Pentru a promova utilizarea combustibilului sLH2, Daimler Truck a colaborat cu Linde Engineering pentru a dezvolta o tehnologie de realimentare. Avantajul hidrogenului lichid subrăcit (sLH2) față de hidrogenul gazos este că oferă o densitate mai mare de stocare, o autonomie mai mare, o realimentare mai rapidă, costuri mai mici și o eficiență energetică mai mare.
Scopul este de a face din aceasta un standard comun de realimentare pentru camioanele cu hidrogen și de a pune această tehnologie la dispoziția tuturor părților interesate prin intermediul unui standard ISO. Între timp, prima stație publică de alimentare cu sLH2 a fost inaugurată în Wörth-am-Rhein (Germania), în apropierea sediului central al producătorului. Aceasta va fi, de asemenea, utilizată de clienți de logistică selectați pentru teste inițiale cu autocamionul Mercedes GenH2 începând cu mijlocul anului 2024. Camionul are nevoie de 10-15 minute pentru a face plinul cu 80 kg de hidrogen lichid, ceea ce îi oferă o autonomie de peste 1.000 km. Această nouă tehnologie sLH2 reduce investițiile necesare pentru o stație de alimentare cu hidrogen de două până la trei ori, subliniază Daimler, iar costurile de exploatare sunt de cinci până la șase ori mai mici. O scurtă notă tehnică: comparativ cu tehnologia de realimentare cu hidrogen lichid (LH2), noul proces utilizează o pompă inovatoare sLH2 pentru a crește ușor presiunea hidrogenului lichid și pentru a-l transforma în hidrogen lichid subrăcit (sLH2). În această stare, pierderile de energie sunt reduse la minimum în timpul realimentării.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit