Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schmitz Cargobull a încheiat anul financiar 2022/23 (01 aprilie 2022-31 martie 2023) cu o creștere de 13% a cifrei de afaceri, care a ajuns la 2,6 miliarde de euro, în ciuda crizelor politice și economice care au caracterizat această perioadă.

Compania a produs 57.122 de vehicule, față de 61.082 în anul precedent, cu aproximativ 6.800 de angajați, și și-a îmbunătățit eficiența după un an cu pierderi de 15 milioane de euro, obținând un EBIT de 108,5 milioane de euro. Acesta este însă de 4,1%, deci sub obiectivul de 5% stabilit de companie în Strategia sa pentru 2025.

Așa cum declară Andreas Schmitz, CEO Schmitz Cargobull AG, „ultimii ani de criză și marea incertitudine de pe piață ne-au învățat să reacționăm agil la neprevăzut. Ne respectăm Strategia 2025 și dorim să ne consolidăm poziția de lider de piață în Europa cu o rețea de producție flexibilă, produsele potrivite și inovații durabile, care sporesc eficiența.“ Rezultatele financiare bune îi permit companiei să investească din nou mai mult în cercetare și dezvoltare, în extinderea rețelei post-vânzare, în optimizarea facilităților de producție, precum și în digitalizare, sustenabilitate și locuri de muncă.

În ultimul timp rețeaua internațională de producție s-a extins printr-o nouă fabrică la Zaragoza (Spania) și creșterea capacităților din Marea Britanie și Turcia, în ciuda numeroaselor întreruperi din lanțurile de aprovizionare, blocajelor în aprovizionarea cu materiale și creșterilor costurilor. Iar obiectivul său este de a-și transforma fabricile în fabrici inteligente, bazate pe date, pentru planificare virtuală a producției, producție bazată pe date și logistică digitală, astfel încât să crească productivitatea cu cel puțin 3%. Și deja a făcut primii pași prin automatizarea și digitalizarea centrului de asamblare a axelor din Altenberge și în alte zone pilot din Vreden și Gaxel.

În ultimul an financiar, peste 40 de inovații Schmitz Cargobull au fost prezentate la târgul de vehicule comerciale IAA 2022, iar activitatea post-vânzare și serviciile digitale, foarte robuste în această perioadă, au jucat și ele un rol important în rezultatele financiare bune obținute, aducând venituri de 403,9 milioane de euro, față de 345,6 milioane de euro în anul anterior. Pe viitor, datorită creșterii digitalizării în industria transporturilor și dezvoltării constante a portofoliului de servicii și piese, se așteaptă o nouă creștere pentru activitatea post-vânzare și pentru serviciile digitale, mai ales că numărul total de vehicule cu sisteme telematice continuă să crească. La sfârșitul anului financiar anterior, compania germană înregistrase peste 100.000 de unități telematice active TrailerConnect®, față de 67.688 cu un an înainte, și are mari perspective de creștere și pe viitor Piesele de schimb au avut un nivel ridicat de disponibilitate în cele 29 de locații de distribuție, în ciuda penuriei de materiale, a întreruperilor lanțului de aprovizionare și a consecințelor războiului, ceea ce a făcut ca ele să fie pe locul al treilea între activitățile Schmitz ca cifră de afaceri, după vânzarea de boxuri S.KO și vânzarea de prelate S.CS. În Strategia 2025, Schmitz acordă o importanță deosebită sustenabilității profitabile, conservării resurselor și protecției climei și ia în considerare aspectele economice, ecologice și sociale ale activităților sale, astfel încât să aducă valoare adăugată pentru clienți și să-și scadă amprenta de-a lungul întregului lanț valoric.

… prin dezvoltarea, în colaborare, a unor noi posibilități de comunicare digitală. Concret, datele privind semiremorcile se transmit către portalul RIO și importul datelor telematice despre camioane se face prin conectarea la Centrul de management al datelor TrailerConnect®.

Astfel, companiile de transport pot accesa un număr mare de informații despre camioane și semiremorci în timp real și într-un singur loc, ceea ce le permite dispecerilor să programeze mai ușor cursele și managerilor de flote să coordoneze mai bine intrările vehiculelor în service, optimizând astfel rutele, sporind eficiența folosirii flotei și scăzând costurile de operare.

Integrarea oferă o imagine de ansamblu clară și detaliată a datelor cheie despre camioane și semiremorci, precum și a informațiilor complete despre flotă și a hărților, pe o singură platformă, fără a fi nevoie de instalarea unui hardware suplimentar.

Colaborarea dintre cele două companii simplifică deci procesele logistice și constituie un pas înainte spre un ecosistem uniform și clar pentru expeditorii de mărfuri.

Reamintim că Schmitz Cargobull echipează standard din 2018 toate semiremorcile cu prelată cu sistemul telematic TrailerConnect®, sub motto-ul „100% SMART“, și dacă un client utilizează un sistem terț (TMS sau platformele de vizibilitate în timp real RTVP) poate transfera în siguranță datele către acesta prin intermediul TrailerConnect® DMC.

Iar Traton Group (filială a Volkswagen care deține mărcile Scania, MAN, Navistar și Volkswagen) oferă din 2016 o soluție deschisă, bazată pe cloud, pentru întregul ecosistem de transport și logistică, prin marca sa digitală RIO, având ca scop conectarea tuturor participanților la lanțul de aprovizionare.