Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Arabia Saudita a semnat un contract pe cinci ani cu organizatorii Dakar, astfel ca, dupa 11 ani in America de Sud, cel mai dur raliu din lume s-a intors in Asia pentru a 42-a editie. Invingator, a doua oara in cariera dupa editia din 2014, a fost Andrey Karginov (Kamaz), care s-a instalat pe prima treapta a clasamentului general in etapa a patra si nu a mai parasit-o pana la final, adaugandu-si in palmares si sapte victorii de etapa din 12 posibile. El a fost urmat de Anton Shibalov (Kamaz) si Siarhei Vazovich (MAZ). Aceasta prezenta indelungata la conducerea clasamentului general, alaturi de diferentele mici dintre primii clasati in fiecare etapa, ar putea da impresia unei competitii fara tensiunea anilor trecuti, mai ales ca, in absenta lui Gerard de Rooy, rusii nu pareau sa aiba un adversar de acelasi calibru. Pe de alta parte, abandonul unor piloti cu mare experienta, ca Eduard Nikolaev (Kamaz), cvadruplu invingator la Dakar, sau Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga) ne arata ca emotiile si dificultatea nu au lipsit deloc nici in acest an.


Intrecerea din 2020 a inclus 12 etape, din care 5 cu traseul special mai lung de 450 km. In total a fost vorba de o distanta de peste 7.500 km, din care aproape 5.000 km de traseu special, 75% din el cu diverse tipuri de nisip si dune.
La start s-au inscris 342 de vehicule, din care 46 de camioane, 129 de autoturisme si 167 de motociclete.
Organizatorii au adus cateva noutati (de exemplu, in unele etape pilotii au primi harti cu numai cateva minute inainte de pornirea in cursa, ceea ce a complicat munca deja dificila a navigatorilor si a cerut un plus de concentrare), pentru a egaliza sansele echipelor in ceea ce priveste navigatia. Si, dat fiind faptul ca Arabia Saudita era o regiune noua pentru concurenti, iar peisajele ei erau putin cunoscute, cursa incepea chiar de la zero pentru toate echipajele.
Vladimir Chagin, managerul Kamaz Master si de sapte ori invingator la Dakar, s-a aratat incantat de faptul ca organizatorii au gasit o noua locatie si au transferat aici spiritul competitiei, aratand ca „drumul a fost dificil, dar interesant, si cel mai important este ca toti competitorii aveau o sclipire in ochi si ca erau fericiti“. In opinia sa, principalele patru dificultati au fost navigatia, numarul mare de anvelope taiate, vizibilitatea redusa din cauza nisipului si dunele care au inceput sa apara in etapa a cincea.