Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
… cu atat mai mult cu cat in aceasta perioada dificila industria de logistica – si mai ales soferii – are o contributie extrem de importanta in mentinerea lantului de aprovizionare. Pentru a veni in sprijinul conducatorilor auto, Schmitz a luat masuri de protectie la toate fabricile sale, astfel incat sa garanteze ca livrarile produselor pot continua cat de bine posibil, respectand cerintele autoritatilor.
La fiecare locatie se ofera facilitati sanitare pentru soferi, deschise 24/24 si echipate cu dispensere de dezinfectant, iar informatiile despre igiena si pastrarea distantei fata de alte persoane sunt oferite in mai multe limbi.
Schmitz se gandeste la siguranta soferilor si cand ridica vehiculele, oferindu-le gratuit gustari si bauturi fierbinte sau reci, livrate de automate sau ambalate igienic.
Producatorul german se alatura companiilor care tin sa le multumeasca soferilor, a caror dedicare garanteaza ca transportul de marfuri continua in conditii cat mai bune posibil, astfel incat toata lumea sa fie aprovizionata cu ce are nevoie.

In cazul Schmitz Cargobull Romania 80% din vanzari sunt reprezentate, intr-un an „normal“, de prelate, 10% de frigorifice si 10% de basculante, dar in 2019, in special din cauza scaderii productiei de autovehicule, piata de prelate s-a contractat cel mai mult, astfel ca ele au ajuns sa reprezinte 60% din volumul total al companiei. Semiremorcile cu temperatura controlata s-au mentinut ca numar de unitati livrate de Schmitz, ele fiind oricum „un segment mic si independent de dezvoltarea generala a economiei“, asa cum subliniaza directorul general Roland Schacht, iar basculantele au ajuns la 30% si aduc cea mai importanta schimbare din 2019, deoarece constructiile se dezvolta in Romania, incepand sa se materializeze diverse proiecte, dar si pentru ca nu s-au mai facut achizitii in ultimii 8-10 ani si flota a imbatranit.

Prelatele raman insa de departe cele mai bine vandute semiremorci si la nivelul pietei in ansamblul ei, astfel ca cererea mai mica a dus si la o scadere cu circa 17% a numarului de semiremorci vandute in Romania, asa cum estimeaza Roland Schacht, directorul general al companiei, tendinta aparuta in primavara pentru comenzi si in vara pentru inmatriculari. „Insa nivelul e inca ridicat, comparabil cu 2015, care a fost un an bun. Pe de alta parte, tendinta de scadere continua, ceea ce ne face sa privim cu ingrijorare spre 2020, cand probabil vom asista la un nou declin, ce va duce piata la nivelul din 2014. Iar o piata tot mai mica unde se bat aceiasi jucatori inseamna o presiune tot mai mare asupra fiecaruia dintre ei, in special in termeni de pret.“
Desi vanzarile de prelate au scazut, cele mai mari flote livrate de Schmitz in Romania sunt reprezentate tot de aceste modele. Insa, in ciuda faptului ca unii clienti cu parc auto mare au facut achizitii si in 2019, cele mai multe procente din totalul comenzilor (50%, fata de 30% in anii anteriori) vin acum din vanzari de 1-2 unitati. O alta caracteristica a pietei din 2019 este ca cele mai multe achizitii sunt pentru inlocuire de semiremorci mai vechi, nu pentru extinderea flotei.
Exista si clienti care au cumparat in 2019 peste 10 basculante, dar, cu atat mai mult in acest domeniu, cele mai multe contracte sunt pentru 1-2 unitati, desi vorbim de producatorul cu cea mai mare cota de piata din Romania.