afecta manevrabilitatea. Deci ceea ce înainte se transporta cu trei combinații, fiind nevoie de trei șoferi, acum se poate transporta în principiu cu două combinații de acest fel, deci cu numai doi șoferi, ceea ce duce la o eficiență cu 50% mai mare și un consum de motorină cu 30% mai mic și implicit emisii de CO2 cu 30% mai mici.

La categoria Smart Trailer au concurat Feldbinder, Idem Telematics, Kässbohrer, Schmitz Cargobull, Thermo King, TMT și Trailar, iar câștigător a fost Thermo King, cu unitatea frigorifică Advancer Seria A, prima de pe piaţă cu flux de aer complet variabil, care poate fi reglat pentru fiecare cursă şi marfă, fiind independent de turația motorului.

Pentru premiul categoriei Siguranță au concurat inovațiile de la BPW, Krone, Schmitz Cargobull și Wielton, trofeul fiind obținut de Krone, cu podeaua uşoară de tip sandwich, din spumă, cu acoperire antiderapantă deosebit de robustă, rezistentă la presiune, dar și cu straturi superioare stabilizante din plastic armat cu sticlă, ce permite reducerea greutății proprii cu 100 kg.

La categoria Componente au concurat Betterflow, BPW, D-Tec, Kässbohrer, Kögel și Schmitz Cargobull, iar trofeul a fost câștigat de Kässbohrer, cu dispozitivul multifuncțional RUPD-5K1 de protecție spate, cu design sigur și pliabil și cu bară de protecție din spate integrată în acesta, care poate fi reglată în diferite poziții, mai sus sau mai jos.

În sfârșit, la categoria Mediu  au concurat Addvolt, Emons, Faymonville, Kässbohrer, Maxwell and Spark, Mitsubishi, Schmitz Cargobull, Schwarzmüller, Talson și Van Eck Trailers, iar câștigător a fost Schmitz Cargobull, cu unitatea de răcire S.Cue, acționată electric, cu electronică integrată, fără motor cu combustie, proiectată pentru răcirea și încălzirea fără emisii a mărfurilor.

Schmitz Cargobull a prezentat, în cadrul conferinței de presă de pe 3 septembrie, și EcoDuo, o combinație înscrisă și în competiția Trailer Innovation la categoria Concept, și care își propune să descongestioneze șoselele europene, să scadă emisiile de CO2, să țină cont de standardele actuale din industria transporturilor, mai ales din transportul combinat, și să fie utilizată în afara orașelor. Este vorba de un concept modular format din două semiremorci standard conectate printr-un dolly, care pot fi împărțite, la frontiere sau în anumite zone, între două camioane. EcoDuo se bazează, deci, pe vehicule standard, spre deosebire de conceptele convenționale de ansambluri lungi, care aduc lungimi diferite, ce nu pot fi combinate flexibil, deci necesită investiții suplimentare în flote, și nu sunt permise peste tot, ceea ce împiedică transportul transfrontalier. Greutatea totală a autotractorului și a primei semiremorci rămâne de 40 t, iar greutatea celei de-a doua semiremorci poate ajunge la 36 t, conform reglementărilor din  Scandinavia.

Prin comparație cu semiremorcile convenționale, EcoDuo scade consumul, deci și emisiile de CO2 pe tona transportată, scade sarcina pe axă, ceea ce protejează drumurile și podurile, crește capacitatea rutieră sau reduce aglomerația din trafic prin utilizarea unui număr mai mic de vehicule de capacitate mai mare și atenuează criza de șoferi, deoarece este nevoie de unul singur pentru două semiremorci.

Deocamdată această combinație este acceptată doar în Scandinavia, dar pe termen lung reprezentanții Schmitz speră să îl vadă în întreaga Europă, deoarece este o soluție eficientă și ecologică. Deja în Spania ea este în teste, cu o greutate de 30 t pe a doua semiremorcă.

Combinația poate fi urcată pe tren, poate fi implementată fără niciun risc pentru traficul rutier și este potrivită pentru tehnologiile viitoare, ca mersul în convoi sau condusul autonom.