Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cele mai active sindicate din domeniul logisticii, și anume SiCobas și USB, se opun semnării acordului privind reînnoirea contractului de muncă la nivel național pentru ramura de logistică, transport de mărfuri și expediții. Într-o notă din 22 mai, SiCobas definește reînnoirea contractului drept un „gunoi” semnat „în incinta camerelor de la Palazzo”.

SiCobas afirmă că acordul, ajuns doar pentru partea economică, „acordă firimituri”. SiCobas dă exemplul unui muncitor de nivel al cincilea care „după 17 luni de la expirarea contractului va avea o creștere brută de 15 euro în octombrie a acestui an și va ajunge la o creștere maximă de 88 de euro brut până în 2024, după alte trei tranșe în lunile octombrie 2022, octombrie 2023 și martie 2024″.

Sindicatul declară că „evident nu renunță la bătăliile pe care nu am încetat niciodată să le ducem pentru a atinge acele obiective pe care le-am revendicat în platforma noastră de luptă și care trebuie să fie atinse, precum și creșteri salariale substanțiale (în acest sens se menționează stabilirea de bonusuri de performanță și creșterea bonurilor de masă), de asemenea, îmbunătățiri ale muncii pe timp de noapte până la condițiile oferite personalului detașat (anularea articolelor 11 bis și 11-5 – pentru muncă discontinuă, creșteri ale diurnei), cu privire la treptele de vechime, la necesitatea garantării lucrătorilor declarați nepotriviți etc.), la necesitatea de a garanta drepturile sindicatelor pe baza reprezentării reale la discuțiile privind reducerea orelor de muncă la salariu egal etc.”.

Sindicatul USB consideră că acordul este „jenant, ca să nu spunem umilitor” și numește creșterea salarială convenită „cea mai ridicolă din ultimii 25 de ani”. USB explică faptul că „pentru muncitorii cu cele mai scăzute niveluri salariale, care de altfel sunt marea majoritate a sectorului, creșterea va fi între 80 și 60 de euro brut, care va fi plătită în patru tranșe convenabile începând din octombrie 2021 până în 2024” .

USB abordează, de asemenea, partea de reglementare, care nu este afectată de reînnoire: „Totul s-a oprit la nivelul reînnoirii din 2017, așa că, deși a fost momentul potrivit pentru a cere o îmbunătățire semnificativă a condițiilor operatorilor din sector, prelungirea programului de lucru până la 44 de ore rămâne pe săptămână pentru șoferi, nu se găsește nicio soluție pentru problema plății daunelor pentru vehicule. Noul contract nu este în concordanță cu progresul sectorului. Pe de altă parte, clauza socială va rămâne parțială și va continua să fie un subiect de conflict în schimbarea contractului”. Prin urmare, sindicatul face apel la lucrători să se mobilizeze pentru a-și susține cererile.