Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Intr-o prima faza a pandemiei europene, volumul companiei Skiptrans, filiala romaneasca a colosului belgian Jost, a scazut cu 15-20%, insa scaderea asteptata de acum inainte este mult mai drastica. „Din cele 600 de camioane, deocamdata am tras pe dreapta 50 de unitati. Sunt scaderi de volume in toata Europa, pentru ca industria producatoare si chiar si sectorul constructiilor, si-au oprit treptat activitatile. Apoi, la international, prefer sa nu mai preiau curse, pe de o parte din cauza cozilor din vama, iar pe de alta, pentru a nu schimba atat de des soferii care la intoarcere intra in carantina sau autoizolare. Omeneste, sunt de acord cu masurile luate de autoritati, dar ca om de afaceri ma incurca rau de tot“, a spus Radu Hoza, managerul companiei clujene. Acesta precizeaza ca a fost nevoit sa trimita adesea masinile pe rute alternative, din cauza interdictiilor impuse in special in granite, compania trebuind sa isi asume toate costurile suplimentare, pentru ca pretul deja negociat cu clientii acoperea doar transportul din punctul A in punctul B. „Cine s-a gandit sa ia in calcul ca nu pot intra masinile pe la Bors si ca vor trebui mutate la Arad sau Timisoara? Am avut si dislocari de peste 200 km.“
In acest moment, nici cele 50 de camioane care nu mai sunt acoperite de volume in Europa nu pot fi aduse sa lucreze in Romania, pentru ca nu au ce, dupa cum afirma managerul, care crede ca o astfel de solutie e „moarte sigura“. „Prefer sa le tin pe dreapta si sa le platesc leasingul. Companiile care deja si-au adus camioanele in tara le mai dau de lucru aici, la preturi cat de mici. Acum iau curse cei care transporta mai ieftin, fara sa mai conteze calitatea serviciilor. Deocamdata preturile au scazut cu 5%, insa in curand vom ajunge la tarife care nu mai au niciun sens.“
Radu Hoza observa ca, in schimb, pe Italia au crescut tarifele cu peste 50%. „De multe ori, puteam cere chiar si un pret dublu, nefiind multi care mai mergeau in zona. Insa nu am vrut sa fac un business din asta, pentru a nu-mi expunde oamenii. Din 600 de camioane, doar 20-25 de masini au ajuns in Italia.“

Intr-o prima faza a pandemiei europene, volumul companiei Skiptrans, filiala romaneasca a colosului belgian Jost, a scazut cu 15-20%, insa scaderea asteptata de acum inainte este mult mai drastica. „Din cele 600 de camioane, deocamdata am tras pe dreapta 50 de unitati. Sunt scaderi de volume in toata Europa, pentru ca industria producatoare si chiar si sectorul constructiilor, si-au oprit treptat activitatile. Apoi, la international, prefer sa nu mai preiau curse, pe de o parte din cauza cozilor din vama, iar pe de alta, pentru a nu schimba atat de des soferii care la intoarcere intra in carantina sau autoizolare. Omeneste, sunt de acord cu masurile luate de autoritati, dar ca om de afaceri ma incurca rau de tot“, a spus Radu Hoza, managerul companiei clujene. Acesta precizeaza ca a fost nevoit sa trimita adesea masinile pe rute alternative, din cauza interdictiilor impuse in special in granite, compania trebuind sa isi asume toate costurile suplimentare, pentru ca pretul deja negociat cu clientii acoperea doar transportul din punctul A in punctul B. „Cine s-a gandit sa ia in calcul ca nu pot intra masinile pe la Bors si ca vor trebui mutate la Arad sau Timisoara? Am avut si dislocari de peste 200 km.“
In acest moment, nici cele 50 de camioane care nu mai sunt acoperite de volume in Europa nu pot fi aduse sa lucreze in Romania, pentru ca nu au ce, dupa cum afirma managerul, care crede ca o astfel de solutie e „moarte sigura“. „Prefer sa le tin pe dreapta si sa le platesc leasingul. Companiile care deja si-au adus camioanele in tara le mai dau de lucru aici, la preturi cat de mici. Acum iau curse cei care transporta mai ieftin, fara sa mai conteze calitatea serviciilor. Deocamdata preturile au scazut cu 5%, insa in curand vom ajunge la tarife care nu mai au niciun sens.“
Radu Hoza observa ca, in schimb, pe Italia au crescut tarifele cu peste 50%. „De multe ori, puteam cere chiar si un pret dublu, nefiind multi care mai mergeau in zona. Insa nu am vrut sa fac un business din asta, pentru a nu-mi expunde oamenii. Din 600 de camioane, doar 20-25 de masini au ajuns in Italia.“