Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sindicatul Verdi vrea să militeze pentru mai multe zile de concediu și prime de noapte și de ore suplimentare mai mari în cadrul negocierilor colective pentru angajații din transporturi și curierat. După doi ani de inflație ridicată, nu  mai sunt suficienți bani pentru viața de zi cu zi. Relaxarea urgentă cade pe linie moartă pentru că vacanțele devin un lux. Deficitul de forță de muncă calificată poate fi rezolvat pe termen lung doar prin îmbunătățiri reale ale condițiilor de muncă.

Mai concret, sindicatul cere trei zile de concediu suplimentare, un al 14-lea salariu lunar în locul actualei indemnizații de concediu și creșteri semnificative ale primelor pentru munca de noapte sau în zilele de duminică și de sărbători legale Potrivit Verdi, aceasta reprezintă aproximativ 176.000 de angajați în cadrul negocierilor. Printre cei afectați se numără angajații de la Hermes, DPD, UPS, Schenker, FedEx și DHL Logistik NRW. Verdi va negocia cu organizațiile patronale la Düsseldorf începând de 6 decembrie.

Contextul este reprezentat de contractul colectiv de muncă pentru industria serviciilor de expediere a mărfurilor, de logistică și de curierat, servicii de curierat expres și de colete din NRW.

Ultimatumul dat de firma poloneză de transport șoferilor săi de camion aflați în grevă în zona de servicii Gräfenhausen din sudul landului Hessa din cauza salariilor restante a trecut fără o nouă ofertă. Așa cum ați putut citi în știrea de la începutul lui aprilie (https://traficmedia.ro/conflict-in-germania-intre-un-transportator-polonez-si-soferii-sai-aflati-in-greva ), șoferii firmelor poloneze, majoritatea din Georgia și Uzbekistan, au intrat în grevă în săptămâna patimilor dinainte de Paștele catolic, acuzând neplata salariilor din ultimele două luni. Deși transportatorul polonez a transferat o parte din bani în cadrul unor negocieri individuale, sindicatele germane care sprijină acțiunea șoferilor uzbeci și georgieni susțin că „există încă o sumă de aproape 100.000 de euro neachitată”, după cum a declarat Anna Weirich, de la rețeaua de consultanță Fair Mobility.

Suma exactă a salariilor și a diurnelor restante este scrisă cu litere mari pe prelata unuia dintre camioanele de pe aria de servicii de pe A5: 97.585 de euro. Pe camioanele lor, șoferii enumeră, de asemenea, sumele individuale respective care sunt încă restante – 1.733 de euro într-un caz, aproape 2.500 de euro în altul.

Între timp, reprezentanții firmei de transport nu au putut recupera camioanele și nici marfa clienților din camioane de aproape o lună de când durează greva. Patronul firmei, împreună cu o companie de securitate poloneză, a încercat să recupereze camioanele în Vinerea Mare, însă Poliția, alertată de cele două sindicate ale șoferilor din Germania și Olanda, care susțin protestatarii, i-a dus la secția de Poliție pe reprezentanții firmei de securitate poloneze, pentru intimidarea șoferilor, astfel că atât camioanele, cât și marfa clienților au rămas pe loc. De la incident poliția a patrulat acolo în mod regulat, fiind în curs de desfășurare anchete împotriva șefului firmei de transport și a companiei de securitate.

Între timp, potrivit Fair Mobility, există și alte acuzații la adresa transportatorului polonez. În Belgia, autoritățile au confiscat unul dintre camioanele companiei, a precizat acesta.

Între timp, cazul a atras atenția asupra condițiilor de muncă în transportul internațional de marfă mult dincolo de grevă, sindicatul Verdi reiterând cererea de îmbunătățire a reglementărilor pentru transportul rutier de mărfuri, cum ar fi obligația transparenți salariilor, introducerea consecventă a scrisorilor de trăsură electronice și extinderea controalelor pentru a proteja șoferii de exploatare și de condiții de viață inacceptabile. „Rezistența șoferilor de camion din Gräfenhausen pune în lumină și situația a zeci de mii de șoferi din Uniunea Europeană”, a declarat vicepreședintele Andrea Kocsis. “Standarde precum dreptul la un salariu decent, accesul la apă, la instalații sanitare și la locuri de dormit adecvate sunt permanent subminate. În special în cazul șoferilor din țări extra comunitare, ale căror drepturi de ședere sunt legate de contractele lor de muncă, apar dependențe suplimentare față de angajatori. Exploatarea este deosebit de răspândită în aceste cazuri”, a declarat Kocsis.