Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Genova are nevoie de zone de parcare mari, atât pentru parcarea vehiculelor comerciale ale companiilor locale atunci când acestea nu lucrează, cât și pentru parcarea celor care lucrează în port. Acest lucru trenează de ani de zile și, întrucât nu există terenuri complet libere, trebuie să se folosească instalații dezafectate. Și tocmai din acest motiv există de ani de zile un conflict de interese asupra acestor spații prețioase. În prezent, posibilitățile s-au redus la două: zona Fondega Sud, între Multedo și Pegli, într-o locație care nu este imediat adiacentă portului, și o parte din zona uzinei dezafectate Ilva, care are vedere spre mare. Sau, așa cum dorește Trasportounito, ambele, dar cu funcții diferite.

Fondega Sud este alegerea autorității portuare și ar putea găzdui 400 de vehicule comerciale, plus facilități de servicii. Terenul aparține Eni, iar proiectul, realizat de Autostrade per l’Italia în colaborare cu Primăria orașului Genova și Autoritatea Portuară, este deja gata. Zona este situată central în raport cu bazinele portuare Sampierdarena și Pra’, cu o conexiune directă la autostradă. Această parcare ar fi o gură de aer binevenită pentru traficul greu care se îndreaptă spre port, cu opriri de scurtă și lungă durată. Atât Municipiul Ponente, cât și un comitet de rezidenți ai zonei se opun aducerii traficului intens în această zonă.

În zona Cornigliano, dezafectată de mai mulți ani, ar putea fi construită o a doua parcare, care ar oferi o parcare zilnică pentru 800 de vehicule comerciale. Este singura zonă care are capacitate și este integrată din punct de vedere logistic cu bazinele portuare și cu rețeaua de autostrăzi, în concordanță cu programul extraordinar al Asp de investiții urgente în bazinul Sampierdarena și, prin urmare, cu extinderea podului supraînălțat al portului, poarta de acces vestică și conexiunea cu nodurile logistice.

Acesta ar fi un instrument extrem de competitiv, deoarece ar garanta, așa cum se întâmplă în marile porturi europene, eficiența și consolidarea capacității portului de a deservi mărfurile, punând capăt situației nesustenabile a zonelor fragmentate. Astăzi, de fapt, sunt disponibile aproximativ 150 de locuri de parcare în apropierea aeroportului și alte 180 în oraș, împărțite în 3 zone în Bolzaneto și Erzelli. Alte 500 de vehicule grele staționează în zone improvizate sau dezafectate, în apropierea terminalelor portuare și a acceselor la rețeaua de autostrăzi, generând neplăceri și, uneori, pericole pentru populația rezidentă, precum și pentru transportatorii înșiși, care își desfășoară activitatea fără a beneficia nici măcar de serviciile de bază. Pentru Trasportounito, a venit timpul să se decidă, mai ales în ceea ce privește Cornigliano. În acest scop, detaliile tehnice și economice trebuie să fie incluse în instrumentele de planificare urbană, exploatând cu curaj oportunitatea deschisă de dezvoltarea noului Master Plan. Tagnocchetti concluzionează afirmând că „în condițiile în care miliarde de investiții în infrastructură sunt destinate consolidării sistemului portuar liguric, există încă persoane care contestă înființarea de parcări în zonă, necesare pentru cei 10.000 de șoferi și vehicule care transportă zilnic mărfuri către și dinspre porturi, determinând valoarea economică a principalei industrii a regiunii”.